Duval s focusem v Německu po kluzkém prvním dni třetí tisková zpráva
Německá rallye (20. – 22. 8. 2004)
Tisková zpráva po 1. etapě
Duval po kluzkém dni třetí
Na cestě ke třetímu místu po prvním dni Německé rallye zvítězila posádka Francois Duval a Stephane Prévot ve dvou dnešních rychlostních zkouškách. Jejich Focus RS WRC byl jediným vozem, který byl schopen útočit na vedoucího jezdce Sebastiena Loeba. Markko Märtin se postupně vzpamatovával ze svého špatného startu do soutěže a s dalším Focusem WRC mu patří pátá příčka.
Tratě vedoucí mezi vinicemi byly pro jezdce náročné i proto, že na úzkých cestách často najížděli do zatáček naslepo. Proměnlivé počasí znesnadňovalo správnou volbu pneumatik. Navíc jezdcům chyběly informace o aktuálním stavu trati "v poslední minutě" od průzkumných posádek. Německá rallye je totiž první asfaltovou soutěží, jedoucí se po zákazu tzv. "ledových špionů".
Duval s Prévotem se ráno rozhodli pro střední směs pneumatik Michelin s mírným prořezem. Byla to správná volba a Duval využil podobnosti tratí s těmi, které zná ze začátku své kariéry v Belgii. Na druhé rychlostní zkoušce byl nejrychlejší a na třetím úseku ujel všem ostatním o neuvěřitelných 12,2 vteřiny. Dostal se tak na druhé místo absolutně, pouze 2,4 vteřiny za Loeba. Na čtvrté rychlostní zkoušce sice vyjel z trati, ale jeho ztráta se zvětšila pouze na 3,5 vteřiny.
Odpoledne mu selhala hydraulika automatického řazení a během odpoledních rychlostních zkoušek musel řadit manuálně. Nemohl tak používat ruční brzdu, což byl na cestách s mnoha úzkými zatáčkami velký problém.
"Ráno to bylo fantastické a zajel jsem několik skvělých časů. Odpoledne to ale byl bez ruční brzdy problém. Šestkrát jsem musel v ostrých zatáčkách couvat, abych je projel a třikrát mi při tom zhasl motor. Ztratil jsem tak asi minutu," říká Duval, který na Loeba ztrácí 58,5 vteřiny. "Silnice byly hodně nečisté již po průjezdech několika aut, ale na to jsem zvyklý a nevadí mi to." Märtinovi s Duvalem po celý den nepřálo počasí. Markko zvolil stejné pneumatiky jako Francois, ovšem bez prořezání. Pršet začalo v okamžiku, kdy stál na startu do první rychlostní zkoušky. "Suchý asfalt se postupně měnil na mokrý a na kluzké trati bylo těžké si věřit," říká. Jeho ztráta činila 45 vteřin. Märtin pak zajel dva páté a jeden třetí čas. Do poledního servisu přijel na osmém místě. "Podmínky se tak měnily, že nebylo možné spolehlivě zvolit správné pneumatiky. Vybrali jsme příliš tvrdé a nedařilo se nám je zahřát. Neměly žádnou přilnavost a já jsem nechtěl zbytečně riskovat," dodává.
Pro odpoledne tedy vybral Markko pneumatiky měkké, ale k jeho zklamání byly tratě naprosto suché. Navíc mu v jedné ze zatáček na RZ5 zhasl motor. "Nejlepší na tomto dni je to, že už skončil!" říká žertem. "Pneumatiky jsem vybral perfektně. Jenom jsem měl ráno ty, co by se hodily na odpoledne a ty odpolední jsem měl mít obuté ráno. Na to, jak nám to dneska šlo, je páté místo dobré. Časové odstupy jsou ale velké a bude těžké je dohánět."
Pořadí po 1. etapě
1. LOEB, Sebastien Citröen Xsara WRC 1.18.15.4
2. SAINZ , Carlos Citröen Xsara WRC 1.18.41.9
3. DUVAL, François Ford Focus WRC 1.19.13.9
4. SOLBERG, Peter Subaru Impreza WRC 1.19.26.2
5. MARTIN, Markko Ford Focus WRC 1.20.16.1
6. PANIZZI, Gilles Mitsubishi Lancer WRC 1.20.28.0
7. KRESTA, roman Skoda Fabia WRC 1.20.28.7
8. BENGUE, Alexandre Peugeot 206 WRC 1.20.39.0
9. ROBERT, Cedric Peugeot 307 WRC 1.20.43.4
10. GARDEMEISTER, Toni Skoda Fabia WRC 1.20.58.5
tisk info
Martin Linhart,
|