Českého mistrovství ZAV se jelo ve Vrchlabí 15.9.2010 22:25 - tisková zpráva
Vrchlabí, 11. a 12. září 2010, komentář
K devátému závodu Českého mistrovství ZAV se jeho účastníci sjeli do Vrchlabí. Zdejší trať dlouhá 3800 metrů je velmi rychlá a pořadatelům dá vždy hodně práce zabezpečit ji tak, aby havárie, které zde nejsou ojedinělou událostí, neskončily špatně pro jezdce a ani pro diváky. Díky svědomité přípravě a profesionálnímu zabezpečení neskončila žádná kolize zraněním jezdce, nebo ohrožením diváků.
Asi nejtěžší chvilku prožil ve Vrchlabí kladenský pilot historického BMW Jirka Šarocha, který po předčasném opuštění trati se třemi kotouly dostal hluboko pod úroveň silnice. Díky kvalitnímu bezpečnostnímu rámu a pevně utaženým pásům vylezl z notně obouchaného bavoráka bez škrábnutí. Chvílemi přece jen bylo vidět ve tváři věčně usměvavého jezdce, jak je mu auta líto, ale hned začal spřádat plány na jeho resuscitaci a žluté BMW bude jistě zase svému majiteli v plné kráse dělat radost a nejen jemu, ale i divákům. Oba dny závodům přálo počasí, svítilo sluníčko, jen v sobotu odpoledne se nad kopci kolem honily mraky, z kterých by snad mohlo zapršet, ale jezdce to nechalo v klidu, neboť se šli podívat co obouvají místní matadoři otec a syn Srnští na své historické škodovky a když viděli, že ti naprosto nevzrušeně zůstávají na slickách, uklidnili se také a udělali dobře, neboť nespadla ani kapka. Nejen díky počasí, ale i disciplinovanosti jezdců a úsilí traťových komisařů se podařilo oba závody dokončit podle časového harmonogramu, i když se závodu zúčastnilo přes sto jezdců.
Do konce seriálu již mnoho závodů nezbývá a tak se očekávaly tvrdé a nesmlouvavé souboje o nejlepší umístění oceňované body do závěrečné klasifikace. I přes napětím sršící ovzduší depa panuje mezi jezdci přátelská atmosféra, kde i největší soupeři si neodmítnou pomoc a závodníci tvoří soudržnou partu, což se mi zdá nejméně stejně cenné jako opravdu špičkové výkony předních jezdců jednotlivých tříd a zastoupení kvalitně připravených závodních strojů. Atmosféra depa přispívá i k tomu, že si závody užívají i ti, kteří zrovna nebojují o špičkové umístění, nebo nováčci. Je jasné, že ve vybičované chvilce může vzniknout i ostřejší konfrontace, ale nakonec se vždy dá vše v klidu vysvětlit.
Závod sledovalo množství diváků, kteří museli odcházet spokojeni. Mezi diváky jsme mohli vidět i takové osobnosti závodního sportu jako Jaromíra Malého, Jindřicha Štolfu, Petra Kreibicha, Tomáše Fuchse. Víkend se Českému mistrovství ZAV ve Vrchlabí vydařil, nyní se můžeme těšit na další podnik, který se odehraje na trati na Živohošti o prvním říjnovém víkendu.
Hodnocení tříd SE 1400 Po oba dny bezpečně zvítězil Vlastimil Suk jr. před svým otcem. Zvlášť pozoruhodný byl výkon Suka juniora v poslední nedělní jízdě. Třetí za tedy po oba dny stříbrným Vl. Sukem skončil vždy Vladimír Novák z RTM motosport. Ten to tak jasné neměl. V sobotu byl po první jízdě až pátý, pak se ale rychle dostal na svůj standard a bronzovou příčku bezpečně hájil. Nejlepší nejaponský stroj tentokrát patřil Petru Žežulkovi startujícímu na ex- Rosi Peugeotu, ten získal šesté a páté místo. SE 1600 Sobotní závod ve svůj prospěch rozhodl František Kouřimský již v první jízdě, kdy získal náskok, který Antonín Široký bojující v druhé jízdě ze všech sil stáhnout nedokázal a musel se spokojit se stříbrnou příčkou se ztrátou necelých devět desetin sekundy. Třetí s již větším odstupem skončil za dvěma Peugeoty na Hondě startující Mojmír Pribula. V neděli jasně zvítězil Petr Crhák na Citroenu Saxo, ani v neděli Tonda Široký nenašel na Františka Kouřimského recept a skončil za ním třetí. SE 2000 Veliká bitva vyrovnané špičky této třídy se odehrála v sobotu. Po první jízdě vedl velmi rychlým časem Michal Slováček na Nissanu Sunny těsně před takřka domácím, legendárním Tomášem Hankem na Hondě Acura. Další už měli větší odstup. Na třetím místě Martin Čábela v Integře se zřejmě jízdou kochal více než bylo zdrávo a výsledkem byla dvousekundová ztráta na první čas. Martin v druhé jízdě zajel sobotní nejrychlejší čas ve třídě, na smazání