Dvě Fabie WRC v cíli Německé rallye. Spojenost s pokrokem tisková zpráva
NĚMECKÁ RALLYE – ZÁVĚREČNÁ ZPRÁVA
- Škoda Fabia WRC znovu prokázala zlepšení výkonu
- Nejlepší výsledek na asfaltu pro Toniho Gardemeistera
- První vítězství v rychlostní zkoušce pro Fabii WRC
Neustálý pokrok ve vývojovém programu týmu Škoda Motorsport potvrdila i Německá rallye. Toni Gardemeister a Armin Schwarz dokončili 411,06 kilometrů dlouhou soutěž s velmi kluzkými asfaltovými tratěmi na sedmém a jedenáctém místě. Roman Kresta odstoupil ze sedmé pozice, když hned během první rychlostní zkoušky druhého dne vyjel z trati.
I přes velmi zrádné povětrnostní podmínky, které podnik provázely, zajížděli všichni tři jezdci během celé soutěže konkurenceschopné časy. Armin dosáhl prvního vítězství Fabie WRC v rychlostní zkoušce MS a přidal dalších pět časů mezi šesti nejrychlejšími jezdci. Tonimu se to podařilo šestkrát a jeden čas v top3 přidal i Roman Kresta. Alespoň jedna Fabia WRC byla mezi desítkou nejlepších ve 22 z celkových 24 rychlostních zkoušek.
Následující Japonskou rallye tým Škoda Motorsport vynechává a vývojový program pro rok 2004 bude pokračovat 16. – 19. září v rámci Britské rallye. Ke stabilní dvojici továrních jezdců Arminu Schwarzovi a Tonimu Gardemeisterovi se podruhé v letošní sezoně připojí Jani Paasonen, který si premiéru v týmu odbyl při nedávné Finské rallye.
Martin Mühlmeier (vedoucí týmu Škoda Motorsport): “S tím, co tu Fabia WRC dokázala, jsem velmi spokojený. Vítězstvím v rychlostní zkoušce a mnoha dalšími špičkovými časy dosáhla ještě lepšího výkonu než ve Finsku. To prokazuje úspěšně nastoupený trend, směřující ke stálému zdokonalování našeho vozu.“
Toni Gardemeister: “S výsledkem jsem velmi spokojený, protože podmínky byly opravdu hrozné. Dnešní tratě byly téměř suché, ale stále byly velmi kluzké a nedostávalo se nám přilnavosti. Ze zadních pozic mi nehrozilo žádné nebezpečí, takže jsem se opatrnější jízdou soustředil na udržení finálové pozice. Po celou soutěž jsem se snažil jet vyrovnaně a myslím, že díky tomu jsme takového výsledku dosáhli. Výkon Fabie WRC na asfaltu se hodně zlepšil a také její ovládatelnost je velmi dobrá.“
Armin Schwarz: “Myslím, že celý tým podal velmi dobrý výkon a Toniho sedmým místem jsme potvrdili náš výsledek z Finska. Ze svého umístění jsem samozřejmě zklamaný, ale pokusil jsem se alespoň zajet několik rychlých časů na jednotlivých erzetách. Ukázali jsme, že fabia je citroenu, peugeotu, fordu a subaru o hodně blíže, než kdykoli předtím a to je fantastický obraz jejího skutečného výkonu.“
Výsledky Německé rallye
|
|
|
|
1.
| Sebastien Loeb/Daniel Elena |
Citroen Xsara WRC |
4:01:57.4 |
2.
| Francois Duval/Stephane Prevot |
Ford Focus RS WRC |
4:02:26.5 |
3.
| Carlos Sainz/Marc Marti |
Citroen Xsara WRC |
4:03:06.9 |
4.
| Markko Märtin/Michael Park |
Ford Focus RS WRC |
4:04:37.8 |
5.
| Cedric Robert/Gerald Bedon |
Peugeot 307 WRC |
4:05:27.5 |
6.
| Freddy Loix/Sven Smeets |
Peugeot 307 WRC |
4:06:03.4 |
7.
| Toni Gardemeister/Paavo Lukander |
Škoda Fabia WRC |
4:07:41.6 |
8.
| Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen |
Subaru Impreza WRC |
4:08:38.5 |
9.
| Stephane Sarrazin/Patrick Pivato |
Subaru Impreza WRC |
4:08:56.3 |
10.
| Alex Bengue/Caroline Escudero |
Peugeot 206WRC |
4:12:24.1 |
11.
| Armin Schwarz/Manfried Hiemer |
Škoda Fabia WRC |
4:15:22.3 |
R: |
Roman Kresta/Jan Tománek |
Škoda Fabia WRC |
|
Pořadí v MS (po 10 ze 16 soutěží)
Jezdci |
|
|
Značky |
1.
| Sebastien Loeb |
76 |
|
1. |
Citroen |
109 |
2.
| Markko Martin |
47 |
|
2. |
Ford |
83 |
3.
| Carlos Sainz |
46 |
|
3. |
Subaru |
64 |
4.
| Petter Solberg |
44 |
|
4. |
Peugeot |
61 |
5.
| Marcus Gronholm |
42 |
|
5. |
Mitsubishi |
17 |
6.
| Francois Duval |
39 |
|
7.
| Mikko Hirvonen |
19 |
|
8.
| Janne Tuohino |
16 |
|
9.
| Harri Rovanpera |
14 |
|
10.
| Freddy Loix |
7 |
|
Tým Škoda Motorsport není do MS 2004 přihlášen a nemůže bojovat o body do hodnocení značek.
tisk info
Media Team
|