GP2 ve španělské Valencii : Josef Král zatím svými časy neoslnil 26.6.2010 11:53 - tisková zpráva
GP2: Čas Krále stačil jen na sedmnácté místo na startu ve španělské Valencii
DOBRÉ KOLO, NE UŽ ČAS
Ačkoli to nebylo špatně zajeté kolo, v cíli následovalo zklamání z času, který nestačil na lepší než sedmnácté místo na startu hlavního závodu formule GP2 ve španělské Valencii. Tentokrát se naštěstí paní Smůla rozhodla zůstat doma, ale na netradičním okruhu tentokrát chyběla potřebná rychlost.
„Jízdy na první sadě pneumatik jsem pojal spíše opatrně. S tím, jak se auto chovalo, jsme si věřili na slušný čas,“ přiznal Josef Král. „Do jízdy na druhé sadě gum jsem dal všechno a upřímně jsem měl pocit, že to nebylo špatné kolo. Výsledný čas v cíli mě proto nemile překvapil. Je pravda, že je na okruhu pár míst, se kterými se ještě musím trochu lépe poprat, což ale nic nemění na tom, že komentář nad výsledkem kvalifikace je nepublikovatelný!“
Josef Král ztratil 1,3 sekundy na vítěze kvalifikace, Sergia Péreze. V dopoledním tréninku byl odstup na stejného vítěze přes 2 sekundy, to znamená, že postup mezi tréninkem a kvalifikací byl výrazný. Během závodů GP2 ve Valencii se navíc dosti bourá, což je další nadějí na slušný postup vpřed. Je ale pravdou, že na okruhu ve Valencii moc možností k předjíždění není.
„Je to divný okruh. Nemá osobnost, nelíbí se ani kolegovi Marcusovi Ericssonovi.“ Právě jeho Josef Král v kvalifikaci porazil, byť jen o čtyři tisíciny sekundy. Ericsson přesto odstartuje poslední, protože dostal penalizaci deseti míst na startu za kolizi se soupeřem během předchozího závodu v Turecku. Velmi slibný je také odstup na jezdce, kteří v úvodních závodech patřili k velmi rychlým. Král byl jen o 0,3 sekundy pomalejší, než druhý pilot ART Sam Bird. Ještě menší odstup měl Král na vítěze krátkého závodu v Turecku Daniela Close. Od osmého místa znamenající pole position pro krátký nedělní závod dělí Krále devět míst. Překonat takovou vzdálenost rozhodně není ve formuli GP2 cíl z říše snů.
PROGRAM VÍKENDU Hlavní závod GP2 ve Valencii startuje v 15:40, ale s ohledem na nabitý víkendový program jej vysílá televizní stanice NOVA Sport až ze záznamu v neděli od 9:10. Výsledky hlavního závodu rozhodnou o postavení na startu závodu krátkého – to bude shodné, jen se mezi sebou prohodí prvních osm. Krátký závod startuje v 10:35 a od 10:25 jej vysílá živě NOVA Sport.
VĚDĚLI JSTE, ŽE… …novým dodavatelem pneumatik šampionátu GP2 od sezony 2011 se stala italská firma Pirelli? Současným dodavatelem je Bridgestone, který ale na konci sezony opouští nejen formuli 1, ale také GP2. Pirelli dodává pneumatiky šampionátu GP3, který letos jede premiérovou sezonu. Ačkoli je ve formuli 1 až do konce sezony zakázáno testování, Pirelli využije právě současných monopostů GP2/08, ale také nové generace formulí GP2/11, aby se na formuli 1 řádně připravil.
MINI MEDIA KIT CO JE TO GP2? GP2 je série formulových závodů na monopostech italské firmy Dallara, s motory Renault o výkonu 620 koní a pneumatikách Bridgestone. Vozy dosahují rychlosti až 320 km/h. Půlhodinová kvalifikace určí pořadí na startu hlavního sobotního závodu, který se vyznačuje povinnou zastávkou v boxech. Na startu nedělního krátkého závodu se pak otočí pořadí prvních osmi v cíli závodu hlavního.
KALENDÁŘ ZÁVODŮ 08.05. – 09.05. Barcelona Španělsko Kvalifikace: 18. místo; Hlavní závod: 12. místo; Sprint: 19. místo 14.05. – 15.05. Monte Carlo Monako Kvalifikace: 20. místo; Hlavní závod: 13. místo; Sprint: 8. místo 29.05. – 30.05. Istanbul Turecko Kvalifikace: 17. místo; Hlavní závod: 15. místo; Sprint: 14. místo 26.06. – 27.06. Valencie Španělsko Kvalifikace: 17. místo; 10.07. – 11.07. Silverstone Velká Británie 24.07. – 25.07. Hockenheimring Německo 31.07. – 01.08. Budapešť Maďarsko 28.08. – 29.08. Spa-Francorchamps Belgie 11.09. – 12.09. Monza Itálie 13.11. – 14.11. Yas Marina Abú Zabí
SITUACE V ŠAMPIONÁTU Odstupy mezi prvními dvěma se po posledním závodě v Istanbulu nezměnily, změnily se jen role. Venezuelan Pastor Maldona ho nadále vede, tentokrát s 27 body, ale druhým je vítěz krátkého závodu v Istanbulu, Španěl Dani Clos s 23 body. Třetí Luiz Razia z Brazílie má 20 bodů a další dva jezdci za ním mají bodů 17: Mexičan Sergio Pérez a Nizozemec Giedo van der Garde. Mezi týmy vede Rapax před Barwou a Racing Engineeringem.
O KRÁLOVI Ani ne dvacetiletý závodník se může chlubit mnoha úspěchy z motokár. Fanoušek snowboardingu, squashe či tenisu je asi jediným závodníkem, který byl dvakrát po sobě diskvalifikován ze druhého místa slavného závodu světového finále formule BMW, aniž by prohřešky v souvislosti s použitím nehomologovaných součástek měly jakýkoli vliv na celkový výkon. V roce 2007 si dojel pro titul vicemistra v britské formuli BMW. V následujících letech získal tři vítězství (devět umístění na stupních vítězů) ve formuli Master. Pro rok 2010 získal angažmá u britského týmu Super Nova Racing v prestižním šampionátu GP2. Josef Král hovoří plynně anglicky a španělsky. A česky…
O TÝMU SUPER NOVA RACING Tým s rozsáhlou historií dal světu takové jezdce, jako jsou piloti F1 Mark Webber, Sébastien Bourdais, Juan Pablo Montoya, Ricardo Zonta, nebo šampiona IndyCar 2008 Kennyho Bräcka. Provozoval tým A1GP pod hlavičkou Německa, který dovedl k titulu v sezoně 2006/07. Tým Super Nova Racing závodil v předchůdci GP2, Mezinárodním mistrovství F3000. Odtamtud si odvezl čtyři tituly, v roce 1995 zásluhou Itala Vincenza Sospiriho, v letech 1997 a 1998 díky Zontovi a Montoyovi a v roce 2002 přinesl titul Francouz Sébastien Bourdais. Šéfem týmu je sám bývalý pilot David Sears, který na konci sezony formule 1 roku 1994 odmítl koupit tým Simtek.
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|