www.car.cz
 

Rallye Vysočina je v cíli: zlatý Jarek Orsák, druhý Štěpánek a třetí Peták
     17.7.2010 22:53 - tisková zpráva


VYSOČINA V POLOVINĚ: VEDE ORSÁK TĚSNĚ PŘED ŠTĚPÁNKEM

Dramatická bitva o vteřinky a jejich desetinky jak na špici, tak na dalších příčkách – to je obraz, který nabízí Rally Vysočina po své první polovině. Na čele je vítězná posádka zatím všech dosavadních rychlostních zkoušek Jaroslav Orsák – Karel Vajík, jejich náskok ale mírně zredukovala penalizace za chybný průjezd retardérem na třetím testu
. Další důležité informace je možné najít na stránkách www.rallyvysocina.com.


Svižné a těžké, ale hezké a zajímavé – tak charakterizovaly po seznamovacích jízdách mnohé posádky tratě rychlostních zkoušek letošní Rally Vysočina. Hned na úvodním testu se ujal vlády nad soutěží král loňské sezóny Jaroslav Orsák, jemuž tradičně ´čte noty´ ostřílený Karel Vajík. O pouhé dvě vteřinky pomalejší rozjezd měli Jan Štěpánek s Markem Omelkou, už s větším odstupem dokončili test Josef Peták s Alenou Benešovou a také Roman Odložilík s Martinem Turečkem, pátý čas měli Jan Sýkora s Vítem Houštěm, za nimiž už s těsnými odstupy dokončili rychlostní zkoušku i další posádky.

Podobné výsledky měl i druhý rychlostní test, kde se blýskli pátým časem Lumír Firla s Pavlem Dreslerem. Nejlepší tam byli ale opět Orsák a Štěpánek, kteří díky tomu dále zvýšili svůj náskok na ostatní soupeře. RZ 3 opět patřila Orsákovi, jenž tam ale posunul jeden z mála retardérů, které jsou na trati letošní soutěže umístěny, díky čemuž se jeho náskok před Štěpánkem snížil na necelé tři vteřiny.

Tento rozestup mezi prvními dvěma posádkami se příliš nezměnil ani na posledním testu první poloviny soutěže. Bronzová příčka zatím patří Petákovi, jeho náskok před Odložilíkem je ale velmi těsný a je dán i pětivteřinovou penalizací jeho soupeře (retardér). V dobrých výkonech pokračují i Firla a také Jelínek, kterým patří průběžná pátá a šestá příčka. Naopak příliš se nedaří Černému, Semerádovi ani Pantálkovi, trochu nezvyklým způsobem našel cestu do ´stopky´ prvního testu Vlček, který je průběžně sedmý.

Mezi dvojkolkami už našel společnou řeč se swiftem Jan Dohnal, jenž se posunul do čela výtečným výsledkem na technickém třetím testu. V tu chvíli však již byl ze hry Petr Zedník, jehož fiestu po skvělém úvodu zklamalo palivové čerpadlo. Dohnalovi tak sekundují zejména Novák a Dunovský, s novou technikou se ale dobře sžívá také Belinger. Jednotlivým třídám zatím vévodí i Pavel Mika (A7), Václav Kopáček (A5), Oldřich Boček (D9), Roman Stromšík (N3), Pavel Pelech (N2) a Ondřej Koubek (N1).

V rally historických vozů dobře sekunduje Miroslavu Janotovi Jiří Petrášek, v rámci K4 Poháru ČRR si vede nejlépe Jiří Hendrich, když jeho největší soupeř Petr Šimurda odstoupil po druhém testu s poškozeným diferenciálem, dobré výkony předvádí i nováček Martin Lehký. V soutěži již nepokračují ani Tomáš Kubiš, Pavel Šimůnek, David Stavjaník, Pavel Pinkas, Michal Pokorný, Lukáš Friedrich, Martin Búš a Jiří Navrátil. Soutěž se dosud obešla bez větších havárií, největšími problémy jsou ulomená kola, technické závady, ale díky horku také zdravotní problémy posádek.

NA vysočinĚ OBHÁJIL ORSÁK LOŇSKÉ prvenstvÍ
 
Až nečekaně suverénně zvítězila v letošní Rally Vysočina posádka Jaroslav Orsák – Karel Vajík s vozem Mitsubishi Lancer Evo 9. Ve druhé polovině soutěže už pouze zvyšovali svůj náskok před Janem Štěpánkem, který nakonec obsadil stříbrnou příčku. V cíli je podle neoficiálních konečných výsledků klasifikováno 73 posádek. Další důležité informace je možné najít na stránkách www.rallyvysocina.com.

 V koncert posádky Jaroslav Orsák – Karel Vajík se proměnil letošní ročník Rally Vysočina. Ti vyhráli sedm z osmi rychlostních zkoušek, přičemž na posledním testu už si mohli dovolit poněkud zvolnit a kontrolovat svůj bezpečný náskok. Jan Štěpánek s Markem Omelkou s vozem Škoda Octavia WRC se pokusili zejména na vstupním testu druhé poloviny soutěže zaútočit, ani tam ale nedokázali překonat Orsákův čas a v dalším průběhu už se víceméně smířili se svou stříbrnou pozicí. O třetí pozici sváděli do posledního testu veliký souboj Josef Peták s Alenou Benešovou a Roman Odložilík s Martinem Turečkem, v závěru soutěže ale zúročila své bohaté zkušenosti nejlepší smíšená posádka rally, na Odložilíka bojujícího trochu i s technickými potížemi zbyla ´bramborová medaile´.

Skvělou formu z Krkonoš potvrdil pátým místem Lumír Firla, který udolal dnes také výtečného Jana Jelínka. Do první desítky se vešli i další lancery Černého, Sýkory, Vlčka a Sýkory, ani jeden z nich ale se svým výkonem úplně spokojen být nemohl.

Naopak na cílové rampě zářil spokojeností celkově jedenáctý Václav Dunovský, který letos premiérově zvítězil mezi vozy s poháněnou jednou nápravou. Tam po odstoupení Dohnala a Zedníka obsadil druhou příčku Antonín Novák, pro svůj životní úspěch v podobě bronzové pozice si dojel Robert Nešpor. Jen těsně za Nešporem dokončil soutěž po fantastickém výkonu Václav Kopáček, vítěz třídy A/1400, kterého až do první dvacítky dotlačil další dramatický souboj s Lumírem Galiou.

Třídu A/2000 ovládl Pavel Mika, mezi diesely si po odstoupení bratrů Bočkových dojel pro prvenství Karel Dawson, ve třídě N/2000 se nejvíce dařilo Romanu Stromšíkovi. Vpravdě desetinková bitva se po většinu soutěže odehrávala v kategorii N/1600, nejúspěšnější posádkou této třídy se nakonec stali Pavel Pelech s Lucií Hendrychovou, kteří nakonec udolali Pavla a Petru Řihákovi. V této třídě mále dojelo do cíle všech sedm odstartovavších posádek, startovní číslo 69 ale nakonec přineslo smůlu dámské posádce Martin Daňhelové a Zikmundové, které musely v závěrečném servisu odstoupit pro technickou závadu.

Mezi historickými vozy zvítězil Miroslav Janota před Jiřími Petráškem a Křišťanem, ve Volném poháru pořadatele byl nejúspěšnější Rakušan Mühlberger. K4 Pohár ČR v rally se po odstoupení Petra Šimurdy stal kořistí Jiřího Hendricha, jen nedaleko za ním byl ale po dalším skvělém výkonu Jakub Král se svou čtrnáctistovkou. Třetí dojel vítěz kategorie V Tomáš Macháček, historickým vozům kralovala Škoda Favorit Kamila Hovorky. Soutěž se obešla bez větších prostojů a potíží, možná i velká koncentrace a respekt k těžké trati byl důvodem velmi malého počtu havárií.
 

Karel Špaček

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 


 
 
Fotogalerie:   Historic show RB od Malých

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose