www.car.cz
 

Třetí ročník Rallye Kostelec nad Orlicí přivítal mj. Poláka Kuchara s P 207 S2000
     26.7.2010 07:31 - tisková zpráva


Přejezdem rampy v pátek 23.7.2010 v 16:45 hodin vjely první soutěžní posádky do třetího ročníku MATRIX M.V.RALLY KOSTELEC NAD ORLICÍ 2010.Necelé dvě hodiny po slavnostním zahájení na kosteleckém náměstí již první posádka stála na startu RZ 1,kterou tvořil městský okruh.

Pořadatelům se přípravu tratě podařilo zvládnout dle harmonogramu a tak startovní číslo 1,soutěžní posádka T.Kuchar-D.Dymurski,mohla se svým Peugeotem 207 Super 2000 vyrazit v 18:10 do kosteleckých ulic.

Zhruba v půlminutových intervalech za ním se vydali posádky Kirnig-Hovorka,Trojan-Chlup,Pešl-Juřica,Pokorný-Kalista,Melša-Hynková,Vašátko-Moravec a další, vstříc „okruhovému“ závodu mezi obrubníky.


Divákům se naskytla atraktivní podívaná na několik vozů kroužících současně na trati.U některých posádek se jednalo nejen o souboj s časem,ale i o pozici na klikatých kosteleckých uličkách.Kromě dvojice Pešl-Juřica všechny posádky zvládly první test bez vážných potíží.Pořadí po městské speciálce bylo Kuchar,Michalík,Kirnig,Hudec.Poslední tři jmenované dělil rozdíl dvou desetin vteřiny.

Druhá rychlostní zkouška vedoucí z Kostelce nad Orlicí do Lhot u Potštejna již mohla lecos napovědět o ambicích posádek.Výhodu domácího prostředí využila posádka Vašátko Moravec,která v RZ 2 ztratila na nejrychlejší posádku Kuchar-Dymurski pouze 0,5vteřiny,o 2,4 vteřiny byl pomalejší Melša s Hynkovou.



Pořadí po I.Etapě 23.7.2010

Pořadí Posádka Vozidlo Celkový čas
1 T.Kuchar – D.Dymurski Peugeot 207 Super 2000 8:09,6
2 L.Vašátko – K.Moravec Mitsubishi Lancer EVO IX 8:16,4
3 J.Melša – J.Hynková Mitsubishi Lancer EVO IX 8:18,5
4 R.Michalík – P.Medřík Mitsubishi Lancer EVO IX 8:19,3
5 M.Hudec – J.Černoch Mitsubishi Lancer EVO VIII 8:20,0
6 R.Kirnig – J.Hovorka Mitsubishi Lancer EVO IX 8:29,9
7 K.Trojan – P.Chlup Mitsubishi Lancer EVO IX 8:29,9
8 Z.Pokorný – J Kalista Subaru Impreza N14 8:35,20
9 K.Macek – P.Fričová Toyota Corrola S 2000 8:55,9
10 M.Dvořák – P.Hruška Mitsubishi Lancer EVO IX 9:09,3
11 O.Kovařík – M.Kapic Škoda Octavia Kit-car 9:12,0
12 P.Vedra – L.Gešvinder Škoda Fabia 9:27,0
13 D.Laurent – J.Beran Peugeot 206RC 9:28,1
14 D.Kvinta – V.Michalík Škoda Favorit 9:59,3
15 R.Mihulka – J.Soumar Škoda Felicia 10:02,3
16 P.Hejhal – M.Hejhal Škoda 110 10:09,1
17 R.Vaněk – D.Vaňková Škoda 130RS 10:14,4
18 J.Jatel jun.-J.Raus Tyota Starlet XLI 10:16,7
19 M.Jirsa – D.Beneš Škoda Octavia XX11 10:27,0
20 P.Petr – J.Petr Škoda 120 S 10:47,1
21 J.Pešl – R.Juřica Mitsubishi Lancer EVO iX 19:00,0(penal.)

Sobotní ráno,přesně podle předpovědi, přivítalo posádky hustým lijavcem.Do II.etapy vyrazilo kompletní startovní pole včetně Pešla s Juřicou,kteří svoje EVO stihli opravit a mohli tak v rámci Zvláštních ustanovení vypsaných pro tento podnik s penalizací pokračovat.

Mokrý asfalt třetí rychlostní zkoušky vedoucí z Kostelce nad Orlicí do Záměle poskytl posádkám prvotní informaci o vhodnosti obutí,které zvolily pro první část sobotní etapy.Na dalším,čtvrtém testu ,známé „pekelské“ erzetě, však již došlo na šotolinové úseky,které začaly prověřovat technický stav vozidel. Skončil zde Michalík s Medříkem (diferenciál) a Jirsa s Benešem (držák převodovky).
Podobný charakter trati čekal na soutěžící i v další,zcela nové rychlostní zkoušce,vedoucí ze Skuhrova nad Bělou do Dobrého.Rozbité úzké asfaltky s kombinací šotolinových úseků a nepříznivými povětrnostními podmínkami dokonale prověřovaly schopnosti posádek.Krátký výpadek zde postihl Melšu s Hynkovou,kteří se však stihli vrátit zpět do soutěže.Tolik štěstí neměli Vedra s Gešvinderem,kteří museli v této RZ 5 odstoupit pro technickou závadu.


