Komplikovaný start do Německé rallye pro tým Peugeot tisková zpráva
Německá rallye (20. – 22. 8. 2004)
Trier 20. srpna 2004 - Ne zrovna nejlepší start do Německé rallye má za sebou tým Peugeot. Cedric Robert zakončil první den mimo bodované pozice a prozatím mu patří devátá příčka. Freddy Loix přenocuje na třináctém místě.
Podmínky během první etapy byly velmi proměnlivé a tak se výběr vhodných pneumatik blížil spíše loterii. Na každé z dnešních osmi rychlostních zkoušek se objevily větší či menší dešťové přeháňky. Pro Marcuse Grönholma soutěž skončila hned v první zatáčce této soutěže. Na velké kaluži dostal aquaplaning, při nárazu ulomil kolo své 307 WRC a musel odstoupit. "Normálně jsme před zatáčkou začali brzdit, ale auto se vydalo mimo trať," říká Marcus. "Průzkumné posádky jsou zakázané a tak nás nikdo nemohl před tímto nebezpečím varovat. Nedalo se s tím nic dělat." Cedric se během první série rychlostních zkoušek nemohl zbavit špatného pocitu z brzd a navíc ho více zasáhla nepřízeň počasí. Svou dávku štěstí si ale vybral během odpoledne, kdy bez úhony vyvázl z otočky ve vysoké rychlosti na čtvrtý rychlostní stupeň. "Docela mě zamrazilo," říká Cedric. "Riskoval jsem poškození auta a trochu to otřáslo mou sebedůvěrou. Ranní problémy s brzdami byly mou chybou, protože jsem je zbytečně přehříval. Nejvíc mi ale dalo zabrat počasí. Myslím, že jsme měli opravdu smůlu, protože se většinou rozpršelo v okamžiku, kdy jsme vyráželi na trať! Jedeme ale dál a naše odhodlání získat body nás neopustilo. Zítra se pokusíme přidat."
Freddymu během dopoledních rychlostních zkoušek vynechával motor a problém se podařilo odstranit až poledním v servisu. Odpoledne zajel několik slibných časů v top5, ale jeho dobrá práce přišla vniveč kvůli problémům s převodovkou. Poslední rychlostní zkoušku absolvoval pouze s prvním a druhým převodovým stupněm.
Freddy říká: "Byl to hodně zrádný den. Čím více kilometrů jsem s autem ujel, tím jsem si více věřil a odpolední časy mě povzbudily. Škoda problémů s převodovkou. Jsem si jistý, že zítra budeme schopni znovu útočit."
Marcus Grönholm se díky zkoušenému systému SupeRally postaví znovu na start do zítřejší etapy. Druhá etapa Německé rallye je nejdelší a zahrnuje devět měřených úseků.
Pořadí po první etapě:
1. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 1.18.15.4
2. SAINZ , Carlos Citröen Xsara WRC 1.18.41.9
3. DUVAL, François Ford Focus WRC 1.19.13.9
4. SOLBERG, Peter Subaru Impreza WRC 1.19.26.2
5. MARTIN, Markko Ford Focus WRC 1.20.16.1
6. PANIZZI, Gilles Mitsubishi Lancer WRC 1.20.28.0
7. KRESTA, Roman Skoda Fabia WRC 1.20.28.7
8. BENGUE, Alexandre Peugeot 206 WRC 1.20.39.0
9. ROBERT, Cedric Peugeot 307 WRC 1.20.43.4
10. GARDEMEISTER, Toni Skoda Fabia WRC 1.20.58.5
…..
13 LOIX, Freddy Peugeot 307 WRC 1.21.47.3
tisk info
Jean Claude Lefebvre, Peugeot Sport Communication,
|