Le Mans: závod začal pro tým Peugeot nejlepším možným způsobem 11.6.2010 11:38 - tisková zpráva
78. ročník závodu 24 hodin v Le Mans začal pro tým Peugeot nejlepším možným způsobem
24 HODIN LE MANS 2010 – středa 9. června Volné testovací a kvalifikační jízdy: PRVNÍ ČTYŘI MÍSTA PRO PEUGEOT
78. ročník závodu 24 hodin v Le Mans začal pro tým Peugeot Total tím nejlepším možným způsobem. Peugeot, který dominoval volným testovacím jízdám, se díky výkonu Sébastiena Bourdaise, který v jednom kole dosáhl výsledku 3‘19“711, zmocnil provizorní pole position. Čtyři vozy Peugeot 908 HDi FAP obsadily první čtyři místa.
Testovací jízdy: Čtyři vozy Peugeot v čele Všechny tři tovární vozy Peugeot 908 HDi FAP se pustily do jedinečné série testovacích jízd a předvedly skvělý výkon. Posádky týmu Peugeot Total na trati velice rychle zaujaly plánovaná místa a díky upravenému seřízení se ihned vyšvihly do čela závodu. Podmínky na trati byly během čtyřhodinové jízdy ideální. Došlo k jediné závadě, když vozu Peugeot č. 3 praskla pravá přední pneumatika.
Po čtyřech hodinách testovacích jízd zabraly vozy Peugeot první čtyři místa, vůz č. 2, který řídil Franck Montagny (3‘20“034), byl dokonce rychlejší než Sarrazin v roce 2009, který si pole position vybojoval v čase (3‘22“888).
První kvalifikační jízda: Sébastien Bourdais na provizorní pole position Ve čtvrtek, kdy se očekával déšť, změnil tým Peugeot Total taktiku a rozhodl se získat nejlepší možný čas hned od prvního kvalifikačního večera. Jako první jezdci byli vybráni Alexandr Wurz (č. 1), Stéphane Sarrazin (č. 2) a Sébastien Bourdais (č. 3). Kvalifikační jízdy dvakrát přerušily drobné nehody, takže jezdcům týmu Peugeot Sport poté překážel hustý provoz na trati. Když byl opět téměř v poslední půlhodině vyvěšen zelený praporek, pustil se Sébastien Bourdais do útoku. V čase 3‘19“711 se tento místní rodák zmocnil provizorní pole position, v zádech s Alexandrem Wurzem a Stéphanem Sarrazinem, kteří se neustále zlepšovali. Poslední snahy pilotů nic na pozicích nezměnily. Sébastien Bourdais tak získal provizorní pole position před svými kolegy ze stáje Peugeot, Alexandrem Wurzem a Stéphanem Sarrazinem. Hatrick Peugeotu potvrdil ještě Nicolas Lapierre z týmu Oreca, který s vozem Peugeot 908 HDi FAP obsadil čtvrté místo.
Bruno Famin, technický ředitel: „Je jasné, že jsme šťastní, že naše tři oficiální vozy obsadily první tři místa. Naši jezdci prokázali rychlost a motivaci a ulevilo se nám, že se vše odehrálo bez sebemenšího incidentu. Mohli jsme postupovat podle původně stanoveného programu. Sébastien se domnívá, že mohl jet ještě rychleji, ale ne o moc! Pokud bude zítra pršet, máme dobrou pozici, ale musíme se mít na pozoru před konkurenci, která ještě nepředvedla všechen svůj potenciál.“
908 HDi FAP č. 3: Sébastien Bourdais (FRA) – Pedro Lamy (POR) – Simon Pagenaud (FRA) 1. místo – 3´19“711, času dosáhl Sébastien Bourdais Sébastien Bourdais: „Je to jen provizorní pole position. Zítra však očekáváme obtížné podmínky, takže je dobré mít tenhle výsledek v kapse. Pokud bude ale zítra sucho, budeme muset zase začít od začátku. Je však příjemné končit na první pozici, zvlášť tady doma v Le Mans. Celkový výsledek ukazuje, že Peugeot 908 HDi FAP má pořád co říct, teď to musíme dát všechno do závodu.“
908 HDi FAP č. 1: Anthony Davidson (GBR) – Marc Gené (ESP) – Alexander Wurz (AUT) 2. místo – 3‘20“317, času dosáhl Alexander Wurz Alexander Wurz: „Myslím, že jsem mohl jet rychleji a možná získat provizorní pole position, ale bylo tam moc aut najednou. Znamená to, že Sébastien odvedl skvělou práci. Důležitý je hlavně závod. Jsem moc rád, že se nám podařilo se od testovacích jízd zlepšit.“
908 HDi FAP č. 2: Nicolas Minassian (FRA) – Franck Montagny (FRA) – Stéphane Sarrazin (FRA) 3. místo – 3‘20“325, času dosáhl Stéphane Sarrazin Stéphane Sarrazin: „Bylo nás tam moc naráz, vždyť je to kvalifikace! Normálně to jde lehce, ale ne dnes, to je zákon Le Mans. Nejrychlejší kolo jsem ujel na první sadě nových pneumatik. Udělal jsem malou chybičku, bez ní bych býval dosáhl lepšího času. Uvidíme, co se bude dít zítra, hlavně pokud jde o počasí. Prozatím je to ale skvělý celkový výsledek pro Peugeot“
Výsledky: 1 – Peugeot 908 HDi FAP (Bourdais): 3‘19“711 2 – Peugeot 908 HDi FAP (Wurz): 3‘20“317 3 – Peugeot 908 HDi FAP (Sarrazin): 3‘30“325 4 – Peugeot 908 HDi FAP (Lapierre): 3‘21“192 5 – Audi R15 TDI (Rockenfeller): 3‘25“578
Radka MATTHEY
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|