24 hodin Le Mans 2010: Jan Charouz po 13 hodinách třetí v LMP2 13.6.2010 06:15 - tisková zpráva
Posádka Jan Charouz, Guillaume Moreau, Matthieu Lahaye se v sobotu před západem slunce posunula na třetí příčku průběžného hodnocení třídy LMP2. Bezchybné výkony kompletní trojice v noční části závodu znamenaly, že černo-růžové Pescarolo Judd v barvách týmu OAK Racing Mazda France figurovalo na medailových pozicích i po třinácti hodinách letošního ročníku závodu 24h Le Mans.
Právě v době, kdy se závod přehoupl do své druhé čtvrtiny a kdy nad okruhem La Sarthe začalo zapadat slunce, musely na trať vyjet po havárii jednoho z vozů znovu safety cary, které vodily startovní pole dalších 20 minut. Situací se ale vůbec nenechal rozhodit Matthieu Lahaye, který po zajetí safety carů do boxové uličky okamžitě chytil správný rytmus a začal velmi rychle snižovat odstup černo-růžového prototypu Pescarolo-Judd se startovním číslem 35 od Ginetty #40, které zatím patřilo třetí místo ve třídě LMP2.
Když vůz portugalského týmu Quifel ASM navíc zamířil k další plánované zastávce v boxech, posunula se mladá posádka ve službách týmu OAK Racing Mazda France poprvé v průběhu závodu na třetí příčku v hodnocení třídy LMP2 a navíc na patnácté místo absolutně.
Ve 22 hodin zamířil Lahaye k osmé plánované zastávce. Tým OAK Racing Mazda France ji zvládl skvěle, protože Francouz se na třetí pozici také vrátil, byť s náskokem pouhých šesti sekund před Ginettou #40, která však měla o zastávku méně a do boxů poosmé zajela až o osmnáct minut později. V tu chvíli se náskok posádky Charouz, Lahaye, Moreau na třetí pozici zvýšil už na 2:04 minuty. Za dvojicí vedoucích prototypů HPD zaostávalo česko-francouzské trio o dvě kola.
Ve 22:48 byla „pětatřicítka“ v boxu podeváté a do kokpitu se podruhé nasoukal Guillaume Moreau, který i po návratu na trať udržel třetí příčku, navíc nyní již s náskokem 2:16 před čtvrtým Olivierem Pla s Ginettou #40 a rozestup mezi těmito dvěma jezdci se v dalších kolech stále zvětšoval. Krátce po půlnoci vyjely na tratě safety cary po kolizi druhého vozu týmu OAK Racing Mazda France (#24) s Fordem #60. Moreau tak přišel o značnou část svého náskoku před Pla, který srazil svou ztrátu pod jednu minutu.
Pět minut před jednou hodinou ranní se do problémů dostal vůz s číslem 26, který zatím držel druhé místo ve třídě LMP2. Dario Franchitti pomalu dojel až do boxů a stihl se vrátit na trať tak, aby druhé místo udržel. Moreau se ale za něj dotáhl na rozdíl necelých dvou kol.
Ve dvě hodiny v noci, tedy po jedenácti hodinách závodu, patřila posádce Charouz, Moreau, Lahaye třetí pozice ve třídě LMP2 s odstupem necelých 2 kol od druhého (HPD #26) a s náskokem 43 sekund před čtvrtým (Ginetta #40). Do kokpitu se podruhé nasoukal Jan Charouz. Ve čtyři hodiny drželo černo-růžové Pescarolo-Judd stále třetí pozici ve své třídě, jeho náskok před čtvrtou Ginettou se ale ztenčil na půl minuty.
Drama si během noci prožila druhá posádka týmu OAK Racing Mazda France. Jean-Francois Yvon po půlnoci kolidoval s jedním z GT vozů a urazil levé přední kolo. Ke kontaktu naštěstí došlo nedaleko od vjezdu do boxů, takže Francouz dovezl vůz k mechanikům, kteří dokázali dát vše do pořádku a vůz s číslem 24 se po hodině vrátil do závodu. Po třinácti hodinách figurovala posádka Nicolet, Yvon, Hein na sedmé pozici.
Jan Charouz: „Jak už jsem říkal po kvalifikaci, v noci je to neskutečný mazec. V předchozích letech, kdy jsem tu startoval s prototypem třídy LMP1, jsem nebyl zvyklý na to, že by mě někdo přejížděl. Teď za mnou co chvíli blikají světla silnějších prototypů a já je musím pouštět a zároveň se vyhýbám pomalejším GT vozům. Ale to je prostě Le Mans. Jinak jsme samozřejmě spokojení. Že nebudeme moci konkurovat Acurám (HPD), to jsme věděli už před startem. S ostatními ale bojovat můžeme. Důležité je, aby to vydrželo i nadále. Do cíle je stále ještě strašně daleko.“
Cílem 78. ročníku závodu 24 hodin Le Mans projede jeho vítěz v neděli 13. června 2010 v 15 hodin. Livetiming můžete sledovat na internetové adrese www.lemans.org/en/courses/24h-chrono-en-direct-2010.html.
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|