Buggyře domácí truckerský víkend v Mostě nevyšel ! 1.9.2010 10:05 - tisková zpráva
Evropský pohár tahačů 2010
Most (27.8 – 29.8)
Sobota
Měřený trénink
Po pátečních volných trénincích, ve kterých zajel David čtvrtý a třetí nejrychlejší čas, přišel v sobotu dopoledne na řadu měřený trénink a super pole. Po něm se musel úřadující mistr Evropy spokojit se sedmým místem a startem ze čtvrté řady.
Mezi deset nejrychlejších jezdců se David probojoval bez větších obtíží. První kolo super pole ovšem pojal na rozdíl od největších soupeřů volněji. Ve druhém hlásil do depa problémy s brzdami, ve třetím začalo drobně mrholit. V té chvíli bylo jasné, že rychlým časům je konec. „Nemám ze svého tréninkového umístění velkou radost, ale takový je náš sport. Větru a dešti člověk neporučí, problémy s brzdami se objevily v ten nejméně vhodný okamžik. Není ale důvod k panice, je před námi pohárový závod,“ řekl David po dojezdu.
Uwe Nittel přijel do Mostu s cílem udržet svou pozici v elitní desítce. Postupem do super pole a desátým časem své ambice potvrdil.
Cup Race 1
Úvodní pohárový závod začal pro Buggyru velmi dramaticky. Ještě před startem totiž praskla na Uweho autě prasklá hadička přívodu paliva. A zatímco mechanici přímo na okruhu opravovali, rozhodla jury o tom, že v důsledku časové tísně bude závod zkrácen na deset kol.
Start oběma jezdcům roudnického týmu vyšel na jedničku. Uwe se probil na bodované desáté místo, David se dostal před dva jezdce na pátou pozici. Ve třetině závodu však došlo ke kolizi úřadujícího mistra Evropy s Levettem, Vršecký se opět propadl na sedmé místo. „Je to škoda. Cítil jsem, že auto funguje podle mých představ. Říkal jsem si, že mám na bednu. Ale truck racing je kontaktní sport,“ konstatoval David po dojezdu do cíle. Po penalizaci Lacka skončil celkově pátý. „Mohlo to být lepší, ale porazil jsem aktuálně druhého Hahna. Musím se co nejlépe připravit na závod s hendikepem.“
Uwe Nittel dojel nakonec desátý. V cíli se nechal slyšet v tom smyslu, že je vzhledem k okolnostem spokojený jak s výkonem, tak s body.
Cup Race 2
Start závodu s hendikepem se o deset minut opozdil a Davidovi příliš nevyšel. Po kolizi s Francouzem Janiecem byl po prvním kole sedmý. „Opět zafungoval závod schválnosti. Nepamatuji si, kdy jsem se během jediného dne dostal do dvou kolizí,“ komentoval David úvod závodu, po kterém začal stíhat před ním jedoucí jezdce. Po předjetí dvou truckerů se zařadil za Chrise Levetta. „V pohárovém závodě dojel třetí, asi si hodně věřil. Překvapilo mě ale, že jel hodně nečistě. Nemohl jsem se před něj dostat, kvůli bodu nemělo smysl riskovat.“
Vzápětí po dojezdu ovšem začala Levetta šetřit jury. Její členové došli k závěru, že jeho jízda překročila meze únosného a Brita penalizovali. David Vršecký se posunul na čtvrtou příčku, což přijal se slovy, že každý boj je dobrý.“
„Až na pár výjimek, mezi které nepatřím, může každý závodník říct, že mohl něco udělat lépe. S dnešním výkonem a body jsem spokojený,“ prohlásil na svou adresu Uwe Nittel, který dojel sedmý.
Výsledky
Měřený trénink Cup Race 1 Cup Race 2 Body
David Vršecký 7 5 4 14
Uwe Nittel 10 10 7 5
Neděle
Měřený trénink
Po měřeném tréninku, jehož výsledky rozhodují o postavení na startovním roštu pohárového závodu, mohli být v depu Buggyry vcelku spokojeni. Oba jezdci si totiž v porovnání s předchozím dnem polepšili. David Vršecký skončil pátý, Uwe sedmým časem překonal sám sebe. „K bedně to mám o dvě místa blíže, než po včerejšku. Co se rychlosti týče, jezdím na časy na úrovni dvou aktuálně nejrychlejších jezdců šampionátu,“ konstatoval David, který si na své konto připsal tréninkový skalp průběžného lídra Albaceteho. „Vzhledem k tomu, že se před super pole začala stahovat nad okruhem mračna, jsem vsadil na první rychlé kolo. Mohlo to být lepší, ale nestěžuji si.“
Uwe Nittel zajel sedmý nejrychlejší čas a vcelku pochopitelně zářil spokojeností. „Stěžejním úkolem je dostat se do super pole. Tím pádem mám splněno a můžu více riskovat. Myslím, že jsem zajel svůj vůbec nejlepší tréninkový výsledek. Teď to ještě zopakovat v závodě.“
Cup Race 3
Na nedělní pohárový závod bude chtít David Vršecký nejspíše co nejdříve zapomenout. Na okruhu totiž zůstal pouhá dvě kola. Pak se ozvala ohlušující rána a jeho Buggyra znehybněla. „Mám toho hodně za sebou, nepropadám panice, ale takové chvíle hodně zamrzí. Už kvůli všem divákům, kteří mě přijeli do Mostu podpořit,“ tvrdil David v depu. V té chvíli již znal diagnózu – zničený kardan. „Po měřeném tréninku se mi zdálo, že odchází spojka. Mechanici na ní dělali a já vypadnu kvůli kardanu. Doufám, že kluci dají auto do závodu dohromady.“
Skvěle si naopak vedl Uwe Nittel, který v životním závodě dojel šestý a jeho souboje s Adamem Lackem přiváděly diváky do varu. „Škoda problémů Davida. Ale tak už to v našem sportu chodí. Nerad hodnotím sám sebe, ale podle reakce diváků jsem nezajel špatný závod,“ řekl Uwe v reakci na své umístění.
Cup Race 4
Díky tradičně skvělé práci mechaniků nakonec David stihnul start závodu s hendikepem. Přestože startoval z poslední řady, byl ve čtvrtém kole sedmý a po zbytek závodu sváděl líté boje s loňským stájovým druhem Markusem Bösigerem. „Oba jsme pojali souboj hodně prestižně, divákům se to muselo líbit. Markus je dobrý jezdec, po zásluze tentokrát vyhrál,“ dodal mistr Evropy po dojezdu. „Před Mostem byly moje ambice vyšší, ale nedá se nic dělat. Rád bych poděkoval všem fanouškům. Do konce zbývají ještě tři závody. Budu bojovat.“
Osudným se Uwe Nittelovi stalo čtvrté kolo, ve kterém bojoval s Lvovem o stupně vítězů. Po vzájemné kolizi pro oba jezdce závod skončil. „Škoda, bedna se zdála být blízká. Nechci se teď ke kolizi vyjadřovat, musím se podívat na video. Stejně jako David bych rád poděkoval všem fanouškům Buggyry. S body i výkonem jsem vcelku spokojený,“ zhodnotil německý jezdec své vystoupení v Mostě.
Výsledky
Měřený trénink Cup Race 3 Cup Race 4 Body
David Vršecký 5 - 7 4
Uwe Nitell 7 6 - 6
Stav EP tahačů po závodě v Mostě
1. Albacete (Španělsko/MAN) 263, 2. Hahn (Německo/MAN) 227, 3. Bösiger (Švýcarsko/Renault) 221, 4. Östreich (Německo/Renault) 171, 5. Vršecký (Česko/Buggyra) 167, 6. Levett (Anglie/MAN) 143,….10. Nittel (Německo/Buggyra) 46
Neprošlo jazykovou korekturou
|