www.car.cz
 

V Malé Bystřici u Vsetína vrchařům pěkně pršelo
     27.7.2010 23:48 - tisková zpráva


Velmi nevlídné, deštivé počasí, doprovázelo další díl mezinárodního seriálu v závodech automobilů do vrchu Liqui Moly Berg Cup, který se konal ve Vsetíně – Malé Bystřici. Po oba závodní dny si suverénně ve více jak 100 členném startovním poli, kde nechyběli jezdci z České republiky, Rakouska, Polska a Slovenska, počínal David Komárek s vozem Mitsubishi Colt Evo 550+. Tato velmi členitá, technická trať, byla přímo ušitá na míru jeho výborně připraveného vozu z dílen Komvet Racing. Jeho náskok a suverenita vůči dalším soupeřům byla nepřehlédnutelná.

Zároveň jasně ovládl i třídu E1+2000, kde rovněž dvakrát zvítězil. V sobotním závodě si druhé místo připsal jeho týmový kolega Jiří Špalek na voze Mitsubishi Lancer WRC 05, který tak potvrdil nadvládu „čtyřkolek“. V neděli se Špalkovi již tak nevedlo a po technických problémech obsadil až desáté místo. Ve své třídě E1+2000 bral za sobotu druhé místo. 2,1 sekundy za ním byl další Lancer, ale tentokrát šesté evoluce, v rukou Martina Zemana. Ten si na Valašském kopci počínal skvěle. Druhý den již trochu doplatil na střídání počasí, kdy se suchá trať měnila v mokrou a obsadil pořád velmi dobré páté místo. Ve třídě E1+2000 si připsal body za třetí a druhé místo.

Čtyři sekundy od stupňů vítězů bojoval Marek Rybníček, startující s vozem Mitsubishi Lancer Evo X, spolu s Vladimírem Vitverem na Lotusu WR9. Nakonec čtvrté místo obsadil Rybníček a to s náskokem 0,02 sekundy! Na Vitvera zbylo v sobotu místo páté. V nedělním závodě si oba jezdci polepšili. Proměnlivé počasí a výborné časy dostali Rybníčka až na místo druhé. Zároveň vyhrál v obou dnech i hodnocení své třídy S1+2000. Vitver se dostal na místo čtvrté. V těžkých podmínkách si po celý víkend počínal výborně Pavel Ulman s BMW M3. Proměnlivé počasí bylo pro jezdce a jeho vůz velkou překážkou, přesto vybojoval dvě šestá místa, když v neděli mu scházelo na pátého Zemana pouze 1,2 sekundy. Ve své třídě E1+2000 se dostal na bednu v neděli a to třetím místem. V sobotním závodě skončil 0,2 sekundy za Ulmanem Drahoslav Šubert, startující s vozem Mitsubishi Lancer Evo IX. Tento náměšťský jezdec patřící již druhým rokem ke špičce seriálu se výrazně zlepšil v nedělním závodě, kdy obsadil třetí místo a to pouze 0,3 sekundy za druhým Rybníčkem.

Dvě druhá místa bral i ve své třídě S1+2000. Formulovým vozům ve Vsetíně vůbec nepřálo počasí a tak nejlepším z nich byl v sobotu Opel Lotus Aleše Mlejnka. Ten se trápil nejenom s počasím, ale i s technickými problémy jeho formule. V sobotu udržel pozici v absolutní TOP 10 osmým místem, ale neděle ho katapultovala až na 26. místo. Překvapivě velmi dobře si po celý víkend počínal rakouský jezdec Siegfried Buchegger s vozem KTM X-Bow. V sobotní i nedělním závodě vybojoval výbornou devátou pozici, když první den ztrácel na osmého Mlejnka 0,1 sekundu. Na domácí trati si brousil zuby na umístění v prestižní TOP 10 vsetínský Ivo Krampota, který startuje s krásným BMW M3. V sobotním závodě se mu to povedlo, když obsadil desátou příčku, jen 0,8 sekundy za devátým Rakušanem Bucheggerem. V nedělním závodě se o toto umístění pokoušel znovu, ale závod bohužel nedokončil.

