Poslední soutěž sezóny CROSS country míří do Vsetína 23.9.2010 22:11 - tisková zpráva
8.INTERNEXT RALLY VSETÍN (CZ)
Poslední soutěž sezóny už se několik let jede v okolí Vsetína. Nebude tomu jinak i v roce letošním. Tradičně krátká soutěž je i letos poznamenána všeobecným dopadem krize. Ta je znát především v Čechách. Z 19 českých vozů jezdí pravidelně tři. Maďar se u nás neukáže ani jeden a díky Polákům, kteří mají naše podniky ve svém kalendáři, se vůbec něco děje.
Ve Vsetíně se pojede trať z roku 2008. Prolog 2x po bývalé železnici. Tři průjezdy v Brumově jsou staženy na dva a Lačnov se jede až dolů ke skalám tak, jako vloni. Servis je v Horním Lidči.
ENTRY LIST
ŽYLA ŽYLA PAJERO T1 PL/PL WOŹNIAK ŹAK NAVARA T1 PL/PL CHYTKA HOŘANSKÝ PAJERO T2 CZ/CZ PŘIBYL KULŠTEJN NAVARA T1 CZ/CZ JANASZKIEWICZ JANASZKIEWICZ DISCOVERY T1 PL/PL ULRICH ULRICHOVA NAVARA T2 SK/SK POŘÍZEK SÝKORA BMW T1 CZ/CZ SÓLYOM GALBÁCZ SPORTAGE T1 H/H LyŹWA KROUTIUK ROVER TH PL/PL GRAJEK CIEPLY PAJERO MRT T1 PL/PL
Michal Krejčí
Amerton 525 XC
Václav Bazika Y Raptor 700 Q CZ Matěj Oliva KTM XC 500 Q CZ Vlastimil Tošenovský s. E ATV 690 Q CZ Jaroslav Polášek CanAm R 800 Q CZ Sandra Ulrichová Suzuki 250 QS Q SK Rudolf Sajan GAS GAS 450 HP Q SK Josef Macháček Y Raptor Q CZ
truck SVOBODA SVOBODA KALOUS Tatra 815 T4 CZ/CZCZ
Kam se bude ubírat terénní rally v nejbližší budoucnosti v naší republice, co se pro pozitivní vývoj události dá podniknout, pro koho a jak?? To jsou otázky, které si v poslední době kladu. Nepříznivý vývoj této disciplíny je způsoben několika faktory, které se v jednu chvíli potkávají. Nebýt polských jezdců, nemáme letos mistrovství v Česku. Jejich starty v cizině neoslovují ovšem všechny a logicky jsou směřovány na polské území. Tam jsou ovšem jen dva dobré podniky. Jezdců by bylo dost. Na Slovensku je prakticky jeden jezdec a dnes už žádná soutěž. V Česku byly doposud dvě malé soutěže. Aut je tu sice poměrně dost, ale protože s nimi nemá kdo jezdit, tak se exportují do ciziny. A Maďaři si hrabou na svém písku, neboť jejich mistrovství má vyšší úroveň a je pro Maďary prioritou. Uměle a patrně tendenčně vytvořené teorie o „pravých“ příčinách zrušení Baja Slovakia pak mohou šířit jen ti, jež nemají ponětí, co uspořádání takové soutěže představuje. Uspořádat soutěž má možnost každý. Dovede to však málokdo. A pro koho vlastně?
Kde jsou profesionální české týmy? Offroad-centrum Praha se neukázalo na soutěži od UAE Desert Challenge, kde účast na podniku World cupu jakoby měla být tečkou za jepičím životem?
Offroadsport.cz, jež doufám, jen dočasně přišel o frontmana za volantem speciálů, dává přednost popisování "nevídaných úspěchů" jezdců startujících pod jejich hlavičkou na svých stránkách, před opravdovým závoděním na tratích rally.
Bohužel v našich podmínkách si zatím nemůžeme a neumíme dovolit zorganizovat dlouhý podnik. Kdyby nakrásně bylo kde, tak není pro koho. Proto ty malé jezdíme tu a větší tam, kde to jde.
Na Vsetíně se sejdou zástupci CZ,SK,PL, H, aby se pokusili dát dohromady něco, jako kalendář této disciplíny na příští rok.
V optimistickém výhledu 10 vozů na závodě v příštím roce, by se dal vytvořit vzorec na výpočet startovného pro zachování soutěže. Při nákladech na rally vsetínského typu, cca 160 000 Kč by to mohlo vypadat asi takhle :
160 000 –(45 000 + 15 000) / 10 = 10 000 + pojištění
Náklady - trest pro organizátora + poplatek FAS dělíme počtem startujících = 400 E + pojištění. Sežene-li si organizátor sponzora za 60 tis. a vloží do podniku administrativu, své známé a rodinné příslušníky a stovku hodin své práce a několik desítek litrů PHM, neprodělá.
Má někdo alespoň nějaký názor?
MCHytka
Neprošlo jazykovou korekturou
|