Adam Lacko na Nürburgringu na úvod dojel osmý 27.7.2010 23:36 - tisková zpráva
ME trucků - Adam Lacko na Nürburgringu doplatil na agresivitu soupeřů - (24.07.2010) Čtvrtý podnik mistrovství Evropy trucků, který se koná v tradiční baště závodních kamiónů, tedy na německém okruhu Nürburgring, nezačal pro jediného českého účastníka dobře. Adama Lacko dojel v úvodní jízdě šestý, ve druhé pak po výborném startu dokončil s prázdnou pneumatikou osmý.
Závod těžkých a silných monster na Nürburgringu patří vždy k ozdobám celého šampionátu a letos tomu nebylo jinak. Před plnými tribunami odstartoval Adam Lacko do první rozjížďky ze šesté pozice. V kvalifikaci totiž dosáhl pátého času, v superpole pak skončil sedmý. Ale díky penalizaci jednoho ze soupeřů se posunul ještě o jedno místo vpřed.
V relativně klidném závodě proměnil jezdec týmu Truck Race Allgäuer šestou pozici na startu v šesté místo v cíli. To pro druhou jízdu znamenalo nadějnou třetí příčku startovního roštu.
Šance na dobrý výsledek ve druhé rozjížďce ale Adamu Lackovi pokazili jeho rivalové. Český pilot se žlutým MANem odstartoval skvěle; hned v úvodních metrech dokázal předjet oba své soupeře před sebou a do úvodní ostré zatáčky mířil jako první. Jenže pak přišlo několik šťouchanců zezadu, které Lacka otočily. Jezdec se startovním číslem patnáct proto včas nedobrzdil do zatáčky a vyjel mimo trať. Zpět se pak vrátil s poškozeným zadním kolem, jehož jedna pneumatika se postupně vypustila.
Adam Lacko proto musel zvolnit. Na třech zadních pneumatikách se nedalo držet krok s nejrychlejšími, výsledkem tak nakonec bylo až osmé místo v cíli. Po dojetí se v týmu Truck Race Allgäuer pustili ihned do opravy, aby mohl český jezdec zítra nastoupit ke zbývajícím dvěma rozjížďkám.
Adam Lacko, jezdec týmu Truck Race Allgäuer: „První jízda byla klidná. Postupně se mezi námi vytvořily větší rozestupy, nebyla šance vylepšit si šestou startovní pozici. Ve druhé jízdě jsem šel rychle do čela, ale mí soupeři byli proti. Dostal jsem pár ran a skončil mimo trať. Bohužel to schytalo i levé zadní kolo, kterému utekla jedna z pneumatik. Do pravých zatáček se proto vůbec nedalo jet, auto nemělo žádný grip. Ztrácel jsem tak dvě sekundy na kolo, navíc než na osmé místo v cíli to proto nestačilo.“
ME trucků, Nürburgring 2010 - Výsledky 1. závodu:
1. Christopher Levett MAN 25:39.699 min
2. Antonio Albacete MAN + 3.629 s
3. Markus Bösiger Renault + 5.967 s
4. David Vršecký Freightliner + 10.717 s
5. Jochen Hahn MAN + 13.112 s
6. Adam Lacko MAN + 18.432 s
7. Alex Lvov MAN + 25.620 s
8. Uwe Nittel Freightliner + 29.338 s
9. Anthony Janiec Renault + 36.720 s
10. Javier Mariezcurrena MAN + 43.036 s
ME trucků, Nürburgring 2010 - Výsledky 2. závodu:
1. David Vršecký Freightliner 25:44.116 min
2. Antonio Albacete MAN + 0.476 s
3. Markus Bösiger Renault + 1.154 s
4. Uwe Nittel Freightliner + 14.439 s
5. Markus Oestreich Renault + 15.713 s
6. Alex Lvov MAN + 34.724 s
7. Anthony Janiec Renault + 38.860 s
8. Adam Lacko MAN + 41.322 s
9. Javier Mariezcurrena MAN + 45.246 s
10. Jochen Hahn MAN + 46.703 s
Adam Lacko www.adam-lacko.cz Truck Race Team Allgäuer www.truckrace.at Agentura BPA sport marketing www.bpa.cz European Truck Racing www.truckracing.de
PR
BPA
Neprošlo jazykovou korekturou
|