www.car.cz
 

Petr Fulín v sobotním Eurocupu v Brně pátý , v neděli musel odstoupit !
     1.8.2010 22:19 - tisková zpráva


TZ Vekra racing tem
Seat Leon Eurocup v Brně s Petrem Fulínem

Petr Fulín v sobotním závodě Eurocupu dojel v Brně pátý

Petr Fulín se o víkendu představil v Seat Leon Eurocupu, který v rámci závodního programu při mistrovství světa cestovních vozů FIA WTCC hostil brněnský Automotodrom. V úvodním sobotním závodě obsadil plzeňský jezdec páté místo a v neděli při druhém pohárovém měření sil bude startovat z druhé řady.


Petr, který je stálým účastníkem Seat Leon Supercopy, bral účast v konkurenčním seriálu především jako možnost kvalitně si zatrénovat před dalším pohárovým víkendem za týden na Nürburgringu. „Pohárové Leony se od sebe liší jen minimálně. Stačilo vyměnit kola, brzdy a telemetrii a mohli jsme se vydat do Brna“, řekl Petr. Po prvním volném tréninku, ve kterém na vodě obsadil poslední místo a ztrácel deset sekund na prvního jezdce, měl ale o čem přemýšlet. Nakonec se ukázalo, že problém byl v elektronice a ve druhém volném tréninku už Petr potvrdil své kvality, když zajel čtvrtý nejlepší čas. Hodně dobře to vypadalo i v kvalifikaci, kde se až do posledních minut držel na třetím místě. Jenže pak soupeři obuli na závěrečný finiš nové pneumatiky a Petr se musel spokojit s desátým místem. „Přijel jsem do Brna se rozjet na Nürburgring a zazávodit si za minimálních finančních nákladů. Proto jsme koupili jen dvě sady pneumatik a s nimi musím vydržet“, poznamenal Petr po kvalifikaci.

Sobotní závod se přes hodně zamračenou oblohu nakonec odjel na suché trati. Start nabídl sérii kolizí, ale Petr Fulín se dokázal zkušeně protáhnout z desáté pozice na šestou a časy v úvodních dvou kolech vypadaly slibně. Jenže pak začaly problémy s pneumatikami, Petr se s vozem doslova pral a na další útok nebylo ani pomyšlení. O jedno místo dopředu se posunul ve chvíli, kdy soupeř před ním za předjetí při žlutých vlajkách dostal průjezd boxy. Cílem projel pátý, šestnáct sekund za vítězným Maďarem Weberem, ale také s náskokem šesti sekund na šestého v pořadí, dravého Itala Lariniho.

„Závod na deset kol začal velice dramaticky. Já jsem ale využil toho, že dva soupeři vedle mne šli příliš pozdě na brzdy, zaklesli se do sebe a skončili mimo trať. Volným středem dráhy jsem se tak posunul na šestou pozici. Auto v té chvíli fungovalo bezvadně. Kdyby vydrželo, mohl jsem útočit na stupně vítězů. Jenže už ve třetím kole Leon zvadl na přední pneumatiky. Doslova jsem se s ním pral, protože vůbec nechtěl zatáčet. Byl jsem rád, že držím šesté místo a nakonec byl pátý. Bohužel pneumatiky Michelin jsou specifické. My na nich nemáme nic otestováno a nevíme, jak na ně. V neděli startuji z druhé řady, což možná může svádět k optimismu, ale jednak nepojedu na nových pneumatikách a za druhé, otázkou je, jak se budou michelinky opět chovat“, dodal Petr Fulín.



Výsledky – Seat Leon Eurocup (10 kol)

1. Závod – sobota:

1. Weber (H) 22:28,230

2. Da Costa (P) -10,476

3. Puyo (E ) -11,142

4. Carvalho (P) -11,926

5. Petr Fulín -16,145

6. Larini (I) -22034




Goodwill Media

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   FIA WTCC Brno 2010 objektivem Jana Škody

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose