www.car.cz
 

V čele trucků před Mostem stojí pevně Španěl Albacete
     25.8.2010 10:25 - Vladimír Rožánek


Závody kamionů mají již dlouhou tradici. První závod ME Trucků viděli diváci na autodromu Hungaroring v roce 1987. Mezi Čechy, kteří se předvedli v silných tahačích jsme za tu dobu mohli vidět Moskala, Vojtíška, Čermáka, Lenku Vlachovou, Křesťana, Patočku, Landu, Matějovského a Malého, v novodobé historii ještě Adama Lacka, Martina Koloce, či Michala Doláka. V nynějším počínání pak můžeme sledovat na závodní dráze z Čechů Adama Lacka, který se do truckerského světa vrátil na stroji MAN ve stáji Egona Allgauera a našeho nejúspěšnějšího truckera Davida Vršeckého se strojem Buggyra. Vršecký si s Buggyrou loni vybojoval zlato v evropském poháru tahačů a s velkým očekáváním se chystal letos titul obhajovat.

Sezóna truckerům odstartovala na okruhu v italském Misanu, kde sice David Vršecký skvěle bojoval, ovšem po vyhrané třetí jízdě následovala penalizace za překročenou rychlost a musel se bohužel spokojit jen se čtvrtým místem, podle komisařů jel o 5 km/h více, než dovolují pravidla tohoto odvětví motorsportu. Nejvíce bodů z Misana si odvezl Markus Bösiger ze Švýcarska na Renaultu z týmu Maria Kresse – MKR Technology. Né náhodou tedy vyhrál bývalý týmový kolega Vršeckého a s Renaulty se muselo konečně začít počítat o trochu více, než bylo v minulosti zvykem. Další náš trucker Frankie Vojtíšek tuto sezónu s celým týmem vynechal a soustředí se na další v roce 2011. Právě jeho červené trucky Renault budou také domácím divákům v Mostě tentokráte chybět. Hahn se s Albacetem poprali o druhé místo v Misanu, Vršecký skončil čtvrtý a druhý český trucker Adam Lacko dojel při svém prvním závodu po dlouhé době na pěkném šestém místě po součtu všech víkendových bodů. Překvapivě sedmé místo obsadil stále se lepšící Maďar Balasz Szobi, který však při letecké havárii během sezóny zemřel a v týmu Hahn Oxxo Racing ho nahradil krajan Zoltan Birnbauer.

Druhý závodní víkend čekal jezdce FIA Truck Racing Cupu ve španělském Albacete na začátku června. Na koni zde byl především domácí Antonio Albacete, ale také početná flotila domácích truckerů, kteří většinou s postaršími trucky obsazují konec startovního pole a nejdou daleko ani pro nějakou tu ránu silnějším soupeřům. Buggyra pro druhý závod obsadila i druhý vůz Němcem Uwe Nittelem, který tak přesedlal z rallyového vozu na horké křeslo rychlého trucku, což byla změna nepopsatelná. Z prvních svých závodů si s Buggyrou odvezl nakonec alespoň tři cenné bodíky. David Vršecký si odvážel třetí a čtvrté místo, když na lepší umístění stačilo mít o trochu delší závod a ze čtvrtého místa mohla být rázem bedna. Adam Lacko skončil čtvrtý a osmý. Hlavně v druhém pohárovém závodu měl smůlu, když ho trefil jeden ze soupeřů tak nešťastně, že se mu upouštěla jedna zadní pneumatika a po souboji s Vršeckým dojel nakonec osmý. Po domácím závodu se do čela FIA Truck dostal Antonio Albacete na Manu a o pět bodů za ním pokukoval Jochen Hahn z Německa. Vršecký figuroval opět na čtvrtém místě, před Rusem Lvovem a Adam Lacko si pohoršil na sedmé místo.

Dále pokračoval evropský pohár truckerů závodem ve francouzském Nogaru. Tým Buggyra pokračoval i do Francie s Uwe Nittelem. Volba špatných pneumatik tentokrát pro Vršeckého znamenala až sedmé místo a Nittel vybojovoval z posledního místa na startu devátou pozici, se kterou byl po mokrém závodu spokojen. Ani druhý den se technika nevzpamatovala a dělala Vršeckému problémy, když jeden závod nedokončil a druhý jen s vypětím všech sil. Ovšem překvapil Nittel, který díky střetu Oestreicha s Lvovem dojel mezi truckery na bronzovém postu!

