Kašpárek a EHR se v Trieru dost trápil. 16.6.2010 13:31 - tisková zpráva
Trápení pro EHRT v německém Trieru
Technická, 3715 metrů dlouhá trať u německého Trieru přivítala pátý podnik mistrovství Evropy v závodech do vrchu. Šternberský tým Ecce Homo Racing se na západ Německa vydal úplně poprvé, protože v minulosti na této trati nestartoval. Již při seznamování se s novou tratí bylo patrné, že se bude jednat o velice náročný závod. Úzká cestička v lesním porostu s několika zatáčkami s extrémně malým poloměrem nevěstila nic dobrého: „Již od svých závodních kolegů víme, že tato trať nebude příliš svědčit našemu vozu Audi TT-R DTM. Ten bohužel vychází z okruhového speciálu, a tak není zkonstruován na tak extrémní poloměry zatáčení. Vše nasvědčuje tomu, že minimálně ve dvou zatáčkách bude mít Milan Kašpárek velké problémy s tím, aby vůbec zatočil. Ale nebudeme jediní. Obdobné problémy budou mít i třeba piloti formulí 3000. Tato trať je tímto úskalím proslavená,“ hodnotil předzávodní situaci Martin Kašík - hlavní mechanik týmu EHRT.
Další nepříjemná situace pro Milana Kašpárka, nastala o pátečním odpoledni, když po technických přejímkách zjistil, že ve své skupině E2SH pojede jako jediný, protože zbylé vozy nebyly do závodu ME připuštěny a pojedou jen v rámci mistrovství Německa. „Jsem velmi zklamaný z nastalé situace. V listině přihlášených bylo před závodem 5 účastníků v mojí skupině. Nyní jsem tu pouze v pozici výletníka, protože nemám s kým závodit. Takhle jsem si účast v ME nepředstavoval a jen mohu vzpomínat na minulé sezóny ve FIA Cupu, kde se klidně sešlo i 60 vozidel ve skupině E1,“ neskrýval rozhořčení pilot Audi.
Sobotní tréninky potvrdily obavy ze seznamovacích jízd. Extrémní poloměry prvních dvou zákrut trati byly proti možnostem řízení speciálu Audi TT-R. Milan Kašpárek se během tréninků soustředil především na průjezd tímto úsekem a volil různé stopy nebo styly průjezdu: „Klasický styl zatočení byl k ničemu, protože auto prostě nezatočilo a místo toho abych pokračoval po trati dál, tak jsem zůstal stát proti skále. Zkoušel jsem i průjezd pomocí řízeného smyku, ale to se ukázalo jako příliš riskantní, protože v jednom z tréninků jsem se přetočil a na tak úzké trati by mohl podobný problém znamenat poškození auta nebo dokonce konec závodu.“ Tréninkové časy tak byly ovlivněny problémy s průjezdem dvou zmíněných zatáček.
Nedělní závod se netradičně skládal ze tří závodních jízd. Bohužel z tohoto závodu vás nemůžeme informovat o souboji o umístění s některým ze soupeřů, protože závod ve skupině E2SH jel pouze Milan Kašpárek, z výše zmíněných důvodů. „Nedělní závod byl pro mě frustrující. Neměl jsem žádného soupeře a tak jsem na trati bojoval pouze s průjezdem dvojice extrémních vraceček. S těmi jsem si nakonec poradil. Co mě ale mrzí je to, když jedete 1000 kilometrů od domova s cílem zazávodit si na úrovni kontinentálního šampionátu a na místě zjistíte, že závodit budeme maximálně sám se sebou. Pozitivní je alespoň to, že o náš tým měli velký zájem němečtí fanoušci. Speciály DTM mají v Německu přece jen velkou oblibu…“.
Mistrovství Evropy bude pokračovat dvojicí závodu na Apeninském poloostrově. Italské Trento – Bondone a Rieti jsou nejdelšími závody ME. V Itálii se tradičně schází početné pole vozů skupiny E1, tedy snad na náš tým čeká příznivější situace než u západních sousedů v Trieru.
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|