Vytrvalostní závod
1.hodina
Tříhodinovka divize 4 začala podle očekávání: letmý start katapultoval do čela oba mercedesy Charouzova týmu a s nimi vypálil dopředu i Erik Janiš na vizuálně lahodícím voze Pagani Zonda. Favorité však neměli v úvodu ustláno na růžích. Nejprve Charouz s prvním a Rakušan Lichtner Hoyer na druhém voze Mercedes Benz museli průjezdem boxové uličky zaplatit za nesprávné počínání v závěru zaváděcího kola a poté za Schwantzovou zatáčkou skončil s kouřícím motorem Janiš. Do čela se tak dostal Lichtnera Hoyera střídající Slovák Daniš, druhé místo zaujalo porsche posádky Machánek – Rosina – Sládečka. Do kokpitu mercedesu st. č. 1 usedl portugalský expilot formule 1 Lamy a do boje se vydal až ze sedmnácté pozice. Po uplynutí prvních šedesáti minut Lamy už figuroval v čele průběžných výsledků, stejný počet 28 kol měli na svém kontě i druhý Machánek a třetí Daniš.
2. hodina
Dráhu postupně zkropil drobný vytrvalý déšť, takže ke slovu přicházely výměny pneumatik. Vedoucí pozici převzal Lamy, který si před druhým Danišem vypracoval dvanáctivteřinový náskok. Třetí příčka i po 120 minutách patřila Machánkovcům na porsche, ti však už na vedoucí mercedesy ztráceli čtyři kola. O „bramborový“ post se strhl souboj mezi vozy Porsche týmů ARC Bratislava a Mičánek Motorsport, na páté místo se vyšvihlo trio Malchárek, Želinský, Vorba (Ferrari 430), velmi dobré tempo držela dámská posádka tvořená Polskou Lampelovou – Czapkovou a slovenskou jezdkyní Peškovou. Amazonky si s vozem Renault Megane Trophy oproti úvodní hodině polepšily z dvanáctého na osmý stupínek.
3. hodina (cíl)
Oba stříbrné šípy úlohu favoritů dohrály už bez větších problémů, zato pořadí za jejich výfuky se v závěrečné fázi tříhodinového závodu měnilo jako písek v přesypacích hodinách. Nekompaktní povrch dráhy, na němž se vyjetá suchá stopa střídala s mokrými úseky, přispěl k hodně zajímavému finiši. Třetí příčku si skvělým výkonem vydřeli brněnští bratři Mičánkovi (Porsche 997 RSR), když ve druhé polovině závodu převzal řízení od Jiřího jeho osmnáctiletý bratr Tomáš. Se ztrátou jednoho kola dojeli na čtvrtém místě Malchárek – Želinský – Vorba (Ferrari 430), až na páté místo klesl Machánkův tým. Ze sedmé na šestou příčku postoupili Fried s Dolákem na Šenkýřově bavoráku, potlesk si vysloužil skok dvojice Ládík – Matzke (BMW M3) z dvanáctého na osmé místo. V houstnoucím soumraku projel cílem s rozsvícenými světly vůz Mercedes Benz, za jehož volantem vystřídala závod rozjíždějícího Charouze bývalá efjedničková sestava Lamy (Portugalsko) , Kiesa (Dánsko). Trojici Daniš – Lichtner Hoyer – Kostka na druhém mercedesu dělilo po třech hodinách od vítězné posádky necelých pětadvacet vteřin.;
KIA cee´d LOTOS Cup
Pátý ročník polského seriálu identických japonských vozů KIA cee´d napsal v rámci Podzimní ceny Masarykova okruhu svoji letošní tečku. Také šestý díl se vyznačoval na Kývalce vyrovnanými souboji, o čemž svědčí i cirkulace jmen na dekorovaných stupíncích. První klání mělo v cíli pořadí Chmiel, Ostoja – Chyžynski, Furgal, pod šachovnicí druhé dvanáctikolové porce přijel na vítězné pozici Ostoja – Chyžynski před Chmielem a Steinhofem.
TZ AMD