Mimo absolutní TOP 10 byl v sobotním závodě dvanáctý Peter Vahančík, s vozem Mitsubishi Lancer Evo VIII nejlepší slovenský jezdec tohoto závodu. V neděli se výrazně pořadím posunul až na místo osmé a získal tak další důležité body k udržení umístění v absolutní desítce hodnocení celého seriálu. Ve třídě S1+2000 se těšil v neděli ze třetího místa. Z jezdců, kterým se v sobotním závodě nedařilo, se do TOP 10 probojoval v neděli ještě Miloš Zmeškal s formulí Reynard 97D F3000. V sobotu ho počasí katapultovalo do hlubin startovního pole, v neděli si polepšil až na místo sedmé, když po první závodní jízdě byl na výborném druhém místě. Ale počasí bylo zase proti. Po oba dny si výborně počínal v absolutním pořadí i další slovenský jezdec Vladimír Hanuš s vozem Mitsubishi Lancer Evo X. V sobotu obsadil osmnáctou příčku a v neděli byl již na místě jedenáctém.

Ve třídě S1-2000 již zcela jasně dominuje Jakub Satek, se svou Hondou Civic Type R. V těžkých podmínkách Valašského kopce nedal svým soupeřům žádnou šanci a zcela jasně v obou závodních dnech zvítězil. V sobotním závodě s jasnou převahou porazil druhého Michala Slováčka na Nissanu Sunny GTi. Ten svedl velký souboj v sobotu třetím Petrem Mitánkem na Opelu Astra GSi. Slováček své umístění udržel o 0,6 sekundy. V nedělním závodě Mitánek vrátil porážku Slováčkovi o 1,4 sekundy a obsadil tak druhé místo.

Velmi pěkně obsazenou byla třída HA1-1300. V sobotu závod jasně ovládl Radovan Táborský, když razantní jízdou s vozem Fiat 128 A Rally pokořil zcela jasně své další soupeře. I v neděli měl nakročeno k vítězství. Bohužel velmi nepříjemná havárie ho o to připravila. V sobotním závodě si druhé místo vybojoval Jiří Kubíček, který premiérově startoval v seriálu se Škodou 130 RS. 0 1,8 sekundy porazil Romana Dokoupila, rovněž na voze Škoda 130 RS. V neděli se již Kubíček posunul na místo první a to s výrazným náskokem před Dokoupilem. Třetí místo obsadil Lukáš Matušek na Škodě 120 LS B6. Jeho ztráta na druhého Dokoupila byla již výrazná.
Velká bitva se rozpoutala po dlouhé době i ve třídě HA1+1300. Prozatímní suverén této třídy Libor Jelínek, musel s vozem BMW 3.5 CSLi tvrdě odolávat útokům jeho soupeřů.

V sobotním závodě vybojoval první místo jen o 0,4 sekundy před Slovákem Ladislavem Kozmannem, startujícím s vozem VW Scirocco. Jen 0,3 sekundy za Kozmannem obsadil třetí místo Michal Moural s VW Golf I. Pro Mourala to byl letošní první start v sezóně. V neděli musel Jelínek zase úspěšně odolávat tlaku Lukáše Tomečka s dalším VW Golf I. Jeho náskok na druhého v pořadí byl jen 0,5 sekundy. Třetí místo bral Ladislav Kozmann, který se oproti sobotě o jedno místo pohoršil.

Slušně obsazené jezdecké pole měla konečně i třída E1-1150. Po oba závodní dny si nejlépe počínal kyjovský Oldřich Lupač s vozem Suzuki Swift Evo 1150, který porazil vždy druhého Slováka Jána Grnáče. Ten startoval se Škodou Felicií Kit Car. S větší ztrátou na Grnáče obsadil v sobotu třetí místo polský jezdec Adam Stasiak s vozem Fiat Cinqucento Sporting, v neděli pro změnu další kyjovský jezdec, matador, Stanislav Firtl senior. Ten startoval stejně jako vítěz této třídy Lupač s vozem Suzuki Swift Evo 1150.

Doslova neuvěřitelně skvěle si počínal v sobotním závodě třídy E1-1400 další kyjovský pilot Jiří Pražák. Jeho skvěle připravený Suzuki Swift GTi ho dovedl nejenom ke zcela jasnému vítězství v této třídě, ale i k výbornému třináctému místu v absolutním pořadí. Bohužel, jeho atak na další vítězství v neděli skončil velmi těžkou havárií. Auto bylo těžce poškozeno, naštěstí jezdec je zcela v pořádku. V sobotním závodě si body za druhé místo připsal další kyjovják Petr Šrahůlek se Škodou 130 RS, ale osazenou motorem Suzuki. V neděli si Šrahůlek i díky měnícím se podmínkám pohoršil na místo třetí. Toto umístění si vyměnil s Josefem Žákem, startujícím se Škodou 100. V sobotu byl Žák třetí, v neděli druhý. Vítězem nedělního závodu byl smolař víkendu Jakub Trnka. Přes velké technické problémy jeho Suzuki Swift GTi, v sobotu závod nedokončil, i když mechanici dělali vše možné. Vše si vynahradil v neděli, kdy zcela jasně zvítězil.

I ve třídě E1-1600 se bojovalo tvrdě o každou pozici. V sobotu se z vítězství radoval Roman Štilec, startující na Hondě Civic. Druhého Josefa Dohnálka jr. na Citroenu Saxo VTS porazil o 1,4 sekundy. V nedělním závodě skončil Dohnálek opět druhý, ale ze soboty vítězný Štilec klesl až na místo čtvrté. Sobotní i nedělní třetí místo obsadil Vojtěch Staněk na Peugeotu 106. V sobotu ztrácel na druhé místo 1,6 sekundy, v neděli 0,4 sekundy. V neděli všem vypálil rybník fryštácký Zdeněk Němec, na špičkovém VW Golf I. Zcela jasně si poradil s těžkou konkurencí a po zásluze zvítězil. K pěknému umístění měl nakročeno již v sobotu, ale závod bohužel nedokončil.
Vítězem třídy E1-2000 se stává se železnou pravidelností vždy Vladimír Vitver s Lotusem WR9. A nebylo tomu jinak ani ve Vsetíně. Druhého Tomáše Beka doslova deklasoval. Přesto výkon Beka to nijak nesnižuje, protože s vozem Renault Clio Sport si počínal výborně nejenom v této třídě, kdy obsadil dvě druhá místa, ale i v absolutním pořadí. Tam obsadil čtrnácté a šestnácté místo. Sobotní třetí místo obsadil zkušený Milan Boháč na Renaultu Clio Sport. Ten se v nedělním závodě musel sklonit poprvé v historii před mladíkem Stanislavem Firtlem jr., který s vozem Škoda Octavia TDi ho poprvé porazil a obsadil tak místo třetí. Rozdíl mezi těmito dvěma jezdci byl pouhé 0,02 sekundy.

Slabší formulové třídě E2/C-1400 vládl jasně po oba závodní dny Polák Robert Steć. Ten se svou formulí Intech RS 010 nedal svým soupeřům žádnou šanci a připsal si důležité body za dvě vítězství. V sobotu i neděli byl na druhém místě zkušený Jan Osladil s národní formulí Delta II. Jeho ztráta na vítězného Steće byla velká, stejně tak jako jeho náskok na třetího v pořadí obou soutěžních dnů Slováka Milana Rýzeka. Ten letos startuje premiérově s formulí Van Diemen.

Špatné počasí nedovolilo formulovým vozům třídy E2/C+1400 výrazně promluvit do absolutního pořadí a tak sváděli souboje alespoň ve své třídě. V sobotu se s podmínkami nejlépe vyrovnal liberecký Aleš Mlejnek na Opelu Lotus. Druhé místo bral Michal Novický, jezdec Kovosteelu Novitech Sudoměřice, který startoval s formulí Reynard 09 Ninja. Podařilo se mu to nejenom v sobotu, ale i v neděli. V sobotu třetí, ale v neděli první. To je umístění Miloše Zmeškala na Reynardu 97D F3000. V sobotu ho Novický o 1,6 sekundy posunul na bronzový stupínek, v neděli již jasně zvítězil. Nedělní třetí místo obsadil Karel Moural, který tak s vozem Ralt 036 F3 nenavázal na špičkové výkony z minulého závodu, který se konal v Násedlovicích.

Závody se konaly v těžkých klimatických podmínkách a to chtělo mnoho trpělivosti jak od jezdců, tak i od samotného pořadatele závodu. I přes nepříjemné havárie se vše obešlo bez újmy na zdraví a to je v tomto sportu to nejdůležitější. Veškeré informace o tomto závodě, ale i celém seriálu naleznete na webových stránkách www.berg-cup.cz.

PR

StFi

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Ennstal Classic 2010 z Nikonů P.a T. Malých

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose