www.car.cz
 

24 hodin Le Mans 2010: Engeho tým po noční opravě opět bojuje o podium
     13.6.2010 06:16 - tisková zpráva


Le Mans - Enge a tým Young Driver AMR se v polovině závodu vrátili do boje o podium

Posádka Tomáš Enge, Peter Kox, Christoffer Nygaard se po večerní výměně prasklé poloosy propadla na 5. místo v hodnocení třídy LMGT1. V noci ale potrápily problémy i soupeře týmu Young Driver AMR a bílo-červený Aston Martin DBR9 tak je znovu v kontaktu a bojuje o umístění na stupních vítězů.


Tým Young Driver AMR přibrzdila už po necelých čtyřech hodinách prasklá poloosa. Bílo-červený Aston Martin DBR9 tak musel zamířit k mechanikům, kteří se pustili do výměny poškozeného dílu. Vůz se startovním číslem 52 strávil v jejich péči více než tři čtvrtě hodiny, během které ztratil ve srovnání se špičkou třídy LMGT1 15 kol.

S opraveným Astonem se na trať vydal Christoffer Nygaard, který v Le Mans letos debutuje. Dán podával solidní výkony a držel se na pátém místě průběžného hodnocení třídy LMGT1. Když v deset večer předával řízení Peteru Koxovi, zůstával jejich odstup od vedoucího Fordu stále patnáctikolový. Na soupeře před sebou, tedy Corvette #73 na čtvrté pozici, ztrácela posádka Enge, Kox, Nygaard v tu chvíli devět kol. Pořád ale měla větší štěstí, než někteří soupeři, po sedmi hodinách totiž v závodě už nepokračovala celá desítka vozů.

Kolem půlnoci vystřídal Petera Koxe za volantem Tomáš Enge a jako jediný z jezdců třídy LMGT1 v tu chvíli zajížděl časy pod 4 minuty. Ve čtvrt na jednu se ale situace začala dramatizovat. Do boxů nejdřív zamířila Corvette #72, která zatím držela druhé místo, a následně také dosud vedoucí Ford #60, který kolidoval s prototypem Pescarolo se startovním číslem 24. Po tomto karambolu ale na trati zůstaly kusy vozů a startovní pole proto znovu zpomalily safety cary.

Safety cary na trati nepobyly dlouho, oba dosud vedoucí vozy kategorie LMGT1 se na ni ale stále nevracely. V půl jedné v noci se vedení ve třídě ujal Saleen #50, na kterého Enge nyní ztrácel 12 kol. Corvette #72 klesla na čtvrté místo a ve tři čtvrtě na jednu měla před Astonem týmu Young Driver AMR k dobru už jen 7 kol. Zatímco liberecký závodník nadále zajížděl nejrychlejší časy z jezdců třídy LMGT1, Corvette týmu Luc Alphand Aventures dál zůstávala v boxech.

Pět minut po jedné hodině ranní zastavil v boxech také Tomáš Enge. Plánovaná zastávka proběhla bez problémů a český závodník mohl dál umazávat ze své ztráty na vozy číslo 72 a 60, které se kvůli dlouhé opravě v boxech propadly ze druhého, resp. prvního místa na čtvrtou a třetí příčku. Corvette #72 ale vyrazila krátce po Tomášovi na trať také a udržela tak čtvrtou pozici, ovšem už jen s náskokem jediného kola. V jednu hodinu a jedenáct minut se do závodu vrátil také Ford #60. Pořadí ve třídě LMGT1 v tu chvíli vypadalo následovně: 1. Saleen #50, 2. Corvette #73 (- 2 kola), 3. Ford #60 (-10 kol), 4. Corvette #72 (- 11 kol), 5. Aston Martin #52 (- 12 kol). Po večerním zklamání v podobě prasklé poloosy se Young Driver AMR v noci po problémech soupeřů znovu dostal do hry o stupně vítězů v kategorii LMGT1. V půl druhé byl Tomáš Enge už ve stejném kole jako Jerome Policand s Corvette #72.

Krátce před druhou hodinou ranní zastavila Corvette #72 znovu v boxech a francouzští mechanici začali pracovat na jejím motoru. To byla voda na mlýn týmu Young Driver AMR. Tomáš Enge zajel další rychlé kolo a po jedenácti hodinách závodu posunul bílo-červený Aston Martin DBR9 na čtvrtou příčku v průběžném hodnocení třídy LMGT1. Policand s Corvette se sice na trať vzápětí vrátil také, ale až na pátém místě s téměř dvouminutovou ztrátou na Engeho.

Ve dvě hodiny vystřídal Tomáše Engeho v kokpitu Aston Martinu #52 Christoffer Nygaard. Zastávka se střídáním jezdců odsunula tým Young Driver AMR znovu na pátou pozici, ale jen půl minuty za čtvrtou Corvette #72 a dvě kola za třetím Fordem #60.

Tomáš Enge: „Z nějakého důvodu nám úplně stoprocentně nefungují pneumatiky. Ujedeme na nich půlku stintu a ve druhé polovině auto prostě nedrží a pak jedu třeba o pět šest vteřin pomaleji než na začátku. Je to dost složité, ale bojujeme s tím. Zkoušíme jiné tlaky v pneumatikách, zkusíme asi i jinou směs pneumatik. Každopádně ještě není nic ztraceno. I když jsme strávili tři čtvrtě hodiny v boxu výměnou poloosy, ještě pořád můžeme skončit na pódiu, možná i na tom nejvyšším. Problémy jsou a budou, doufejme, že nám už se vyhnou.“

Cílem 78. ročníku závodu 24 hodin Le Mans projede jeho vítěz v neděli 13. června 2010 v 15 hodin. Livetiming můžete sledovat na internetové adrese www.lemans.org/en/courses/24h-chrono-en-direct-2010.html.

PR

BPA

Neprošlo jazykovou korekturou


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose