Na Německé rallye zůstává Citroën dál neporažen tisková zpráva
OMV ADAC Rallye Deutschland. 20.-22.8.2004.
Loeb a Xsara: hattrick!
Na Německé rallye zůstává Citroën dál neporažen
Sébastien Loeb a Daniel Elena a také Citroën Xsara WRC potvrdili roli favorita v Trieru a vyhráli potřetí v řadě náročnou Německou rallye. Zároveň svým úspěchem na OMV ADAC Rallye Deutschland prodloužili neporazitelnost svou i tohoto vozu na tratích světoznámé Moselské vinařské oblasti od počátku začlenění podniku do seriálu mistrovství světa WRC. Velký úspěch podtrhli na třetím místě Carlos Sainz a Marc Marti na stejném voze.
Úspěch je ceněn o to více, že přišel za extrémně náročných podmínek v prvních dvou dnech podniku. Xsary vyhrály celkem 9 z 24 rychlostních zkoušek, vedly od startu až do konce. Od druhé rychlostní zkoušky šel do čela Sébastien Loeb, když vedení převzal od svého týmového kolegy z Citroënu Sainze.
Dvěma místy na stupních vítězů si Citroën upevnil své výsadní postavení na čele obou šampionátů, a to shodně s náskokem 29 bodů. V Poháru konstruktérů vede Citroën s tímto náskokem před Fordem. Mezi jednotlivci dokázal Sébastien Loeb vyhrát podnik mistrovství světa letos už popáté. Jeho náskok před druhým v pořadí Estoncem Märtinem už vydá bodově na víc než tři vítězství. Třetí v pořadí Sainz naopak na Markko Märtina ztrácí pouhý bod! Citroën tak podle všeho skvěle plní plán generálního ředitele celé automobilky Claude Satineta.
Sébastien Loeb, alsaský pilot v barvách Citroënu, se v cíli nevyhnul otázkám na srovnávání všech tří vítězství v Německé rallye. „V roce 2002 to bylo moje premiérové prvenství v mistrovství světa a kariéře, na což se nedá nikdy zapomenout. V roce 2003 to bylo z mého pohledu vítězství extrémně náročné. Letos se zdá být můj náskok hodně velký, ale podmínky na trati mohly v okamžiku zničit úplně všechno. Nikdy jsem tu ale nevyhrál snadněji.“
Jaký má Sébastien Loeb recept pro hattrick? „Tahle rallye vyžaduje najednou útočit a zároveň i jezdit opatrně a trpělivě. Právě tohle se potvrdilo hlavně letos. Pozice, kterou máme na čele, je krásná, ale ne natolik, abychom nezůstali koncentrovaní na maximum až do poslední chvíle mistrovství světa.“.
Pro Carlose Sainze, přezdívaného „matador“, nebyla v minulosti Německá rallye z nejoblíbenějších. Zlomilo se to v madridském pilotovi právě letos po 3. příčce a získala si ho „rallye vinic“? „Skoro ano,“ odpověděl s širokým úsměvem Sainz. „Marc a já jsme vystoupili na stupně vítězů potřetí za sebou, a to díky excelentnímu výkonu celého týmu, a také díky motivaci, která se u nás netenčí. Jsme na třetím místě také v mistrovství světa jezdců a já osobně jsem rád, že stále „hraju s nejlepšími“.“
Stájový šéf Citroënu Guy Fréquelin dodal: „ V těchto závodech, jakým je Německá rallye, je pro družstvo snadné udělat chybu při výběru pneumatik, pro jezdce pak stejně snadné vylétnout z trati. Nestalo se tak, protože naši piloti věděli, že se musejí vyhýbat pastím a léčkám trati a pilotovat brilantně a hlavně inteligentně. Podařilo se nám upevnit naše pozice. Máme krásné vyhlídky v obou šampionátech, což ale neznamená, že bychom mohli něco vypustit. Cesta k úspěchu je ještě dlouhá.“ |
Rallye v číslech
OMV ADAC Rallye Deutschland
Nejlepší časy v rychlostních zkouškách:
1. etapa: Carlos Sainz (Citroën Xsara) – RZ 2 a 3: François Duval (Ford Focus) – RZ 4, 5, 6, 7 a 8: Sébastien
2. etapa: RZ 9: úhrnný čas – RZ 10: F. Duval – RZ 11: Markko Märtin (Ford Focus) – RZ 12 : úhrnný čas – RZ 13: Armin Schwarz (Skoda Fabia) – RZ 14: S. Loeb – RZ 15: Freddy Loix (Peugeot 307) – RZ 16: S. Loeb – RZ 17: Cédric Robert (Peugeot 307).
3. etapa: RZ 18: F. Loix – RZ 19: F. Duval – RZ 20: C. Robert – RZ 21, 22 a 23: F. Duval – RZ
24: S. Loeb.
Nejlepší časy celkem:
S. Loeb, 8 - F. Duval, 7 - F. Loix, 2 – C. Robert, 2 - C. Sainz, 1 – M. Märtin, 1 – A. Schwarz, 1.
Vedení v soutěži:
RZ 1: C. Sainz – RZ 2 až 24: S. Loeb
Konečné pořadí OMV ADAC Rallye Deutschland:
- S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 4 h 01 min 57,4 s
- F. Duval/S. Prevot (Ford Focus) + 29,1 s
- C. Sainz/M. Marti (Citroën Xsara) + 1 min 09,5 s
- M. Märtin/M. Park (Ford Focus) + 2 min 40,4 s
- C. Robert/G. Bedon (Peugeot 307) + 3 min 30,1 s
- F. Loix/S. Smeets (Peugeot 307) + 4 min 06 s
- T. Gardemeister/P. Lukander (Škoda Fabia) + 5 min 44,2 s
- M. Hirvonen/J. Lehtinen (Subaru Impreza) + 6 min 41,1 s
- S. Sarrazin/P. Pivato (Subaru Impreza) + 6 min 58,9 s
- A. Bengué/C. Escudero (Peugeot 206) + 10 min 26,7 s …
Mistrovství světa značek – Pohár konstruktérů:
1. Citroën, 125 bodů – 2. Ford, 96 - 3. Subaru, 67 – 4. Peugeot, 65 - 5. Mitsubishi, 17.
Mistrovství světa jezdců:
1. S. Loeb, 76 bodů – 2. M. Märtin, 47 - 3. C. Sainz, 46 - 4. P. Solberg, 44 - 5. M. Grönholm, 42 - 6. F. Duval, 39 – 7. M. Hirvonen, 19 - 8. J. Tuohino, 16 – 9. H. Rovanperä, 14 – 10. F. Loix, 7 – 11. D. Carlsson, 6 - 12. G. Panizzi, 6 - 13. C. Robert, 4 – 14. M. Stohl, 3 – 15. J. Paasonen, 3 - 16. H. Solberg, 3 - 17. L. Perez Companc, 3 – 18. T. Gardemeister, 3 - 19. J. Välimäki, 2 - 20. A. Ginley, 2 – 21. A. Warmbold, 1 - 22. M. Campos, 1 – 23. O. Burri, A. Vovos a G. Pozzo, 1 bod.
** Oficiální pořadí až do schválení FIA.
Bostalsee, 22.srpna 2004
|