Velmi teplé počasí doprovázelo další díl vrchařského seriálu na Babě 16.6.2010 12:53 - tisková zpráva
Stovka jezdců o víkendu na oblíbené slovenské trati Pezinská Baba
Velmi teplé počasí doprovázelo další díl vrchařského seriálu Liqui Moly Berg Cup 2010, který se uskutečnil na oblíbené slovenské trati Pezinská Baba. Více než 100 jezdců bojovalo na 5050 metrů dlouhé trati o body nejenom do tohoto seriálu, ale i do IHA Mistrovství střední Evropy a IHA Majstrovstva Slovenska 2010.
Sobotní závod nejlépe zvládl vedoucí jezdec seriálu Aleš Mlejnek na formuli Opel Lotus, který porazil velmi rychlého Davida Komárka s vozem Mitsubishi Colt Evo 550+ o jednu sekundu. V neděli se pořadí obrátilo a po výborně zajetých jízdách dominoval Komárek o 1,3 sekundy před Mlejnkem. Zároveň bral i plný počet bodů za dvě vítězství ve třídě E1+2000. I na třetím místě se pořadí v obou dnech měnilo. V sobotu bral toto umístění po zásluze Vladimír Vitver s Lotusem WR9, který současně byl i suverénem třídy E1-2000, kde v obou dnech jasně zvítězil. V neděli výrazně zrychlil v sobotu pátý Miloš Zmeškal na formuli Reynard 97D F3000 a Vláďu Vitvera v souboji o třetí místo porazil s náskokem 1,5 sekundy.
Poprvé v letošní sezóně startoval Pavel Ulman na BMW M3 a bylo z toho hned vynikající sobotní čtvrté místo jen 0,4 sekundy od stupňů vítězů. V neděli nestačil na zrychlujícího Zmeškala, který ho odsunul na místo páté. Po oba závodní dny se nedokázal Jiří Špalek odlepit ze šestého místa absolutního pořadí. Jeho vůz Mitsubishi Lancer WRC 05 funguje skvěle, ale konkurence je veliká. Nejlepším slovenským jezdcem byl v sobotu i neděli Tomáš Erdélyi na BMW M3 GTR. Dvě sedmá místa je asi maximum, kterých mohl tento jezdec dosáhnout. Z osmého místa se ho snažil po dva dny těsně atakovat Martin Zeman na voze Mitsubishi Lancer Evo VI.
V sobotu ztrácel na Erdélyiho 0,2 sekundy a v neděli neuvěřitelných 0,005 sekundy! S větší ztrátou na Zemana byl rovněž po oba dny na stejném, a to devátém místě, Drahoslav Šubert s Mitsubishi Lancerem Evo IX, jinak i jasný vítěz obou závodních dnů ve třídě S1+2000. Šubert v sobotu bojoval o toto umístění s desátým Jiřím Sedláčkem, který s vozem BMW M3 SŠ 10 ztrácel 0,8 sekundy. Bohužel šternberský Sedláček musel v neděli pro poruchu vozu další boj vzdát. Nedělní desáté místo bral Karel Moural s formulovým vozem Ralt 036 F3. Pro tohoto zkušeného pilota jsou to letošní druhé body do absolutního pořadí, první přišly v sobotu za patnácté místo.
V sobotu jedenáctý byl Vladimír Vitver, se svým druhým vozem, a to s novinkou - Lotusem WR12. Jezdec tento vůz poprvé představil při závodě, takže byl pojat jako zkušební, testovací. Tradičně, kdo atakuje TOP 10, je Aleš Fučík s Mitsubishi Lancerem Evo IX. I na Pezinské Babě skončil za branami této skupiny na dvanáctém místě, a to v sobotu i neděli. Druhým nejrychlejším slovenským jezdcem byl na tomto závodě Peter Vahančík, který startoval s vozem Mitsubishi Lancer Evo VIII. V sobotu i neděli byl na čtrnáctém místě.
V nedělním závodě se musel sklonit před svým krajanem Vladimírem Lalikem, který byl třináctý, a to o 0,7 sekundy s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. V sobotu byl Lalik šestnáctý. Velmi pěkně si v nabité konkurenci vedl Tomáš Bek s Renaultem Clio Sport, když v sobotu byl sedmnáctý a v neděli šestnáctý. Do bodované TOP 20 absolutního pořadí se vlezl další slovenský jezdec Matúš Lorenčík a to opět s Lancerem deváté evoluce. V sobotu byl o 0,08 sekundy za Bekem na osmnáctém místě, v neděli poskočil na místo patnácté. Dvakrát za víkend proklouzl do bodované dvacítky i Josef Dohnálek s Citroenem Saxo VTS. V obou dvou dnech byl na devatenáctém místě. V sobotním závodě pro poruchu vozu musel odstoupit ze závodu Marek Rybníček, jezdec Liqui Moly Komvet Racing Teamu. V nedělním závodě si vše vynahradil a obsadil pěkné jedenácté místo v absolutním pořadí a druhé místo ve své třídě S1+2000.
Nejenom v absolutním pořadí, ale i ve třídách, se odehrávaly tuhé boje o každou desetinu, o každý bod. Vybíráme některé z nich. V třídě S+2000 v sobotu zvítězil František Ančík s novým vozem Chevrolet Corvette a to s výrazným náskokem před polákem Jackem Koraszewski na Audi R4. 2,1 sekundy byl za ním slovenský jezdec Vladimír Janošík se Seatem Leon Cupra. V neděli zasáhl do bojů po opravě svého vozu Mitsubishi Lancer Evo IX další polský jezdec Damian Lata a hned zvítězil. Odsunul tak sobotního vítěze Ančíka na místo druhé, Koraszewski byl třetí. Velmi početné pole se sešlo ve třídě S1-2000, kde po oba dny kraloval s vozem Honda Civic Type R Jakub Satek. V sobotu i neděli nechal za sebou Tomáše Horáka, který startoval s vozem stejné značky a to dost výrazně. Třetí místo bral v sobotu i neděli Vladimír Okáli s Renaultem Clio. První den bylo jeho třetí místo zcela jasné, ale v neděli o něj musel tvrdě bojovat s Petrem Mitánkem. Ten s vozem Opel Astra GSi ztrácel pouze 0,7 sekundy.
Ve třídě HA1+1300 potvrdil vedení v celkovém hodnocení Libor Jelínek s BMW 3.5 CSLi. Po oba závodní dny zcela jasně tuto skupinu vyhrál a byl zároveň nejrychlejším historickým vozem na Pezinské Babě. S větším odstupem za ním skončil v sobotu i neděli Lukáš Tomeček s VW Golf I. Byl to jeho letošní první start v seriálu a velmi úspěšný. Třetí místo si hlídal v obou dnech Miroslav Nižnanský na voze Fiat Bertone, který se rychle vzpamatoval z nepříjemné havárie na Jankově Vŕšku. Ve třídě E1-1600 lehce v obou dnech odskočil Josef Dohnálek na Citroenu Saxu VTS. V sobotním závodě zvítězil před Romanem Štilcem, který se s vozem Honda Civic neustále zlepšuje a zrychluje. Třetí místo obsadil dosavadní lídr této třídy Vojtěch Staněk, startující s Peugeotem 106. V neděli již nebyl Dohnálkův náskok jako vítěze tak výrazný a porazil druhého Staňka o 2,3 sekundy. Ten vrátil sobotní prohru Štilcovi a posunul ho tak na místo třetí. Třídě E2/C-1400 při neúčasti Petra Pleši, kraloval polský pilot Robert Steć na Intechu Suzuki. V obou dnech nedal žádnou šanci druhému Janu Osladilovi na formuli Delta II. Nedělní třetí místo bral nováček mezi formulovými jezdci Milan Rýzek s formulí Van Diemen.
Dámská trofej má novou favoritku, kterou se stala od minulého závodu Katarína Fillová. S vozem BMW 320i kralovala i v Pezinku. V obou dnech porazila vždy druhou polku Irenu Steć, která s formulí Polonia neustále zrychluje. V neděli ztrácela na vítězku již jen 4,1 sekundy. V sobotním závodě obsadila třetí místo Zdeňka Kuldová s Ladou Samara, v neděli při své premiéře brala toto umístění Drahomíra Dudeková na voze Kia Cee´d týmu Paddock Pezinok. V Juniorské trofeji se boje postupně přiostřují. Nejlépe si v obou dnech počínal Radim Firtl jr. s Renaultem Clio Sport, který nechal za sebou vždy druhého Lukáše Janíka, startujícího na voze stejné značky. V sobotu byl Firtlův náskok pouhé 0,3 sekundy, v neděli již 3,5 sekundy. V sobotu i neděli byl na třetím místě slovenský mladík Milan Pokorný se Škodou Fabia. V prvním dnu ztrácel na druhého Janíka jen 1,4 sekundy, v nedělním byla ztráta již větší.
I přes časovou tíseň se podařilo v obou dnech odjet předepsaný počet jízd. V nedělním závodě se vyzkoušel nový systém s jednou tréninkovou jízdou a třemi závodními jízdami. I přes některé organizační nedostatky pořadatele závodu, pro kterého byla tato akce premiérová, můžeme vše hodnotit velmi kladně a to i díky velkému pracovnímu nasazení několika pracovníků IHA. Po celý víkend vládla na závodišti příjemná, přátelská atmosféra, kterou pořadatel závodu Paddock Pezinok pro všechny vytvořil. Veškeré informace o tomto závodu, ale i o celém seriálu Liqui Moly Berg Cup 2010, naleznete na webových stránkách www.berg-cup.cz .
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|