Adam Lacko měl také smůlu. Po souboji s Vršeckým se v jedné jízdě propadl na osmé místo a ve druhé ho potrestali traťový komisaři za předčasný start a navíc mu praskl brzdový kotouč. Po Nogaru si zvýšil svůj náskok na čele Albacete na dvanáct bodů. Hahn však s Bösigerem se bodově vyrovnali a čekali i na útok zatím čtvrtého Vršeckého s Buggyrou.

Truckerský svátek přivítal závodníky na Nürnburgringu v Německu. Nejen plné tribuny diváků, ale také 23 jezdů slibovalo hodnotnou podívanou. Velmi pěkně se jí zhostil David Vršecký, který vyhrál sobotní pohárový závod, před svým největším rivalem Albacetem na MANu. Čtvrtý pak dokončil závod jeho kolega Nittel, který se se svou Buggyrou vklínil mezi Bösigera a Oestreicha na Renaultech. Druhý pohárový závod vyhrál v Německu Markus Oestreich na Renaultu a druhý dojel opět Vršecký, který byl na Nürnburgringu při bodové chuti. Albacete dojel třetí a za sebou nechal Brita Levetta na MANu a Francouze Janiece na Renaultu. Mnoho se nedařilo Lackovi, který skončil v pohárových závodech na osmém a devátém místě.

Posledním závodem před Mostem byl Smolensk, který se spíše než trucky mediálně proslavil spadlým letadlem s polskými vysokými činovníky. Také cesta do Smolensku nebyla nijak jednoduchá a týmy čekala prodloužená cesta přes Litvu, když Bělorusové jim odmítli vydat vízum.

Daleká cesta však do Ruska přilákala jen třináct vyznavačů truckerského sportu. Premiérový pohárový závod vyhrál Němec Hahn na MANu. Ovšem o svůj velký úspěch se postaral český jezdec Adam Lacko, když se strojem MAN dokázal ve Smolensku vybojovat druhé místo! Nestačil na něj ani Oestreich, Albacete, ani Vršecký s Buggyrou. Druhým jezdcem Buggyry se stal na jeden závodní víkend Rus Michael Konovalov a při své letošní premiéře dojel v prvním pohárovém klání na sedmém místě.

Druhý závod pak vyhrál Španěl Albace, před Němcem Oestreichem na Renaultu a Hahnem na MANu. Lacko si z Ruska odvezl další krásné čtvrté místo. Jezdci Buggyry pak k úsměvům měli daleko. Osmé místo Vršeckého a deváté Konovalova zrovna nenaplňovalo optimismem.

Uvidíme, co jezdci Buggyry předvedou při domácím klání v Mostě a zcela jistě jim budeme držet palce, aby se jejich smutné smolenské oči rozzářily.

Truckerské evropě vévodí starý lišák Antonio Albacete, před Hahnem, Bösigerem a Vršeckým. Adamu Lackovi patří celkově zatím sedmé místo, ovšem s výbornými výkony, které předvedl ve Smolensku by se mohl v pořadí trochu posunout. No uvidíme v Mostě. O tomto víkendu uvidíme nejen rychlé trucky, ale také formule Renault 2,0, Sports Car Challenge pro prototypy a Škoda Octávia Cup. Srdečně zveme k návštěvě tohoto vrcholného mosteckého podniku.

Pořadí FIA European Truck Racing Cupu:

Antonio Albacete (ESP) – MAN – 225

Jochen Hahn (D) – MAN – 195

Markus Bösiger (CH) – Renault -176

David Vršecký (CZ) – Buggyra – 148

Markus Oestreich (D) – Renault – 125

Christopher Levett (GB) – MAN – 113

Adam Lacko (CZ) – MAN - 84

Alexander Lvov (RUS) – MAN – 78

Anthony Janiec (FRA) – Renault – 49

Uwe Nittel (D) – Buggyra – 35

Vláďa Rožánek


 
 
Fotogalerie:   Truckerský Most 2009 a placky objektivem Vládi Rožánka

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose