www.car.cz
 

Domácí Milan Kneifel a Jaroslav Blažek cíl Barumky neviděli
     6.9.2010 21:16 - tisková zpráva


Milana Kneifela vyřadil z Barumky retardér


Pro většinu českých posádek je Barum Czech Rally vrcholem sezony a nejinak je tomu i u zlínské posádky v barvách Pegas Rally Teamu, Milan Kneifel – Jaroslav Blažek. U této dvojice je to ovšem umocněno ještě faktem, že se jedná o jejich domácí podnik, což výrazně zvyšuje motivaci a snahu o co nejlepší výsledek.


„Z finančních důvodů jsme museli vynechat Rally Bohemia. Naposledy jsme tedy absolvovali ostré kilometry na tratích hustopečského podniku, což je už nějaká doba,“ osvětluje fakta Milan Kneifel. Přípravu na vrchol sezony však loňský vicemistr skupiny A a třídy A6 nepodcenil. „Poctivě jsme se s Jardou připravovali. Pravidelně jsem chodil běhat a jezdit na kole, což přineslo žádaný efekt a kila šla dolů.“ Příprava na Barumku však není jen o fyzické přípravě. Jezdec, jenž letos pravidelně startuje s vozem Suzuki Ignis S1600 z dílen Sparrow Racing, musel absolvovat bezpočet jednání, aby se mu podařilo sehnat dostatek finančních prostředků k zajištění startu. „Letos bylo obzvláště náročné nasbírat finance, abychom na domácí rally odstartovali.

Navíc celý týden probíhaly v rallyareně testy ostatních závodníků, což bylo vyčerpávající především po psychické stránce. Proto jsem se snažil najít alespoň nějakou chvilku k odpočinku,“ dodává k dalšímu dílu příprav pilot. Přípravce vozu, tým Sparrow Racing, také nedřímal na vavřínech z předchozích podniků a plně se pustil do “renovace“ vozu. Ignis dostal před Barum Rally nový motor, poloosy, kotouče, tlumiče a další díly, které měly přispět k co nejlepšímu fungování speciálu. „Týden před rally jsme najezdili pár kilometrů v rallyareně a následně jsme doladili setup vozu při Shakedownu do ideálního stavu.“

Start do Barum Czech Rally Zlín obstarala již tradičně městská superspeciálka, odehrávající se v ulicích krajského města. „Ze zkušeností jsme věděli, že na městské rychlostní zkoušce nemůžeme získat, dá se zde pouze ztratit. Letos byl tento test ještě znepříjemněn deštěm, jenž se před startem nad Zlínem prohnal. Zvolili jsme tedy opatrnější tempo a užívali jsme si atmosféru kolem trati. Na autobusovém nádraží jsme měli opět přistavenou tribunu pro fanoušky, kteří nezklamali a při průjezdech nás mimo jiné podpořili bengálskými ohni. V cíli jsme se přesvědčili, že je ztráta na špičku třídy A6 minimální, takže jsme uléhali s klidem,“ dokresluje zlínský jezdec své pocity z úvodního měřeného úseku.

Do sobotního dne sice všechny přivítaly sluneční paprsky, které se však ještě před startem prvního testu s názvem Biskupice stihly schovat za mračna. Bylo jen otázkou čas, kdy se spustí liják. „Do první sobotní sekce jsme počítali s přeháňkami, na auto jsme sice obuli slicky, ale jako rezervu jsme s sebou vezli ještě dvě mokré gumy,“ uvádí Milan Kneifel a dále dodává: „Úvodní klasická zkouška Barum Rally se jela na suchu, přesto jsme věděli, že bude velmi zrádná. Soustředili jsme se především na souboj s českými soupeři v A6-kách. Ve třídě s námi bojoval ještě Estonec Kruuda, se kterým jsme však díky technice, s níž disponoval, nemohli svádět vyrovnaný souboj. Přesto jsme dosáhli dílčího úspěchu, když jsme na něj řádně zatlačili na druhé rychlostní zkoušce první sekce – Zádveřice.“

Chléb se začal lámat na následujících úsecích. Nejdříve přišel na řadu test s názvem Semetín, před nímž již posádka využila dvou mokrých pneumatik a nazula je na vůz. „Po přejezdu Sirákova začínalo pršet, takže jsme využili nejbližší benzínky a gumy jsme přehodili. Z RZ Semetín jsme měli velký respekt, protože již víme, jak umí být náročná. S každým kilometrem jsem se cítil lépe a věděl jsme, že jsme čím dál rychlejší.

