www.car.cz
 

První dvě místa pro Peugeot 908 HDi FAP v ILMC 2010
     13.9.2010 22:55 - tisková zpráva


Intercontinental Le Mans Cup 1/3
1000 km Silverstone 12. září 2010
VÍTĚZSTVÍ PRO PEUGEOT

Tým Team Peugeot Total odstartoval své působení v Intercontinental Le Mans Cup vítězstvím a otevřel si cestu k úspěšnému tažení v tomto novém šampionátu. Úspěch, po kterém celý tým tak toužil, navíc doplnilo druhé místo Peugeotu 908 HDi FAP týmu Oreca.

Přesvědčivé vítězství
Anthony Davidson, kterému byl při startu vůz č. 1 týmu Peugeot svěřen, působil po získání nejlepšího času během ranního warm-upu velmi sebevědomě. Před očima domácích fanoušků a dalších více než 3 000 hostů ze společnosti Peugeot Velká Británie hned po startu předjel druhého Bernharda a pustil se do napínavého souboje s vedoucím McNishem. Oba piloti jeli místy bok po boku v čele a dodali začátku závodu strhující napínavý rytmus.

Konečné slovo nakonec patřilo pilotu vozu Peugeot, který se od osmého kola dostal do čela a pokračoval osamoceně po celý závod. K bezchybnému výkonu obou pilotů se přidala i skvělá práce v boxech a vynikající výkon pneumatik Michelin. Posádka tak závod zajela bez sebemenšího zakolísání.

Anthony Davidson a Nicolas Minassian dojeli do cíle 1 000 km dlouhého závodu po o něco více než pěti hodinách a ke kariéře vozu 908 přidali tolik očekávané šestnácté vítězství.

První dvě místa pro Peugeot 908 HDi FAP v ILMC
Peugeot, který se dostal jako první na tabuli cti v prvním závodě nového šampionátu ILMC, otevřel novou kapitolu v historii vytrvalostních závodů. Kromě bodů za vítězství získal Peugeot i body za druhé místo díky vynikajícímu výsledku vozu 908 HDi FAP týmu Oreca.

Tento vůz 908 HDi FAP řízený posádkou ve složení Stéphane Sarrazin / Nicolas Lapierre získal Peugeotu první místo v poháru konstruktérů v Le Mans Series a Stéphane Sarrazin dosáhl po vítězství v roce 2007 podruhé v kariéře na titul nejlepšího jezdce. Silverstone byl tedy pro Peugeot velmi úspěšný a tým hodlá ve svém tažení pokračovat i v obou příštích podnicích šampionátu ILMC, kterými jsou Road Atlanta Petit Le Mans 2. října a závod v čínském Zhuhaï 7. listopadu, do kterého tým přihlásil dva tovární vozy.

Olivier Quesnel: „V tomto závodě jsme potřebovali absolutně zvítězit, abychom týmu dodali potřebnou vzpruhu a abychom úspěšně odstartovali Intercontinental Le Mans Cup, ve kterém chceme zvítězit. Tým i posádka odvedli fantastickou práci. Chtěl jsem po Anthony Davidsonovi, aby se hned po startu dostal na druhé místo. To splnil a zbytek přesáhl moje očekávání, kdy na jeho strhující start navázal skvělý Nicolas Minassian. Radost z vítězství v závodě byla znásobena získáním poháru konstruktérů v Le Mans Series a vítězstvím Stéphane Sarrazina v soutěži jezdců díky vozu 908 HDi FAP v barvách týmu Oreca, který získal prvenství mezi stájemi.

Nicolas Minassian: „Po příjezdu do Silverstone jsem si věřil a nemohl jsem se dočkat, až opět usednu za volant vozu 908 HDi FAP. Anthony odvedl v úvodní části závodu vynikající práci a na mě bylo si jen udržet vedení! Vítězství je pro mě úžasný způsob oslavy mého posledního závodu v tomto voze, který je prostě fantastický a už s ním vítězím podruhé!“

Anthony Davidson: „Začátku závodu jsem si moc užil už ze dvou důvodů: bylo to poprvé, co jsem se s Peugeotem postavil na start, a navíc to byl strhující souboj. Škoda, že to McNish nechal jen na mně! Dnešním výsledkem začalo toto mistrovství pro Peugeot skvěle.“

Průběh závodu
Čas Kolo Poznámky
11:58 0 Start - Autosport 1000 km Silverstone
Davidson (Peugeot č. 1) získal druhou pozici za McNishem
12:10 6 Strhující souboj mezi Davidsonem a McNishem
12:14 8 Davidson se ujímá vedení
12:47 27 Tankování
13:40 56 Tankování, výměna pneumatik. Minassian se ujímá volantu.
14:34 85 Tankování
15:26 113 Tankování, výměna pneumatik. Za volant usedá Davidson.
16:19 142 Tankování
17:10 170 Vítězství Peugeotu č. 1 (Minassian-Davidson) před vozem Peugeot Orecač. 4 (Sarrazin-Lapierre)

Konečné výsledky závodu Autosport 1000 km Silverstone
1. Peugeot 908 HDi FAP č.1 (Minassian-Davidson) 170 kol
2. Peugeot 908 HDi FAP-Oreca (Sarrazin-Lapierre) + 42,920
3. Audi (Bernhard-Capello) + 1:46,357
4. Aston Martin (Barazi-Mucke-Hancock) +3 kola
5. Lola (Prost-Jani) +5 kol, atd.

Umístění v mistrovství Intercontinental Le Mans Cup
Konstruktéři
1. PEUGEOT, 47 bodů
2. AUDI, 21 bodů
Týmy
1. Team Peugeot Total, 25 bodů
2. Team Oreca Matmut, 22 bodů
3. Audi Sport Team, 21 bodů
4. Drayson Racing, 15 bodů

Příští závod mistrovství Intercontinental Le Mans CupRoad-Atlanta / Petit Le Mans: 30. září – 2. října 2010č. 07: Anthony DAVIDSON-Marc GENE-Alexander WURZč. 08: Stéphane SARRAZIN-Franck MONTAGNY-Pedro LAMY

PR

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Placky ze Sports Car Challenge v Mostě, foto Miloš Jenčík

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose