www.car.cz
 

Mostecké vítězství na poslední chvíli
     5.6.2010 22:26 - tisková zpráva


Veškeré sobotní dění na mosteckém okruhu se točilo především okolo odpoledního tříhodinového vytrvalostního závodu. Pro vítězství si v něm dojela posádka Charous, Vorba a Malchárek na elegantním Ferrari 430. Pohledné ovšem byly i předchozí tréninky mistrovství republiky v driftování, anebo slušně obsazené měřené jízdy formulí a cestovních vozů německé série historiků HAIGO.

Program víkendu musel být poněkud pozměněn kvůli nepříliš hojné účasti jezdců domácího okruhového šampionátu. "Především v kubatuře do dvou litrů se startovní pole nakonec zúžilo jen na minimum. Je to škoda, ale na druhou stranu jsem přesvědčen, že ti, kdo přijeli, si tentokrát opravdu dobře zazávodili," řekl sportovní ředitel okruhu Michal Marek.

Do tříhodinovky nastoupilo třináct posádek a co závodu chybělo na počtu vozů, to jeho účastníci divákům vynahradili dramatičností soubojů. Závod se zpočátku odvíjel nejlépe pro posádku bratří Jiřího a Tomáše Mičánků na Porsche 997 RSR, která byla ovšem celou druhou půlku maratónu handicapována rozbitým čelním sklem závodního speciálu. Velice dobře si ale vedlo také trio Michael Vorba, Hynek Charous a Jirko Malchárek s rudým Ferrari 430 a těm se necelou čtvrthodinu před koncem vytrvalostní bitvy podařilo vybojovat první pozici. Tu si také udrželi až do cíle. Jako třetí proletěl pod šachovnicovou vlajkou další stroj Porsche, na kterém se v závodě střídali Martin Jerman a Tomáš Pivoda. "Bylo to skutečně na hranici a dal jsem ze sebe absolutně všechno," svěřil se pod stupni vítězů Michael Vorba, který vítězný rudý vůz z Maranella pilotoval v posledním stintu a podařilo se mu předjet Porsche bratří Mičánků. "My jsme navíc museli řešit problém, když auto mělo defekt a museli jsme neplánovaně do boxů. Ta jedna zastávka navíc byla hodně znát a dost jsme se propadli. Ale naštěstí se to podařilo dohnat. Ironií osudu bylo, že při tom defektu vyletěl do vzduchu celý běhoun pneumatiky a trefil do okna právě Mičánkovic Porsche," konstatoval Vorba.

"Rána to byla ohromná, dostal jsem to v nějakých dvěstě dvaceti kilometrech v hodině, jen tak tak jsem vůz udržel na trati. Naštěstí skrz sklo bylo jakž takž vidět a závod se tak dal dokončit," líčil dramatický moment Jiří Mičánek junior.

"Určitě šlo o sportovně hodnotný závod," zhodnotil ještě navečer tříhodinovku Michal Marek. "Incidentů jsme nemuseli řešit tolik jako posledně, i když je škoda třeba posádky Antonín Herbeck a Erik Janiš na stroji Pagani Zonda. V kvalifikacích zajeli nejlepší čas a měli by na vítězství. V závodě ale doplatili na organizační chyby při zastávkách v boxech. Za porušení předpisů museli být potrestáni průjezdem boxovou komunikací a ztrátu už pak nedohnali. Tříhodinovku každopádně hodnotím pozitivně," dodal Marek.

Pro úplnost lze doplnit, že v sobotní druhé kvalifikaci formulové série HAIGO zajel nejlepší čas Nils-Holger Wilms na stroji M90 a za ním skončili Klaus Tanzmann a Bernd Weber na monopostech Estonia. Mezi cestovními vozy německých milovníků veteránů v sobotní kvalifikaci kraloval Tibor Georg s vozem Lada Samara, za nímž jen lehce zaostali druhý Sebastian Dross na Ladě 21011 a Kai-Uwe Rossner s Ladou 2105. Na neděli jsou naplánovány sprintové závody a pojede se jich hned pět. Po dvou odjedou němečtí veteráni s formulemi a cestovními vozy a hlavní podívanou budou smyky sedmnácti účastníků drifterského šampionátu, které se konají od 11 hodin a 30 minut. Velkou podívanou slibuje i třináctikolový závod Divize 4 cestovních vozů okruhového mistrovství. Ten je na programu ve 13 hodin a 15 minut.

TZ Autodrom Most


 
 
Fotogalerie:   Jarní Most 2010 a pohled do depa objektivem Mirka Beneše

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose