World Series by Renault premiérově a brzy zamíří do Brna !!. 25.5.2010 10:50 - tisková zpráva
Závodní víkend World Series by Renault poprvé v České republice
Ve dnech 4.-6. června se na brněnském Masarykově okruhu uskuteční historicky první podnik World Series by Renault na českém území. Jedná se o zavedený a již několik let perfektně fungující koncept, jehož cílem je přinést divákům nejen atraktivní podívanou, ale i zábavu pro celou rodinu. Sportovní pořad World Series by Renault sestává z klání tří kategorií závodních automobilů. Ve formulích bojují o vavříny účastníci F Renault 3.5 Series a Eurocupu F Renault 2.0. Naopak Eurocup Mégane Trophy je závodem pohárových cestovních vozů. Program obvykle doplňují závody nově zavedeného formulového Eurocupu F4 1.6 a regionálních pohárů, nejčastěji s vozy Renault Clio.
Sympatickým specifikem World Series by Renault je bezplatný vstup diváků, a to nejen na tribuny, ale i do prostoru padoku.
Formula Renault 3.5 Series
Vyvrcholením každého víkendu jsou bezesporu dvě jízdy Světové serie Renaultu 3.5. V minulosti se tohoto šampionátu zúčastnili piloti formátu Heikkiho Kovalainena, Sebastiana Vettela nebo Roberta Kubici. V loňském roce v něm účinkoval Jaime Alguersuari, jenž byl přitom současně závodním jezdcem týmu Scuderia Toro Rosso ve F1. Světová serie se tak po dlouhých letech stala jediným mistrovstvím, v němž se objevoval aktivní účastník MS F1. Prvním českým reprezentantem byl v letech 2004-2006 Tomáš Kostka. V současnosti čest našich barev hájí Filip Salaquarda a Jan Charouz. Letos se navíc do Světové serie přihlásila stáj ISR Racing z Čestlic u Prahy. Seriálu se může zúčastnit maximálně 13 týmů. Každý je povinen nasadit dva vozy. Během sezony mohou za stáj závodit nejvýše čtyři různí jezdci.
Jednotlivý podnik sestává ze dvou závodů o délce 44 minut plus jedno kolo. První jízda se koná v sobotu, druhá v neděli (výjimku představovalo Monte Carlo, kde se uskutečnil pouze jeden závod). Zvláštností reglementu je, že v sobotu musejí být vozy nastaveny pro tzv. lehký setup, tj. s minimem aerodynamických prvků, v neděli pak pro velký přítlak. Pro nedělní jízdu je rovněž předepsána povinná zastávka v boxech, během níž maximálně šest mechaniků vyměňuje dvě pneumatiky. Pro výměnu jsou předepsána časová okna, zastávka mimo vyhrazený interval je trestána penalizací 20 sekund.
Oběma závodům předcházejí třicetiminutové kvalifikace, které určují postavení na startovním roštu. Body získává nejlepších deset závodníků v cíli. Za první místo je 15 bodů, v dalším pořadí pak 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 a za desátou pozici jeden bod.
Eurocup F Renault FR 2.0 Eurocup představuje elitní podobu F Renault, jež je bezesporu nejrozšířenější formulovou kategorií jednomístných otevřených závodních vozů na světě. Její mistrovství se jezdí v desítkách zemích a celkový počet vyrobených vozů všech modifikací (produkce začala v roce 2000) se již blíží tisícovce. Také dvoulitrovou F Renault prošla řada budoucích hvězd F1 a dvě z nich, Kimi Räikkönen a Felipe Massa, z ní dokonce do královské třídy přímo postoupily! Po spíše epizodickém působení Jaroslava Janiše v roce 2001 se v posledních třech sezonách v Eurocupu výrazně angažuje tým Křenek Motorsport s piloty Adamem Koutem a Jakubem Knollem. Každý tým může nasadit dva až pět vozů. Poměrně přísně nastavená pravidla účasti prakticky vylučují nešvar, postihující ostatní serie – starty movitých čtyřicátníků, kteří se chtějí pouze hezky svézt. Pro desetiminutovou kvalifikaci jsou jezdci rozděleni do dvou skupin, nejlepších dvanáct z každé z nich postupuje do rovněž desetiminutového super pole. Z něj se jezdci započítávají dva nejrychlejší časy. Ten lepší z nich určuje jeho postavení na startovním roštu v sobotním závodě, horší v nedělním. Oba závody se jedou na 25 minut plus jedno kolo. Vítěz získává 15 bodů, jezdci na dalších místech pak 12, 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2 a desátý v pořadí 1 bod. Jeden bod se přiděluje za zisk pole position.
Eurocup Mégane Trophy Mégane Trophy je pokračovatelem velké tradice pohárových seriálů francouzské automobilky, která započala již roku 1981 legendárním Renaultem 5 Turbo. Mégany se na závodních tratích objevily v roce 2005 a okamžitě si díky svým agresivním jízdním vlastnostem získaly přízeň fanoušků. Ve startovní listině najdeme jak mladé adepty, kteří zde sbírají zkušenosti pro svůj další výkonnostní vzestup, tak tzv. gentlemany, skutečné milovníky automobilového sportu, pro něž jsou souboje na předních evropských autodromech především ušlechtilým potěšením.
Doposud jediným českým zástupcem byl v sezoně 2005 Jiří Janák. Na jednom voze se mohou střídat dva závodníci. Postavení na startu určuje patnáctiminutová kvalifikace. Všechny závody se jedou na 40 minut plus jedno kolo. Každý automobil musí jednou zajet do boxů k povinnému doplnění paliva. Boduje prvních deset v cíli (15-12-10-8-6-5-4-3-2 a 1 bod). Jeden bod je přidělen za zisk pole position. Zvláštní klasifikaci mají již vzpomenutí gentlemani (hlavními podmínkami je věk nad 35 let a neprovozování motosportu na profesionální úrovni) a také týmy.
Vstupenky zdarma na : www.renault.cz/wsr
Pro Renault ČR, a.s. zpracoval: Sport-Press
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|