|
24 hodin Le Mans 2010: Jan Charouz a spol. po šesti hodinách čtvrtí v LMP2 12.6.2010 23:00 - tisková zpráva
Bezproblémový úvod závodu 24 hodin Le Mans 2010 prožila česko-francouzská posádka Charouz, Lahaye, Moreau jedoucí v barvách týmu OAK Racing Mazda France. Žádný z talentovaných mladíků se nedopustil chyby, technika také fungovala spolehlivě a díky tomu patřilo prototypu Pescarolo-Judd po šesti hodinách závodu čtvrté místo ve třídě LMP2 a sedmnácté absolutně.
78. ročník závodu 24 hodin Le Mans odstartoval v sobotu 12. června 2010 pod zataženou oblohou, ale na suché trati. Meteorologové ale varovali před možností deště v nočních hodinách. Za tým OAK Racing Mazda France závod rozjížděli Guillaume Moreau (#35, z 5. místa ve třídě LMP2) a Richard Hein (#24, z 9. místa ve třídě LMP2).
Moreau odstartoval dobře a usadil se na páté pozici. Po třech kolech Francouz zaostával o necelých 8 sekund za čtvrtým Olivierem Pla s Ginettou (#40 Quifel ASM), ale přibližně stejný náskok si vybudoval před pátým Pirrim s Lolou (#29 Racing Box SRL). Ve čtvrtém kole ale havaroval bývalý mistr světa formule 1 Nigel Mansell a na trati se objevily safety cary, které startovní pole rozdělily na skupiny.
V šestém kole ke svým mechanikům zamířil Thomas Erdos s Lolou týmu RML, který do té doby kroužil na třetím místě. Díky tomu se Pescarolo-Judd se startovním číslem 35 posunula na 4. příčku hodnocení třídy LMP2 za dvojicí suverénních prototypů HPD a Ginettou se startovním číslem 40. Moreau svou pozici udržel i po restartu závodu (48. minuta závodu).
Přibližně po 65 minutách závodu začala špička třídy LMP2 zajíždět do boxů k prvním plánovaným zastávkám u mechaniků. Po nich Guillaume Moreau klesl na pátou pozici. Záda mu ale kryl Richard Hein s druhým černo-růžovým Pescarolem, který využil zaváhání soupeřů a posunul se na šestou příčku.
Thomas Erdos s Lolou #25 zamířil jako první z čela třídy LMP2 podruhé ke svým mechanikům, což znamenalo návrat Pescarola #35 na 4. příčku. Po dvou hodinách závodu absolvovali druhé zastávky v boxech spojené se střídáním jezdců také další favorité třídy LMP2. Za volant prototypu se startovním číslem 35 usedl Jan Charouz. Český závodník byl v tu chvíli pátý s odstupem jedné a půl minuty od portugalské Ginetty #25 a s minutovým náskokem před druhým vozem týmu OAK Racing Mazda France, jemuž patřilo šesté místo.
Pátá příčka patřila posádce Charouz, Moreau, Lahaye i po třetích zastávkách v boxech, ale Jan Charouz v tu chvíli ztrácel na čtvrtého Hughese (Ginetta #40) pouhé 2 sekundy. Tým RML (#25) jede rozdílnou strategii než zbylé stáje ze špičky LMP2 a zajíždí k plánovaným zastávkám o hodně dříve. Jan Charouz se tak znovu vrátil na 4. pozici, zatímco „pětadvacítka“ klesla na 5. příčku. Tým OAK Racing Mazda France, resp. posádka vozu #25 dokázala ale čtvrtou příčku udržet i po své páté zastávce v boxech, kdy do vozu usedl Matthieu Lahaye. Po šesti hodinách závodu ztrácela na třetí příčku ve své třídě 37 sekund.
Jan Charouz: „Začátek závodu byl z našeho pohledu velice poklidný. Se čtvrtým místem jsme hodně spokojení. Jedeme podle toho, na co má náš vůz. Ten je fantastický v zatáčkách, ale máme příliš velký grip, i když máme přítlačná křídla nastavená téměř rovně, takže na rovinkách nám soupeři ujíždí. Tam na Acury (HPD) a Ginetty prostě nemáme. Tam nám ujíždí, jako bychom jeli ve dvou různých kategoriích.“
Cílem 78. ročníku závodu 24 hodin Le Mans projede jeho vítěz v neděli 13. června 2010 v 15 hodin. Livetiming můžete sledovat na internetové adrese www.lemans.org/en/courses/24h-chrono-en-direct-2010.html.
PR
BPA
Neprošlo jazykovou korekturou
|
|