Do druhé části sobotní etapy vstupovaly psádky po servisu v kosteleckých kasárnách.Čekala je opět trojice rychlostních zkoušek totožná s prvním ranním kolečkem.
Počasí povrch trati stále zhoršovalo,šotolinové úseky se zvláště v okolí Rovně a Sekyrky měnili na bahno připomínající vojenské výcvikové prostory.


Tyto nástrahy jakoby se netýkaly posádky Kuchar-Dymurski.Jejich tempu,kterým pravidelně zvyšovali svůj náskok,se občas přiblížili na jednotlivých úsecích Vašátko s Melšou,nicméně časový odstup se neustále zvětšoval.


Po druhém kole sobotní etapy se ve skupině historiků projevila zkušenost a znalost místních podmínek posádky Hejhal-Hejhal,kteří se svojí Škodou 110 přesvědčivě ujížděli posádce Petr –Petr se Škodou 120 S. Stejně dobře se dařilo posádce Kovařík-Kapic,kteří se s továrním kitem Škodou Octavií po Vladimíru Bergrovi propracovali dokonce před Macka s Fričovou jedoucí s Toyotou Corollou S 2000.

Třetí,závěrečná část sobotní etapy,pokračovala v nezměněném počasí.Obtížný test RZ 5,8 však již posádky neabsolvovali,byl součástí pouze prvních dvou kol.V posledních dvou měřených testech,RZ 9 a 10 se rozpoutal boj o druhou příčku mezi Vašátkem a Hudcem,který nakonec va svůj prospěch obrátil Hudec,jež Vašátka celkově porazil o 2,1 vteřiny
.Do vítězného konce ve svých třídách dojeli Kovařík s Kapicem,Hejhal s Hejhalem,Kvinta s Michalíkem a Vaněk s Vaňkovou. Cíl soutěže nebylo přáno spatřit posádkám Trojan-Chlup a Pešl – Juřica,kteří v poslední RZ 10 odstoupili pro technickou závadu.

Celkovými vítězi se zcela dle předpokladů stali Kuchar s Dymurskim,nadšení z tratí,které jim poskytly dokonalý prostor pro kompletní otestování jejich Peugeotu 207 Super 2000. Na cílové rampě v Kostelci nad Orlicí tak kromě české hymny zazněla i hymna polská.

OFICIÁLNÍ KONEČNÁ KLASIFIKACE
MATRIX M.V.RALLY KOSTELEC NAD ORLICÍ 2010

Poř. St.č. Tř. Posádka Vozidlo Výsl.čas
1 1 SA3 T.Kuchar-D.Dymurski Peugeot 207 S2000 0:55:37,4
2 8 SA3 M.Hudec-J.Černoch Mitsubishi Lancer EVO VIII 1:00:01,5
3 7 SA3 L.Vašátko-K.Moravec Mitsubishi Lancer EVO IX 1:00:03,6
4 2 SA3 R.Kirnig-J.Hovorka Mitsubishi Lancer EVO IV 1:00:31,7
5 5 SA3 Z.Pokorný-J.Kalista Subaru Impreza N14 1:01:24,4
6 9 SA3 M.Dvořák-P.Hruška Mitsubishi Lancer EVO IX 1:02:12,8
7 6 SA3 J.Melša-J.Hynková Mitsubishi Lancer EVO IX 1:04:23,0
8 12 SA2 O.Kovařík-M.Kapic Škoda Octavia Kit Car 1:04:29,2
9 11 SA3 K.Macek-P.Fričová Toyota Corolla S2000 1:06:07,6
10 17 HA2 P.Hejhal-M.Hejhal Škoda 110 1:07:37,4
11 21 SA1 D.Kvinta-V.Michalík Škoda Favorit 1:09:56,9
12 14 SA2 D.Laurent-J.Beran Peugeot 206RC 1:11:59,2
13 19 SA1 R.Mihulka-J.Soumar Škoda Felicia 1:13:34,9
14 16 V R.Vaněk-D.Vaňková Škoda 130RS 1:15:55,7
15 18 HA2 P.Petr-J.Petr Škoda 120S 1:23:57,8
16 20 SA1 J.Jatel jn.-J.Raus Toyota StarletXLI 1:23:57,8

SOUTĚŽ NEDOKONČILI

Poř. St.č. Tř. Posádka Vozidlo Dův.odst.
0 10 SA3 R.Michalík-P.Medřík Mitsubishi Lancer EVO IV Tech.závada
0 13 V M.Jirsa-D.Beneš Škoda Octavia Star XX11 Tech.závada
0 22 SA1 P.Vedra-L.Gešvinder Škoda Fabia Tech.závada
0 3 SA3 K.Trojan-P.Chlup Mitsubishi Lancer EVO IX Tech.závada
0 4 SA3 J.Pešl-R.Juřica Mitsubishi Lancer EVO IX Tech.závada

Děkujeme za laskavé poskytnutí materiálů Davidu Jeřábkovi a Jiřímu Rohlenovi.

MSK Trial Club v AČR
Kostelec nad Orlicí
Václav Krejsa.

PR

 

ilustrační foto V. Klígl

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Historic show RB od Malých

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose