Tuček pojede barumku s pro něj tradičním yarisem tisková zpráva
Projekt Toyota Yaris v automobilových rallye čeká vrcholný podnik sezony. Marcel Tuček se s yarisem 1.3 plzeňského týmu Klub Fox Racing postaví již tento pátek na start letošní Barum Rallye Zlín, podniku mistrovství Evropy v automobilových soutěžích. Navigovat jej bude opět Václav Tesař.
Tuček sice nestartoval v loňské Barumce, ale soutěž zná dokonale z předchozích sezón. Na jejím startu už byl více než dvacetkrát. Považuje ji za nejobtížnější rallye, která se letos na území Česka uskuteční.
„Barumka se koná podle vzoru světových podniků. Má tedy tři dny a téměř tři sta kilometrů rychlostních zkoušek. To je pořádná zabíračka jak pro posádky, tak pro auta. Náročný bude především druhý den, kdy jsou na programu dlouhé rychlostní zkoušky,“ uvedl Marcel Tuček, domažlický pilot startující v barvách Klubu Fox Racing. „Jednoduchá ale nebude ani neděle. Na programu jsou sice „jen“ čtyři rychlostky, ale mají celkem téměř sto kilometrů, což je více než jeden český rallyesprint.“
Za vrchol tratě zlínské soutěže považuje třicetikilometrovou erzetu, které říká Troják. „Je to několik zkoušek, které se tady jezdily v minulosti, spojených v jednu. Čeká nás tady všechno, co si soutěžák umí představit – rychlé úseky, vyloženě technické partie, skoky přes horizonty a další a další záludnosti. Tady se bude nejspíše lámat chléb. Tahle zkouška předčí i obávanou Pindulu,“ řekl Tuček. „Měl jsem toho tady plné ruce i nohy už jen při tréninku. A co to bude dělat, až se pojede na plno? To jsem sám zvědavý.“
Páteční etapu považuje domažlický jezdec za jakousi rozcvičku, i když tohle slovo dává do uvozovek. „Je to trochu volnější, což mně vyhovuje. Mám totiž vždy pomalejší začátek a v prvních sekcích jsou poněkud kratší zkoušky. Na nich bych neměl příliš ztrácet. Každopádně bych si přál, aby bylo celou soutěž sucho. Yaris nemá blokování diferenciálu a na mokru bych asi na konkurenci trochu ztrácel ve výjezdech z pomalých zatáček,“ uvažoval pilot plzeňské stáje. „První den to také bude chtít auto trochu pošetřit. Kdo do toho půjde od začátku naplno, tak může mít velké technické problémy.“
Pořadatelé Barum Rallye se letos opět rozhodli pro instalaci trať vymezujících tyčí do vnitřků zatáček v rychlostních zkouškách. Auta tak nemohou jezdit koly v krajnici. „Je to pro nás, co jedeme z menšími auty a tedy se do erzet vydáváme až po velkých a silných čtyřkolkách, dobrá věc. Na silnicích totiž nebudou spousty trávy, hlíny či kamení, které velká auta běžně z krajnic vytahují. Bude méně nečekaných situací za zatáčkami, a to je dobře,“ pochvaloval si Tuček.
Tuček letos s yarisem předvedl nejlepší výkon na mladoboleslavské Bohemia Rallye, kde s velkým přehledem vyhrál třídu N1. Ve Zlíně by rád výsledek zopakoval. „Je pravda, že mně vícedenní podniky více vyhovují. V předběžné startovce je více než deset vozů třídy N1, což už nebylo dlouho. Bude tedy bitva, jak má být,“ těšil se Marcel Tuček.
Pavel Kestler, Klub Fox Racing
|