Před cílem zkoušky nás přibrzdili organizátoři u havárie, při níž se střetl Kruuda s dalším z našich soupeřů, s Blaťákem. Poté, co jsme zjistili jaká je situace a zda jsou všichni v pořádku, vydali jsme se vše nahlásit do nejbližšího radiobodu. Po cestě jsme ještě potkali havarovaného Brazilce Olivieru s Peugeotem 207 S2000. V radiobodě jsme podali “hlášení“ a jeli jsme se připravovat na další zkoušku.“

„Před posledním měřeným úsekem sobotního dopoledne jsme věděli, že naši soupeři jsou ze hry, mohli jsme se tedy soustředit především na svůj výkon. Nejtěžší pasáž zkoušky se nám podařila na výbornou, dojeli jsme Poláka Oleksowicze, jenž nás sportovně pustil a dobře jsme zvládli i úsek z Podhoranu až do Vlčkové, kde jsme projeli s respektem retardéry s ohledem na to, abychom neudělil defekt. Osudové okamžiky přišly ve sjezdu k lukovské pile, zde jsem buď přeslechl diktát nebo nebyl dosti důrazný, ve vysoké rychlosti jsem přijel k retardéru a začal pozdě brzdit. Snažil jsem se mu vyhnout, abych nezničil celou přední část vozu. Bokem vozu jsme jeli v příkopu, zde jsme však najeli na dvě neodklizené klády, které nás odhodily do stromu, jenž byl téměř pět metrů daleko,“ přibližuje kritické chvíle čtrnáctinásobný účastník zlínského podniku. Poté, co posádka odešla dále od vozu, skončil v druhém příkopu vedoucí muž třídy A7 Ital Matteo Gamba.

Vzhledem k tomu, že trať nebyla mezi průjezdy otevřena, musel Milan Kneifel přistoupit k netradičnímu vyproštění vozu. „Abychom mohli nastoupit do druhého dne v rámci Superrally, museli jsme vůz mezi průjezdy vyprostit z příkopu a dopravit po vlastní ose do cíle testu. Svolal jsem tedy kamarády na endurech a čtyřkolkách, kteří se pohybovali na různých zkouškách Barumky. Za vydatnéa pomoci asi dvaceti přátel jsme Ignis vytáhli, za což jsem jim vděčný. Já jsem se odebral do cíle testu, odkud jsme vůz nechali odtáhnout do servisu, aby mohli mechanici pracovat. Kamarádi pak ještě pomohli z příkopu Gambovi.“

Vše se v servisní zóně povedlo dát do kupy a Milan s Jardou tedy mohli večer odevzdat vozidlo do uzavřeného parkoviště. První ranní pohled na vozidlo znamenal výměnu prázdné pneumatiky, která přes noc ušla. „V ranním servise jsme ještě zjistili, že je na vozidle poškozený ventilátor, jenž bylo nutné vyměnit, čímž jsme si připsali minutovou penalizaci za pozdní příjezd do časové kontroly.

Na přejezdu vozidlo vypadalo v pořádku, ale následně na tratích rychlostních zkoušek bylo čím dál hůře ovladatelné. Především na náročném úseku v okolí Kostelan jsme se pohybovali od jednoho příkopu ke druhému. Těšil jsem se na průjezd kultovní zkouškou Pindula, jenže za daných podmínek jsme nakonec byli rádi, že byl test zrušen po druhé havárii Brazilce Oliveiry.“

Zklamání převládlo u zlínského jezdce, když se mu doneslo, že některým ze soupeřů pojem Fair play nic neříká. „Byl jsem velmi překvapen, když se mi v servisní zóně doneslo, že někteří naši soupeři měli velkou radost z naší havárie a dokonce nám ji přáli. Rallysport pro mě znamená hodně, ale je to jenom sport, bohužel někteří ze soupeřů se nad tohle nedokážou povznést,“ dodává zklamaně Milan Kneifel.

„Děkuji partnerům, že nám umožnili startovat na výroční 40. Barum rally. Pro mě byla, je a bude Barumka vždy vrcholem sezony a nikdy se nebudu držet vzadu a vyčkávat, až někteří ze soupeřů vypadnou. Vždy se zde budu snažit jet co nejlépe s ohledem na naše možnosti a možnosti vozidla. Snažím se ve Zlíně dát do toho víc než maximum, bohužel letos to nevyšlo. Uvidíme co bude dál, s ohledem na finanční stránku se pravděpodobně začneme připravovat na příští sezonu,“ uzavírá povídání jezdec Pegas Rally Teamu.

Další informace o posádce Pegas Rally Teamu či voze naleznete na oficiálních stránkách http://rally.spurtzlin.com , kde si lze prohlédnout i videa, fotografie nebo třeba onboardy. Pegas Rally Team si nyní můžete vyhledat i na facebooku.


PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Momentky z Barumky 2010 od T.a P. Malých

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose