www.car.cz
 

V Příbrami velký boj až do poslední erzety. Nakonec vyhrál Tarabus
     26.9.2010 23:52 - tisková zpráva


Příbram: Sobota začala sychravým počasím, v čele stále Valoušek

První zkouška pro Pecha, Valoušek ale hned vzápětí nachystal odvetu, a tak se na jejich vzájemném postavení de facto nic nezměnilo. Tak zahájila sobotní etapa 32. HERKUL Rally Příbram, která přivítala soutěžící vlhkými tratěmi po nočním dešti.

Zatímco v pátek si všichni notně užívali možná posledního letošního dne s nádechem léta, sobota se probudila klasickým podzimním vlhkým ránem. Závodníci tak začínají řešit očekávanou pneumatikovou loterii, která ale opět v souboji o vedení vyznívá pořád v plichtu. Sedmý test (první dnešní) patřil Václavu Pechovi, dvě ztracené vteřiny si ale Pavel Valoušek vzal zpět hned na následující rychlostní zkoušce. Devátá zkouška pak vyzněla téměř remízou. Na RZ 8 a RZ 9 byl ale překvapivě vůbec nejrychlejší Jaromír Tarabus, jenž se zřejmě stále ještě nespokojil jen s údržbou své třetí příčky. Čtvrtý se i přes opatrnější úvod dne drží Jan Dohnal, jenž si tak premiérově zkouší i vlastnosti vozu Super 2000 i na mokrých tratích.
Jednou změnou v první desítce oproti včerejšku nicméně je zatím posun talentovaného Miroslava Jakeše před Emila Trinera, a také odstoupení Jaroslava Orsáka po RZ 8 pro poruchu motoru. Jakeš zajel na prvních dvou ranních testech vždy čtvrtý čas a má nakročeno i k posunu do vyšších pater výsledkové listiny.

Už na jedenácté příčce je Petr Brynda s prvním vozem s poháněnou jednou nápravou. Po včerejší etapě bylo nakonec klasifikováno 38 posádek, když za cílem nakonec pro závadu motoru ukončila své působení na 32. HERKUL Rally Příbram i dámská posádka Daňhelová – Zikmundová, posádka Mifka – Plachý díky překročení časového limitu při opravě převodovky dále pokračuje v rámci superrally.

Sobotní ráno vystavilo stopku Mulačovi (vylomené kolo), L.Votavovi (turbo), J.Votavovi (převodovka), Klokočníkovi (motor) a Přibylovi (chlazení).

Pořadí po RZ 9:
1. Valoušek – Hrůza (Škoda Fabia Super 2000) 54:05,3
2. Pech – Uhel (Mitsubishi Lancer Evo 9) +8,3
3. Tarabus - Trunkát (Ford Fiesta Super 2000) +26,3
4. Dohnal – Škardová (Peugeot 207 Super 2000) +1:36,5
5. Štajf - Ehlová (Subaru Impreza WRX STI) +1:40,6
6. Peták - Benešová (Peugeot 207 Super 2000) +1:53,1
7. Jakeš - Jakeš (Mitsubishi Lancer Evo 9) +1:53,6
8. Triner - Achsová (Subaru Impreza WRX STI) +2:19,7
9. Arazim - Gál (Mitsubishi Lancer Evo 9) +2:27,2
10. Sýkora – Hůlka (Mitsubishi Lancer Evo 9) +2:43,8

Příbram: Pech na vodě ztratil, Valoušek si upevnil vedení
Desátá a jedenáctá rychlostní zkouška se vůbec nevydařily Václavu Pechovi, v bitvě o vedení v 32. HERKUL Rally Příbram se tak v tuto chvíli zdá být rozhodnuto. Pavel Valoušek už vede s téměř půlminutovým náskokem, Pechovi na dostřel se naopak na dostřel přiblížil Jaromír Tarabus. Do hry ale ještě může promluvit počasí

Doposud velmi klidný průběh 32. HERKUL Rally Příbram doznal před sobotním polednem zásadních změn. Nejdůležitějším faktorem se ukázal být uvolněný výfuk u vozu Václava Pecha na RZ 10: „Začalo to tlouct do podlahy a znejistěl jsem, zda nám nepraskla pooosa, proto jsem trochu zvolnil. Naštěstí se podezření ukázalo jako liché, přesto jsme ztratili cenné vteřiny. Na mokré poslední zkoušce sekce nám pak Sdvoutisícovky znova odskočily…“ Náskok Pavla Valouška tak narostl na víc jak 25 sekund, pouhé dvě vteřiny za Pechem už je Jaromír Tarabus, jemuž příbramská soutěž každoročně svědčí. Tarabus jede ve velké pohodě a v sobotu vyhrál už tři rychlostní zkoušky, což se mu v dosavadním průběhu sezóny
podařilo málokdy. Smůlu měli mladí Moravané Orsák a Jakeš, které zklamala technika, na desátém testu na dlouhé minuty sklouzl do příkopu i dosud výtečný Jan Dohnal, jenž i přes pomoc diváků ztratil naděje na dobré umístění. Nadále se daří i domácím soutěžícím. Pátého Josefa Petáka a šestého Emila Trinera doplnil v první desítce i Petr Brynda, vedoucí muž kategorie 2WD. Posádky dnes sužuje proměnlivé počasí, a tak největším oříškem v polední servisní zóně se ukazuje být správná volba pneumatik pro zbylé rychlostní zkoušky. I závěrečná sekce se skládá z celkem pěti testů, a jak tvrdí jezdci, každý z nich má jiný charakter a s ohledem na velký rozptyl po kraji lze na každém z nich očekávat i zcela jiné počasí.
V servisní zóně se právě v tuto chvíli silně rozpršelo, a tak nervozita před finálovou sekcí roste.

Rally historických vozů zcela ovládají Jirkové. Vede Jiří Petrášek (Opel Ascona), který tradičně divákům předvádí i velmi atraktivní jezdecký styl, druhý je Jiří Navrátil se silným fordem, třetí Jiří Hloušek a čtvrtý Jiří Šubrt, závodící s krásně připravenými škodovkami.

Pořadí po RZ 11:
1. Valoušek – Hrůza (Škoda Fabia Super 2000) 1:07:26,4
2. Pech – Uhel (Mitsubishi Lancer Evo 9) +25,8
3. Tarabus - Trunkát (Ford Fiesta Super 2000) +28,1
4. Štajf - Ehlová (Subaru Impreza WRX STI) +2:15,0
5. Peták - Benešová (Peugeot 207 Super 2000) +2:16,6
6. Triner - Achsová (Subaru Impreza WRX STI) +3:07,9
7. Arazim - Gál (Mitsubishi Lancer Evo 9) +3:13,6
8. Sýkora – Hůlka (Mitsubishi Lancer Evo 9) +3:43,4
9. Brynda – Palivec (Renault Clio R3) +5:00,0
10. Barvík – Gabrhelík (Mitsubishi Lancer Evo 9) +5:31,8

V Příbrami nečekaným vítězem Tarabus, šampiónem Valoušek!
Až úplný závěr náročné 32. HERKUL Rally Příbram přinesl vítězství posádce Jaromír Tarabus – Daniel Trunkát. Ti na finálovém testu využili své správné volby pneumatik a díky nasazení ďábelského tempa nakonec ´vyfoukli´ vítězství Pavlu Valouškovi a Zdeňku Hrůzovi. Ani ti ale neměli důvod ke smutku, neboť se premiérově stali mistry republiky!

Když se v polovině sobotní etapy 32. HERKUL Rally Příbram rozpršelo, všichni byli ve velkém očekávání, jak moc to zamíchá pořadím. A tak jak to má ve správném thrilleru být, největší změny nastaly až v samotném závěru, dokonce na té úplně poslední rychlostní zkoušce. Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem tam však jen potvrdili svůj výtečný výkon v celé sobotní etapě. „Věděli jsme před závěrečným testem, že Pavel nemá tak vhodné obutí jako my, a tak jsme se rozhodli jet naplno. Závod mezinárodního mistrovství ČR jsme ještě nikdy nevyhráli, takže tohle je určitě jeden z našich největších životních úspěchů,“ nechal se slyšet pilot vítězného vozu. Z těsné porážky v samotném závěru nebyl smutný ani Pavel Valoušek: „Soustředili jsme se hlavně na zisk titulu mistra republiky, v kluzkém závěru bylo hlavní neocitnout se mimo trať. Těžké byl samozřejmě i udržet soustředění do posledních metrů tratě a jsem moc rád, že jsme to zvládli. Všem lidem kolem sebe bych chtěl velice poděkovat za podporu a pomoc!“

Až konečná třetí příčka zbyla na dalšího kandidáta titulu Václava Pecha, jen těsně pod stupni vítězů zůstali ostřílení domácí borci Josef Peták a Emil Triner. Právě boj s Petákem o vteřinky a desetinky se stal osudným Vojtěchu Štajfovi, který na závěrečném testu havaroval a s poškozeným vozem ztratil hodně času i několik příček pořadí. Mezi vozy s poháněnou jednou nápravou zvítězil Petr Brynda z Hluboše, kterému patří v absolutním pořadí osmá pozice, do elitní desítky se v závěru vmáčkl i hudebník Daniel Landa.

Mezi historickými vozy se nejlépe vedlo Jiřímu Petráškovi, který zejména na mokrých sobotních tratích stihl svými smyky i důkladně bavit diváky. V rámci mezinárodního mistrovství ČR bylo v cíli klasifikováno 28 posádek, body si odváží i šest posádek historických vozů. 32. HERKUL Rally Příbram se i přes těžké povětrnostní podmínky obešla bez závažnějších havárií a zranění.

Konečné výsledky 32. HERKUL Rally Příbram:

1. Tarabus - Trunkát (Ford Fiesta Super 2000) 1:07:26,4
2. Valoušek – Hrůza (Škoda Fabia Super 2000) +0,9
3. Pech – Uhel (Mitsubishi Lancer Evo 9) +40,2
4. Peták - Benešová (Peugeot 207 Super 2000) +2:56,5
5. Triner - Achsová (Subaru Impreza WRX STI) +3:49,2
6. Arazim - Gál (Mitsubishi Lancer Evo 9) +4:57,1
7. Sýkora – Hůlka (Mitsubishi Lancer Evo 9) +5:19,6
8. Štajf - Ehlová (Subaru Impreza WRX STI) +5:52,4
9. Brynda – Palivec (Renault Clio R3) +7:10,5
10. Landa - Novák (Mitsubishi Lancer Evo 9) +7:39,6

Karel Špaček
tiskové středisko

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   Momentky z Barumky 2010 od T.a P. Malých

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose