Adam Lacko v Rusku poprvé v letošním roce dosáhl na stříbrný věnec. 10.8.2010 23:22 - tisková zpráva
ME trucků - Adam Lacko veze z Ruska první pódium sezóny
Dlouho nebylo jasné, jestli se podnik v ruském Smolensku v rámci Mistrovství Evropy trucků vůbec uskuteční. A přestože se trať mezi jednotlivými bodovanými jízdami stále dostavovala, nakonec se zde opravdu závodilo, Adam Lacko zde navíc poprvé v letošním roce dosáhl na stříbrný věnec.
Okruh v ruském Smolensku, nedaleko běloruských hranic, měří 3361 m a ještě nedávno nebylo vůbec jisté, jestli se jeho stavba vůbec stihne dokončit. Ruský autoklub ale dokázal nemožné a pátý podnik ME trucků zde nakonec dokázal uspořádat, a to i přesto, že na se na trati během celého závodního víkendu stále budovalo.
Typicky ruský chaos ale jakoby vyhovoval českému zástupci evropského truckového šampionátu Adamu Lackovi. Jezdec týmu Truck Race Allgäuer totiž ve Smolensku zaznamenal největší bodový příděl letošní sezóny. První rozjížďka, do které Lacko startoval, proběhla v poklidu a náš pilot zde obsadil šesté místo. Do druhé jízdy proto startoval ze třetí pozice a po bezchybném výkonu si nakonec dojel pro premiérový pódiový výsledek roku; se ztrátou necelých šesti sekund na vítěze dokončil jako druhý.
Jenže už během sobotního dne se na jeho MANu začaly objevovat problémy s přehříváním motoru, které vyvrcholily v neděli. Do třetí rozjížďky Adam Lacko startoval opět ze šestého místa, jenže kvůli havárii jednoho ze soupeřů musel být závod restartován. Opakovaný start Lackovi vyšel skvěle: český jezdec se probil na třetí pozici a celkem přesvědčivě mířil za dalšími stupni vítězů. Jenže přehřátý motor jeho MANu postupně ztrácel výkon a Lacka proto jeden z jeho rivalů předjel. I tak z toho bylo pěkné čtvrté místo v cíli.
Do poslední, tedy čtvrté bodované jízdy, tedy jezdec týmu Truck Race Allgäuer odjížděl z páté pozice. Adam Lacko ale předvedl fantastický start a velmi záhy se probojoval na druhé místo. Naději na slušný výsledek ale opět překazil motor, resp. jeho přehřívání. MAN se startovním číslem patnáct začal opět ztrácet a propadl se na třetí příčku. V poslední zatáčce závodu navíc inkasoval ránu zezadu od Davida Vršeckého a klesl na konečnou čtvrtou pozici.
Přesto Adam Lacko neodjížděl ze Smolenska smutný. V Rusku konečně vystoupil na stupně vítězů, navíc skončil dvakrát čtvrtý a se ziskem 32 bodů se stal čtvrtým nejúspěšnějším jezdcem víkendu.
Adam Lacko, jezdec týmu Truck Race Allgäuer: „Celý víkend jsem měl problém s přehříváním motoru. Ve Smolensku totiž panovala šílená vedra, ve stínu bylo i 40° Celsia. Voda se proto rychle ohřívala a když dosáhla na 110°, začalo auto ztrácet výkon. Ze soboty na neděli jsme zkusil vyměnit chladič, ale nepomohlo to.”
“Závody ve Smolensku mne nadchly, celé Rusko je jeden veliký zážitek. Už z letiště, které je vzdáleno 350 kilometrů, jsme jeli neuvěřitelných osm hodin. Dopravní informace jsou zde jen v azbuce, s tím jsem měl dost problém. Okruh samotný navíc nebyl označený vůbec.”
“Po příjezdu na místo jsem se trochu zděsil. Trať nebyla dostavěna, chyběla svodidla, obrubníky, chyběla i třetí vrstva asfaltového podkladu. Odvodňovací kanálky proto byly výš, než spodní dvě asfaltové vrstvy, po kterých jsme jezdili. Ale pořadatelé tohle příliš neřešili, pro ně byl největší atrakcí příjezd ruského prezidenta autoklubu. Kvůli této události, na které nechyběly ani tradiční chléb se solí, ruské dívky v bohatě krajkovaných krojích či typické ruské tance, se bez udání důvodu odložila sobotní kvalifikace.
Všude jednoduše vládla tradiční anarchie, navíc jsme i my velice dobře pocítili dopady ničivých požárů, které v těchto dnech sužují velkou část Ruska. Pokud jde o okruh, moc se mi líbil. Je velice technický, pořád nahoru - dolů. Ale je celkem úzký, takže pro závody kamiónů není příliš vhodný.”
PR
BPA
Neprošlo jazykovou korekturou
|