www.car.cz
 

Tým Young Driver AMR i s Engem čeká první start v závodě 24h Le Mans
     8.6.2010 08:41 - tisková zpráva


Příští víkend (12.-13. června) se členům týmu Young Driver AMR splní jeden z velkých snů. Bílo-červený Aston Martin DBR9 německého týmu se poprvé představí při čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans a navíc bude jediným vozem tohoto typu, který se postaví na start 78. ročníku nejslavnějšího vytrvalostního závodu světa.

Od roku 1923, kdy se čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans jela poprvé, se z ní stal jeden ze tří nejprestižnějších závodů světa (společně s 500 mil Indianopolis a Velkou cenou Monaka formule 1), ale také jeden z nejnavštěvovanějších sportovních podniků v Evropě (do Le Mans každoročně zavítá okolo 250 000 fanoušků).

Většina týmů věnuje 364 dní z roku přípravě na jediný den, na čtyřiadvacet hodin v polovině června, které roztřídí startovní pole na vítěze a poražené.

Le Mans je jedinečné už díky trati, na které se jezdí. 13 629 metrů dlouhý „Circuit de la Sarthe“ je zčásti vytyčen na permanentním závodním okruhu, jeho převážná část ale vede po běžně využívaných silnicích, přesto se průměrná dosahovaná rychlost pohybuje nad 200 km/h! Le Mans se v mnohém zásadně liší od jiných závodů. O účast v závodě je každoročně obrovský zájem, na jeho start jsou však připuštěny jen týmy, které projdou hustým výběrovým sítem pořádajícího autoklubu ACO. „Pro nás je velkou ctí, že ACO vybralo Young Driver AMR jako jediný tým s vozem Aston Martin třídy GT1,“ říká Hardy Fischer, šéf týmu Young Driver AMR.

Jezdeckou sestavu týmu Young Driver AMR budou v Le Mans tvořit Christoffer Nygaard (DK), Tomáš Enge (CZ) a Peter Kox (NL). Nejzkušenějším z posádky je Nizozemec Peter Kox, který se letos na start francouzské čtyřiadvacetihodinovky postaví už potřinácté. „Máme dobře připravené a prověřené auto a skutečně dobrý tým,“ pochvaluje si Peter Kox. „S Tomášem jsme v minulosti v Le Mans společně slavili úspěchy, když jsme v roce 2003 vyhráli v hodnocení třídy GT1. I když tým pojede v Le Mans poprvé, v jeho čele jsou zkušení lidé, kteří dobře vědí, co dělají. Rozhodně máme na to, abychom bojovali o vítězství ve své třídě.“

Tomáš Enge si v uplynulých letech v Le Mans vydobyl pozici jezdce, který je v kvalifikaci ve třídě GT1 takřka neporazitelný. Český závodník absolvoval francouzskou čtyřiadvacetihodinovku s vozem třídy GT1 celkem šestkrát, přičemž pětkrát ve své třídě získal pole position. Není bez zajímavosti, že bývalý jezdec formule 1 bude již popáté v Le Mans v jedné posádce s Peterem Koxem. „Určitě bych rád navázal na svá předchozí vítězství v kvalifikaci ve třídě GT1,“ připouští Tomáš Enge. „I když start z pole position není v Le Mans až tak důležitý, přesto vítězství v kvalifikaci samozřejmě vždy potěší. Jenže záleží hlavně na závodě samotném. V Le Mans je potřeba jet rychle a vyrovnaně. Nejdůležitější je udržet auto na trati, být k němu co nejohleduplnější a jet strojově přesně. Závod bude náročný, ale máme prověřený vůz, který zde už dvakrát dokázal vyhrát svou třídu, a také silný tým, který v dosavadních závodech letošní sezony světového šampionátu vozů kategorie GT1 odváděl skvělou práci.“

Třetím jezdcem týmu Young Driver AMR bude v Le Mans Christoffer Nygaard. Mladý Dán pojede v Le Mans poprvé. „Poměrně hodně se těším a každým dnem jsem o něco víc napnutý,“ připouští Christoffer Nygaard. „V Le Mans jsem ještě nikdy nestartoval, ale moji týmoví kolegové mají se závodem obrovské zkušenosti. Doufám, že mě naučí vše o trati i závodě.“

Aston Martin DBR9 je vozem, který umí v Le Mans vítězit. Letos se na okruhu La Sarthe představí už pošesté a může se pochlubit vítězstvím ve třídě GT1 z let 2007 a 2008. „Náš tým pojede v Le Mans poprvé, ale máme dobré auto, zkušené jezdce a dobrý tým. Naši lidé jsou neskutečně dobří při zastávkách v boxech, což je v Le Mans jeden z důležitých faktorů,“ pochvaluje si Hardy Fischer, šéf týmu Young Driver AMR. „Očekávám, že budeme v závodě rychlí, ale všichni víme, že v Le Mans je nejdůležitější dojet až do cíle.“

Zatímco kamióny týmu vyrazily do Francie už minulý týden, většina týmu se v Le Mans sešla v neděli. Všichni tři jezdci navíc absolvovali těsně před Le Mans speciální warm-up. Tomáš Enge a Christoffer Nygaard startovali s Fordem GT v barvách týmu Fischer Racing v rámci španělského GT šampionátu v Jaramě, zatímco Peter Kox se zúčastnil závodu britského GT šampionátu v belgickém Spa.

PR

BPA

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Gaisbergrennen v Salzburgu fotili Tonda a Hana Malí

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose