Barumka 2004: Jean-Joseph favorizuje vozy S1600 tisková zpráva
Vedoucí jezdec mistrovství Evropy Simon Jean-Joseph (Renault Clio S1600) se před technickou přejímkou přišel pozdravit s novináři na tiskovou konferenci v Interhotelu Moskva. I na letošní Barum Rally Zlín padala samá slova chvály: „Jsem u vás poprvé. Velmi se mi líbilo přijetí ve Zlíně. Zúčastnil jsem se mnoha soutěží, ale myslím, že nikde mě tak pěkně nepřivítali. Barum rally Zlín je velmi těžká a rychlá soutěž, bude velmi složité nastavit podvozek na zdejší trať. Zvláštní druh asfaltu je místy hodně uskákaný, rozbitý, hodně děr a někde mi to připomíná spíše šotolinu. Při rychlosti, jaké dosahujete na této trati, si připadám jako ve Finsku. Po krátkém stoupání se cesta zalomí přes horizont a není vidět kam vede, a to je náročné na přesný rozpis. Místy je trať i hodně úzká. Těším se na konfrontaci jak s domácími, tak zahraničními jezdci. Hlavně Luca Pedersoli , Bruno Thiry, který tu vloni i vedl, ale i ostatní. Silní jsou Slováci i Poláci.“
Jako ostatní dvoukolkáři, i Jean-Joseph by přivítal suchou trať: „Doufáme, že jsme si z Karibiku přivezli pěkné počasí, které by nám mělo vyhovovat . Věříme si na dobré umístění. Doposud jsme startovali na 34 soutěžích, z toho jsme dvakrát nedokončili pro technickou závadu a jednou to byla má jezdecká chyba. Mám skvělý tým, který nepůsobí jen v mistrovství Evropy, ale i ve francouzském, španělském mistrovství a v JWRC. Myslím si, že máme nejlepší vůz, a chceme toho využít, abychom i po této soutěži zůstali v čele ME.“
Simone Jean-Joseph také prozradil svou taktiku na závod: „Páteční etapa je hodně rychlá, budu se snažit v těchto zkouškách mnoho neztratit a udržet dobrou pozici, abychom v sobotu na náročných rychlostkách mohli využít vlastnosti vozu a zaútočit na vedoucí pozici. Právě v sobotu očekávám největší boj o přední příčky a výsledky po sobotní etapě hodně napoví o konečném pořadí.“
V souboji produkčních vozů a skupiny S1600 favorizuje speciály S1600 právě pro zdejší mírný profil tratí. „V první etapě pravděpodobně nebudeme stačit na vozy skupiny N, ale ve druhé a třetí etapě bychom měli být rychlejší. Ve druhých průjezdech bude na trati vytaháno mnoho šotoliny a zde by měli mít zase více navrch produkční vozy. Naštěstí trať vede spíše po rovinách, není zde moc stoupání, kde by naše vozy mohly ztrácet na silnější dvoukolky a produkční vozy.“
Ve Zlíně 26. srpna 2004 Ing. Aleš ORDELT tiskové středisko Barum rally Zlín foto_Ant. malý
|