www.car.cz
 

SVC Náchod a Vláda Vitver pokračují v úspěšné sezóně
     29.5.2010 00:43 - tisková zpráva


Tým SVC Náchod Motorsport pokračuje v úspěšně započaté sezóně

V uplynulém víkendu zavítali jezdci mimo území České republiky, aby ukázali barvy SVC v plné kráse na stupních vítězů.

Vladimír Vitver se vydal do slovinské Sevnice bojovat jako český reprezentant o body do FIA poháru vozů skupiny E1 (FIA European Hillclimb Cup). Jelikož byla víkendová trať pro něj neznámá, vyrazil do Slovinska již 20. května, aby posbíral co nejvíce informací a zkušeností s touto velkou neznámou. První překvapení na tým čekalo při příjezdu, poněvadž očekávali depo na velkém asfaltovém parkovišti u startu, ale realita byla poněkud vzdálena. Je třeba ocenit, že pořadatel myslel i na kulturní a tělesné vyžití jezdců a ubytoval je na pláži, ale nebyla to klasická písčitá pláž s blankytně modrým mořem, nýbrž samé oblázky a šumící horská řeka s vodou studenou jako správné české pivo.

Na základě mylných informací si tým nevzal s sebou vybavení jako například velký stan, podlahy, doprovodnou čtyřkolku a skůtr, a to i z důvodu úspory finančních prostředků během tranzitu přes rakouské území, což se ukázalo jako zásadní problém, protože pláž se nacházela více jak kilometr od startovní čáry. Překvapením nebylo ještě konec, sám závodník konstatoval, že trať obsahuje více jak devět různých povrchů asfaltu, a i kdyby chtěl, tak asi ideální pneumatiky na vůz nedá.

Sobotní tréninkové jízdy začaly jízdou „na vodě“, což způsobilo řadu havárií závodníků startujících před Vitverem, a nedal se přesně odhadnout čas startu – bohužel, při vzdálenosti depa a startu a chybějícím dopravním prostředkům vázla komunikace. Jezdec nebyl zcela koncentrován, protože bylo nutné řešit i velký počet startování motoru a tím pádem v důsledku slabší kapacitu autobaterie. Čas prvního tréninku tedy nebyl vůbec odpovídající.

Do druhého tréninku se již tým skoro zesynchronizoval v podávání informací (kouřové signály nebylo díky dešti možno použít), ale to mělo zase za následek velké čerpání lidských zdrojů a nebyl čas nastavit zcela ideálně vozidlo. Jezdec tedy nezajel konkurenceschopný čas a skončil za takovými rychlými šípy, jako třeba Zastava, Yugo nebo Fiat Cinquecento.

Večer následovala porada celého týmu, vozidlo bylo kompletně přednastaveno, aby nemusel jezdec vzít zavděk nějakým nízkoobsahovým strojem typu Seicento. I když nebylo možné změny nijak otestovat, protože následovaly pouze ostré jízdy, ve finále se nastavení ukázalo jako nejlepší možné. První závodní jízda se jela na střídavém povrchu voda+sucho, druhá jízda za deště a poslední, třetí, taktéž. Výsledkem bylo pro Vladimíra absolutní třetí místo v celém startovním poli, kdy před ním skončili pouze jezdci Dan Michl, který ovšem disponuje mnohem vyšším objemem válců motoru a slovinec Horvat startující s vozem 4x4 Mitsubishi Lancer Evo 6.

Zvláštní poděkování patří „vodnímu“ specialistovi – Janu Čermákovi – který doporučil nastavení vozu a volbu pneumatik, přičemž jeho rady se ukázaly jako velmi dobré. Poděkování patří taktéž jemu a Martinu Černému za psychickou podporu, dále Petru Šolcovi za bezproblémové výjezdy vozu z „pláže“ a najíždění na start. Dík je taktéž třeba zaslat dceři jezdce – Lucii Vitvarové – za podporu a fandění.

Dalším jezdcem, který se o víkendu účastnil závodů, byl liberecký Aleš Mlejnek, který zavítal na slovenský kopec Jankov Vŕšok u Bánovců nad Bebravou do seriálu Liqui Moly Berg Cup. Aleš nezůstal své letošní pověsti nic dlužný a skončil po oba závodní dny na této trati na první příčce absolutně a upevnil tak svoje vedení v seriálu, protože nyní disponuje 235 body před druhým Špalkem, který ztrácí 53 bodů.

Dalším a posledním zástupcem týmu byl o víkendu Martin Zimák s vozem Citroën Saxo VTS, který taktéž potvrdil dobrou formu a po oba dny na Jankově Vŕšku vyhrál třídu S1-1600 a v absolutním hodnocení seriálu v této třídě s přehledem vede.

Tím to si Vás dovolujeme pozvat na další závod Ústeckou 21, tohoto závodu se zúčastní za Team SVC Náchod Vladimír Vitver s WR-9/2 Lotus a Martin Novotný s Ligierem JS 49.

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Jarní Most 2010- směska objektivem Vládi Rožánka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose