www.car.cz
 

Ypres Historic Rally 2010: Hájek tým a Janota tentokrát po havárii zklamáni
     29.6.2010 10:20 - tisková zpráva


Belgický Ypres skončil pro Hájek historic rally team havárií

Slavná belgická Ypres Historic Rally, na které se objevila také posádka Hájek historic rally teamu Miroslav Janota a Pavel Stráský, byla kromě národního mistrovství rovněž pátým podnikem FIA Mistrovství Evropy v rallye historických automobilů 2010. Startovní rampu v městečku Boezinge nedaleko historického Ieperu přejelo celkem 47 soutěžních dvojic.

Osmnáctý ročník náročné soutěže však nedopadl pro české zástupce vůbec šťastně. Na trati páté rychlostní zkoušky havarovali z pátého místa absolutně při útoku na Itala Pierangela Rossiho, jenž v té době vedl klasifikaci jezdců bodujících do evropského šampionátu.

Svěřenci Ctirada Hájka chtěli v sobotní etapě odčinit problémy s motorem a brzdami, s nimiž se jejich Opel Kadett C GTE potýkal na trati úvodního měřeného úseku soutěže. To se jim dvěma vyrovnanými časy v TOP 10 a jednomu dvanáctému místu povedlo, když se propracovali na průběžnou pátou příčku a stále hájili druhou pozici ve třídě C3. Ve dvacetiminutovém servisu mechaniky ale opět čekala kompletní výměna zadních brzd, které dostávaly na rychlé trati s mnoha odbočkami pořádně ´zabrat´.

Před pátým testem Langemark se dvojice Hájek historic rally teamu držela 3,3 sekundy za Rossim s Porsche 911 na druhém místě mezi jezdci zaregistrovanými do bodování v Mistrovství Evropy. Na průběžně třetího Hainbacha měli Janota se Stráským náskok více než tři čtvrtě minuty. „Tempo bylo veliké. Chtěli jsme vyhrát!“ řekl Mirek Janota nedlouho po návratu do České republiky, když už dávno věděl, že na body tentokrát nedosáhne.

V rychlé pasáži nedaleko startu se totiž před Janotovým opelem objevilo havarované mitsubishi ze startovního pole IRC, které zčásti blokovalo trať, a rozjetého Janotu vylekalo. Česká dvojice startující v sobotu jako první nebelgická posádka opustila ve veliké rychlosti trať a skončila v hlubokém příkopu s poškozeným vozem. „Při boji o nejvyšší metu přišel okamžik, který ukončil naši belgickou misi. Nedá se nic dělat. Jsou to jenom závody… Pokud se jede v takovém tempu, rána může přijít kdykoliv,“ hájil s úsměvem svoje svěřence majitel týmu Ctirad Hájek, ale současně dodal: „Nechápu, proč nebyl lancer uklizený mimo trať. Když kluci vyletěli, jejich auto zůstalo ležet na trati a mezi oběma auty zbyla jen úzká ulička. Pořadatelé přitom rychlostní zkoušku ani nepozastavili. Mirek s Pavlem museli závoďáky brzdit, aby nedošlo k další kolizi.“

„Jsem velmi zklamaný. Snažili jsme se jet na úrovni, která vedla k úspěchu. Bohužel to tentokrát nevyšlo,“ uvedl Miroslav Janota, jenž odjížděl z Belgie velmi smutný. „S Pavlem se snažíme pořád se zdokonalovat a jet vždy o něco rychleji. Tento boj jsme prohráli,“ dodal příbramský pilot. „Soutěž to však byla krásná. Ať už jde o tratě, diváckou kulisu nebo konkurenci. Něco takového nemá obdoby!“ nešetřil pochvalnými slovy Janota, kterého doplnil jeho navigátor Pavel Stráský: „Překvapilo mě, jak těžké jsou tratě Ypresu. Myslel jsem si, že po San Remu nás nemůže nic překvapit, ale tohle bylo zase něco jiného – těžšího.“

Hned po návratu domů se Hájek historic rally team pustil do oprav poškozeného kadettu, na kterém je spousta práce. „Jelikož už nyní reálně pomýšlíme na zisk českého titulu, Mirek pojede za dva týdny Rally Vysočina s druhým vozem. Po havárii musí znovu získat jistotu, aby byl v Evropě opět konkurenceschopný,“ sdělil Ctirad Hájek. „O našem dalším programu budeme včas informovat. Teď musíme hlavně zapracovat na autě, abychom mohli jet zářijový závod FIA Mistrovství Evropy - Rally Alpi Orientali Historic.“


Pavel Kacerovský, Hájek historic rally team

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose