www.car.cz
 

Poslední soutěž sezóny CROSS country míří do Vsetína
     23.9.2010 22:11 - tisková zpráva


8.INTERNEXT RALLY VSETÍN (CZ)

Poslední soutěž sezóny už se několik let jede v okolí Vsetína. Nebude tomu jinak i v roce letošním. Tradičně krátká soutěž je i letos poznamenána všeobecným dopadem krize. Ta je znát především v Čechách. Z 19 českých vozů jezdí pravidelně tři. Maďar se u nás neukáže ani jeden a díky Polákům, kteří mají naše podniky ve svém kalendáři, se vůbec něco děje.

Ve Vsetíně se pojede trať z roku 2008. Prolog 2x po bývalé železnici. Tři průjezdy v Brumově jsou staženy na dva a Lačnov se jede až dolů ke skalám tak, jako vloni. Servis je v Horním Lidči.


ENTRY LIST

ŽYLA ŽYLA PAJERO T1 PL/PL
WOŹNIAK ŹAK NAVARA T1 PL/PL
CHYTKA HOŘANSKÝ PAJERO T2 CZ/CZ
PŘIBYL KULŠTEJN NAVARA T1 CZ/CZ
JANASZKIEWICZ JANASZKIEWICZ DISCOVERY T1 PL/PL
ULRICH ULRICHOVA NAVARA T2 SK/SK
POŘÍZEK SÝKORA BMW T1 CZ/CZ
SÓLYOM GALBÁCZ SPORTAGE T1 H/H
LyŹWA KROUTIUK ROVER TH PL/PL
GRAJEK CIEPLY PAJERO MRT T1 PL/PL

Michal Krejčí

Amerton
525 XC 

Václav Bazika Y Raptor 700 Q CZ
Matěj Oliva KTM XC 500 Q CZ
Vlastimil Tošenovský s. E ATV 690 Q CZ
Jaroslav Polášek CanAm R 800 Q CZ
Sandra Ulrichová Suzuki 250 QS Q SK
Rudolf Sajan GAS GAS 450 HP Q SK
Josef Macháček Y Raptor Q CZ

truck
SVOBODA SVOBODA KALOUS Tatra 815 T4 CZ/CZCZ


Kam se bude ubírat terénní rally v nejbližší budoucnosti v naší republice, co se pro pozitivní vývoj události dá podniknout, pro koho a jak?? To jsou otázky, které si v poslední době kladu. Nepříznivý vývoj této disciplíny je způsoben několika faktory, které se v jednu chvíli potkávají. Nebýt polských jezdců, nemáme letos mistrovství v Česku. Jejich starty v cizině neoslovují ovšem všechny a logicky jsou směřovány na polské území. Tam jsou ovšem jen dva dobré podniky. Jezdců by bylo dost. Na Slovensku je prakticky jeden jezdec a dnes už žádná soutěž. V Česku byly doposud dvě malé soutěže. Aut je tu sice poměrně dost, ale protože s nimi nemá kdo jezdit, tak se exportují do ciziny. A Maďaři si hrabou na svém písku, neboť jejich mistrovství má vyšší úroveň a je pro Maďary prioritou.
Uměle a patrně tendenčně vytvořené teorie o „pravých“ příčinách zrušení Baja Slovakia pak mohou šířit jen ti, jež nemají ponětí, co uspořádání takové soutěže představuje. Uspořádat soutěž má možnost každý. Dovede to však málokdo. A pro koho vlastně?

Kde jsou profesionální české týmy? Offroad-centrum Praha se neukázalo na soutěži od UAE Desert Challenge, kde účast na podniku World cupu jakoby měla být tečkou za jepičím životem?

Offroadsport.cz, jež doufám, jen dočasně přišel o frontmana za volantem speciálů, dává přednost popisování "nevídaných úspěchů" jezdců startujících pod jejich hlavičkou na svých stránkách, před opravdovým závoděním na tratích rally.

Bohužel v našich podmínkách si zatím nemůžeme a neumíme dovolit zorganizovat dlouhý podnik. Kdyby nakrásně bylo kde, tak není pro koho. Proto ty malé jezdíme tu a větší tam, kde to jde.

Na Vsetíně se sejdou zástupci CZ,SK,PL, H, aby se pokusili dát dohromady něco, jako kalendář této disciplíny na příští rok.

V optimistickém výhledu 10 vozů na závodě v příštím roce, by se dal vytvořit vzorec na výpočet startovného pro zachování soutěže. Při nákladech na rally vsetínského typu, cca 160 000 Kč by to mohlo vypadat asi takhle :

160 000 –(45 000 + 15 000) / 10 = 10 000 + pojištění


Náklady - trest pro organizátora + poplatek FAS dělíme počtem startujících = 400 E + pojištění. Sežene-li si organizátor sponzora za 60 tis. a vloží do podniku administrativu, své známé a rodinné příslušníky a stovku hodin své práce a několik desítek litrů PHM, neprodělá.

Má někdo alespoň nějaký názor?


MCHytka

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   ROAD SHOW Offroadsport teamu na okruhu v Brně 1.9.2010 od Jirky Navrkala

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose