Petr Kačírek s BMW M3 GTR sprinterským vicemistrem 28.9.2010 12:53 - tisková zpráva
TZ Petra Kačírka Duck racing tým
Petr Kačírek vicemistrem ve sprintu
Petr Kačírek z Duck racing týmu se stal s vozem BMW M3 GTR vicemistrem v domácím okruhovém šampionátu ve sprintu třídy D4 do 3500 cm3. O úspěchu zkušeného jezdce rozhodl až poslední závod při Podzimní ceně Brna, ve kterém skončil čtvrtý, ale získané body mu stačily, aby se vrátil na druhé místo konečné klasifikace.
Devatenáctá závodní sezona přinesla Petrovi Kačírkovi titul vicemistra po dlouhých deseti letech. Poprvé se mu to podařilo v roce 2000,Best Replica Watches kdy obsadil druhé místo s Fordem Escort v D1 do dvou litrů. O rok později usedl za volant BMW M3, se kterým v dalších letech získal řadu úspěchů doma i v zahraničí, ale v mistrovství republiky si na stříbrnou medaili opět sáhl až letos. „Kdyby mi někdo řekl před sezonou, že obsadím druhé místo, nevěřil bych mu. Favoritů na stupně vítězů bylo dost. Já papírově počítal spíše se šestou příčkou. Jenže první závod na Jarní ceně Brna mi vyšel. Obsadil jsem druhé místo za Jirkou Mičánkem, který se nakonec stal mistrem. Od druhého závodu to byl týmový souboj s Danem Suchým, ale na naši chybu čekali Marcel Kusín a v závěru pak hlavně Martin Matzke“, řekl Petr Kačírek.
Na brněnskou Podzimní cenu přijel Petr jako třetí jezdec šampionátu, když předtím na Slovakiaringu doplatil na nezaviněnou kolizi hned po startu. Naopak Danovi Suchému se na slovenském okruhu dařilo, dojel druhý a dostal se před Petra. Dělily je tři body. Martin Matzke po dvou stříbrných stupíncích vyhrál na Slovensku a ztrácel na Kačírka čtyři body. Brno tak mělo rozhodnout o titulu vicemistra. V tréninku i v kvalifikaci měli soupeři na suché trati navrch, ale nedělní závod se jel v dešti a to Petrovi vyhovovalo. „Já jsem na vodě vždycky jezdil rád a letos jsem získal ještě větší jistotu tím, že jsem vstoupil do šampionátu v rallysprintu, kde prakticky každá zatáčka na trati se musí korigovat.
Tam to není o čisté okruhové stopě. V náročných podmínkách, které byly na brněnském okruhu při posledním sprintu, jsem si proto za volantem bavoráku věřil. Hned po startu jsme sice vjeli prakticky do bílé tmy, ale bojovalo se o každý metr tratě. Byl to super závod, ve kterém jsme si to s Danem až do posledního kola rozdávali o čtvrté místo, které nám oběma stačilo k titulu vicemistra. Jenže Dan měl v posledních metrech smůlu, když mu „vylétl“ motor a závod nedokončil. Já si připsal pět bodů za čtvrté místo a to stačilo, abych se dostal před Dana a nechal za sebou o bod Martina Matzkeho, který dojel druhý. Dan bohužel klesl až na čtvrtou pozici.
omega replica watches Po deseti letech jsem tak opět mohl oslavit stříbrnou medaili z domácího mistrovství, ve kterou jsem už prakticky nedoufal. Ale takový je sport. Měl jsem v závěru štěstí, i když stejně tak byly důležité letošní vyrovnané výkony. Třikrát jsem byl na stupních vítězů a nebýt chyby soupeře na Slovakiaringu, dokončil jsem všechny závody. Hodně mi pomohlo i to, že jsem se letos soustředil jen na sprinty a šetřil auto “, řekl Petr Kačírek, který se nyní o to víc těší do Brna na říjnový Epilog, který už tradičně uzavírá okruhový šampionát. Ještě před tím si ale užije další soutěžácký adrenalin při domácím sprintu.
Konečné pořadí MR v závodech na okruzích - sprint D4 do 3500 cm3: 1. Jiří Mičánek (Porsche 997) 60 2. Petr Kačírek (BMW M3) 35 3. Martin Matzke (BMW M3) 34 4. Dan Suchý (BMW M3) 33
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|