Josef Král z týmu Super Nova Racing pojede ve Valencii 25.6.2010 06:23 - tisková zpráva
NEJVYŠŠÍ ČAS! V době, kdy si formule 1 udělala výlet do Kanady, měl šampionát GP2 téměř měsíční přestávku. Ta se náramně hodila také českému závodníkovi Josefu Královi z týmu Super Nova Racing. V přístavu španělského města Valencie, na kterém leží závodní okruh, vyhlásí Král útok na první body do celkové klasifikace. Ačkoli je okruh často přezdíván městským, snese srovnání spíše s kanadským Montréalem. Je nadprůměrně rychlý, přes teoreticky velký počet zatáček není ani nijak extrémně náročný, a nemá nijak rozsáhlé únikové zóny.
„Okruh jsem si vyzkoušel na simulátoru. Musím přiznat, že mě jezdecky nijak neuchvátil, což je ostatně názor shodný s většinou pilotů formule 1,“ svěřil se Josef Král. „Velmi zajímavá mi ale přijde ta část okruhu, kde se pojede přes most. Nejenže to bude zajímavá zkušenost, ale zejména zatáčka za mostem bude hodně náročná. Na pravé straně totiž bude velmi blízko betonová zeď, ale při velmi opatrné snaze vyhnout se jí se může velmi snadno stát, že na výjezdu ze zatáčky najedete na obrubník, který vás může roztočit.
Dalším zajímavým úsekem bude poslední zatáčka před nájezdem na cílovou rovinku. Je totiž potřeba začít brzdit ještě v době, kdy pilot zatáčí, což může být příčinou mnoha zajímavých situací.“ Přestávku Josef Král strávil nejen nezbytným užíváním volna po náročných úvodních závodech sezony, ale také poctivou fyzickou přípravou a setkáním s fanoušky na hradecké Rally Show.
„Rozdal jsem mnoho podpisů a mockrát jsem se nechal vyfotit s fanoušky. Ta setkání byla velmi příjemná a já jsem rád, že jsem dokázal využít takové příležitosti, kterých samozřejmě při samotných závodech není mnoho. Doufám, že jejich nadšení dokážu podpořit slušným výsledkem ve Valencii. Už je nejvyšší čas! Jednoduché to ale nebude. Ostatně, to první sezona GP2 nikdy není. Pro mě nový okruh, navíc v téměř městské konfiguraci, těžké předjíždění… Vymlouvat se na to ale rozhodně nehodlám a budu bojovat.“
PROGRAM VÍKENDU Páteční kvalifikace se jede na půl hodiny od 15:55 a rozhodne o postavení na startovním roštu hlavního sobotního závodu. Ten startuje v 15:40, ale s ohledem na nabitý víkendový program jej vysílá televizní stanice NOVA Sport až ze záznamu v neděli od 9:10. Výsledky hlavního závodu rozhodnou o postavení na startu závodu krátkého – to bude shodné, jen se mezi sebou prohodí prvních osm. Krátký závod startuje v 10:35 a od 10:25 jej vysílá živě NOVA Sport.
VĚDĚLI JSTE, ŽE… …šampion asijské formule GP2 z roku 2008 Romain Grosjean startoval jen v sedmi závodech formule 1, jen proto, aby jeho kariéra nabrala strmý spád? Čtyřiadvacetiletý Francouz po úspěšném účinkování v GP2 nabral směr formule 1 do týmu Renault, a to zejména díky známosti s tehdejším šéfem týmu Flaviem Briatorem. Po odhalení aféry Singapur 2008 ale Briatore přišel o místo, a tím pádem také Grosjean. Letos Grosjean závodí v šampionátu Grand Turismo a usedne také do formule. Avšak bude to formule bývalého šampionátu A1GP, které jsou dnes nasazovány v mistrovství Auto GP. Romain Grosjean se podle vlastních slov myšlenky návratu do formule 1 nevzdává.
CO JE TO GP2? GP2 je série formulových závodů na monopostech italské firmy Dallara, s motory Renault o výkonu 620 koní a pneumatikách Bridgestone. Vozy dosahují rychlosti až 320 km/h. Půlhodinová kvalifikace určí pořadí na startu hlavního sobotního závodu, který se vyznačuje povinnou zastávkou v boxech. Na startu nedělního krátkého závodu se pak otočí pořadí prvních osmi v cíli závodu hlavního.
KALENDÁŘ ZÁVODŮ 08.05. – 09.05. Barcelona Španělsko Kvalifikace: 18. místo; Hlavní závod: 12. místo; Sprint: 19. místo 14.05. – 15.05. Monte Carlo Monako Kvalifikace: 20. místo; Hlavní závod: 13. místo; Sprint: 8. místo 29.05. – 30.05. Istanbul Turecko Kvalifikace: 17. místo; Hlavní závod: 15. místo; Sprint: 14. místo 26.06. – 27.06. Valencie Španělsko 10.07. – 11.07. Silverstone Velká Británie 24.07. – 25.07. Hockenheimring Německo 31.07. – 01.08. Budapešť Maďarsko 28.08. – 29.08. Spa-Francorchamps Belgie 11.09. – 12.09. Monza Itálie 13.11. – 14.11. Yas Marina Abú Zabí
SITUACE V ŠAMPIONÁTU Odstupy mezi prvními dvěma se po posledním závodě v Istanbulu nezměnily, změnily se jen role. Venezuelan Pastor Maldonado nadále vede, tentokrát s 27 body, ale druhým je vítěz krátkého závodu v Istanbulu, Španěl Dani Clos s 23 body. Třetí Luiz Razia z Brazílie má 20 bodů a další dva jezdci za ním mají bodů 17: Mexičan Sergio Pérez a Nizozemec Giedo van der Garde. Mezi týmy vede Rapax před Barwou a Racing Engineeringem.
O KRÁLOVI Ani ne dvacetiletý závodník se může chlubit mnoha úspěchy z motokár. Fanoušek snowboardingu, squashe či tenisu je asi jediným závodníkem, který byl dvakrát po sobě diskvalifikován ze druhého místa slavného závodu světového finále formule BMW, aniž by prohřešky v souvislosti s použitím nehomologovaných součástek měly jakýkoli vliv na celkový výkon. V roce 2007 si dojel pro titul vicemistra v britské formuli BMW. V následujících letech získal tři vítězství (devět umístění na stupních vítězů) ve formuli Master. Pro rok 2010 získal angažmá u britského týmu Super Nova Racing v prestižním šampionátu GP2. Josef Král hovoří plynně anglicky a španělsky. A česky…
O TÝMU SUPER NOVA RACING Tým s rozsáhlou historií dal světu takové jezdce, jako jsou piloti F1 Mark Webber, Sébastien Bourdais, Juan Pablo Montoya, Ricardo Zonta, nebo šampiona IndyCar 2008 Kennyho Bräcka. Provozoval tým A1GP pod hlavičkou Německa, který dovedl k titulu v sezoně 2006/07. Tým Super Nova Racing závodil v předchůdci GP2, Mezinárodním mistrovství F3000. Odtamtud si odvezl čtyři tituly, v roce 1995 zásluhou Itala Vincenza Sospiriho, v letech 1997 a 1998 díky Zontovi a Montoyovi a v roce 2002 přinesl titul Francouz Sébastien Bourdais. Šéfem týmu je sám bývalý pilot David Sears, který na konci sezony formule 1 roku 1994 odmítl koupit tým Simtek.
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|