náskoku Tomáše Hanka to však nestačilo. Naopak Michal slováček po bezchybném výkonu v jízdě první ve druhé jízdě zaváhal a zapsal si až čtvrtý čas. Tomáš Hank prokázal svou kvalitu, když zajel dva rychlé časy v pěti setinách! A zasloženě zvítězil. Přibyl mu tak do jeho zřejmě ještě dlouho nekonečné sbírky zlatý pohár. Druhý tedy skončil Martin před Michalem. V neděli už Martin začal zostra a jasně zvítězil před Michalem. Drama opět režíroval Tomáš. Po první jízdě byl čtvrtý za Ladislavem Klokočkou, ale ve druhé jízdě neskutečně zatáhl Láďu přeskočil a na druhého Michala mu chybělo pět desetin sekundy. SE +2000 Oba závody vyhrál Martin Moravec na Mitsubishi Lancer EVO IX, před druhým Jiřím Hákem na voze stejné značky. Třetí skončil dvakrát Martin Lev na Subaru Impreza . V neděli po první jízdě už to pro Martina vypadalo nadějně, ale Jirka mocně zafinišoval a stříbrný stupínek vybojoval. E1 1400 Dvakrát jasně s luxusním náskokem zvítězil Radim Mach na Suzuki Swift. Za ním vždy skončil Jan Holeček na Škodě Favorit. V sobotu vybojoval třetí místo Milan Lodr na Škodě 120 S. Pro něho v neděli znamenala penalizace za sražený retardér hluboký pád ve výsledkové listině. V nedělním závodě tedy třetí místo vybojoval Milan Andruchovič na populární siluetě embéčka. E1 1600 Zdá se, že v této třídě jsou karty pevně rozdány. Po oba dny stejné pořadí s takřka stejnými časovými rozestupy. Zvítězil Jasně Petr Krejza na Hondě Civic před Davidem Mertlíkem na Hondě DCM 06. Na třetí místo svou Škodu Pick-up vždy přivezl Luboš Čadek. E1 2000 Opět dvě jasná vítězství pro Petra Mužíka na špičkově připraveném Renaultu Clio. Za ním se ovšem děly věci. V sobotu po první jízdě byli Jan Souček na Focusu, Tomáš Zelenka a Miroslav Mašek na Naftových Fabiích v pěti desetinách. Druhá jízda rozhodla o stříbru pro Honzu Součka a bronzu pro Tomáše Zelenku. V neděli Tomáš Zelenka lehce kolidoval, závod nedokončil, zato se dařilo Miroslavu Maškovi na Fabii TDI, který skončil druhý před třetím Honzou Součkem. E1 +2000 Dvakrát jasně zvítězil Eda Patera na Subaru Impreza. V sobotu v první jízdě překvapil druhým časem Dušan Bánský, bohužel technické problémy mu ve druhé jízdě nedovolily lepší než šestý čas a v neděli již jezdec nenastoupil vůbec. Druhý skončil v sobotu Stanislav Tvrdek, který startoval na BMW Pavla Ulmana. Bohužel penalizace za sražený retardér v neděli jej stála stejně hodnotné umístění. V sobotu skončil třetí Lukáš Suchomel na Lotusu Elise, v neděli si mladý liberecký závodník ještě polepšil a skončil druhý. Druhý v neděli skončil stále zrychlující Michal Dvořák startující na Mitsubishi Lancer EVO IX s kterým vloni startoval Aleš Komárek. H 1300 Nejslabší historiky po oba dny opanoval jasně domácí Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR. Zrovna tak oba dny skončil za ním druhý Jaroslav Vosmek na voze stejného typu. V sobotu vybojoval třetí místo Antonín Muzikant na Škodě 130 RS, ten vinou technických problémů nedělní závod nedokončil. V neděli na krásném historicky cenném kvasinském kupátku třetí místo vybojoval zkušený Josef Srnský. H 1600 V sobotu zvítězil Miroslav Šenk na Ladě VFTS, před Pavlem Maierem na Fordu Escort Mk.I. třetí místo na Toyotě Corolla vybojoval Ladislav Rosička. Technické problémy na citroenu Visa davida Patery se podařilo před nedělním závodem odstranit a ten tedy zvítězil. Druhý skončil opět Pavel maier a třetí místo patřilo rychlé dámě Kataríně Rozsívalové na Hondě CRX. H 2000 Již v sobotu opustil třídu po havárii jiří Šarocha. Dvakrát jasně zvítězil notorický vítěz Ivo Král na Golfu před Martinem Slezákem na BMW 2002. V sobotu skončil třetí Jan Šipka na Fiatu 124 spider. V neděli se na třetí místo dostal další Golf, tentokrát se Zdenkem Lubomírem za volantem. H +2000 Už dlouho hřmělo a ve Vrchlabí zablesklo a hned dvakrát. Jaroslav Rejka na dvanáctiválcovém Jaguaru XJS v průběhu sezóny stále zrychloval a ve Vrchlabí se mu konečně podařilo dvakrát zvítězit. Kočka z Coventry tak slavila první vítězství v našem seriálu. Ondřeji Lorenzovi na Audi Quattro
Jarda Malík
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|