Skoro stovka závodníků se sjela do Staré Živohošti 5.10.2010 09:47 - Pavel Jelínek
Velká cena AAA Radiotaxi, Živohošť, 2. -3. 10., komentář
Předposlední podnik českého mistrovství ZAV se uskutečnil na Staré Živohošti. Skoro stovka závodníků se sjela do areálu hotelu Atlantida a přilehlého kempu, aby bojovali o krásné poháry a důležité body do celkové klasifikace. Čekal je zde trať dlouhá 2300 metrů se dvěma retardéry. Díky systému, kdy jezdce během dvou dnů čekalo sedm závodních jízd, jezdci ani jejich mechanici neměli ani moc času si uvědomit v jakém příjemném prostředí se depo a zázemí nachází. Dokonce je zde i přístav pro jachty, trošku jako v Monte Carlu.
Absentujícího stálého ředitele závodů Romana Linharta nahradil Ivo Holan. Své role se zhostil nadobyčejně dobře, nutno dodat, že i díky disciplinovanosti jezdců i diváků nemusel řešit žádnou prekérní situaci a běžné problémy vyplývající z normálního průběhu závodů, jako kolize, usměrňování diváků a na speciálně Živohošti přesuny místních chatařů, pro které je trať závodu jedinou cestou, jak se dostat na chatu a pak zase z chaty, řešil s přehledem a promptně. Za celé dva dny nemusel na trať ani jednou poslat sanitku a vyprošťovák vyjel snad dvakrát, třikrát.
Samotný závod začal v sobotu ráno jednou tréninkovou jízdou. Většina jezdců si uvědomovala, že je před nimi velká porce závodních kilometrů začala opatrně. Větší vzrušení přinesl až nálet Andrey Zemanové do první zatáčky, který skončil smykem až na střechu, což byla na skoro celý závod největší havárie. Andrea má ovšem šikovného mechanika a tak mohla absolvovat celý závodní program. Bohužel na samý závěr závodu ještě po projetí cílovou fotobuńkou nezvládl Jaroslav Rejka svého Jaguára a tvrdě havaroval. Jemu se nestalo nic, kočka je na tom hůř. Toto byly dvě nejvážnější havárie, další kolize byly jen drobnější.
Po jedné tréninkové jízdě se jezdci seřadili k první závodní jízdě, po jejím skončení a přestávce na oběd se plynule a ve svižném tempu odjely zbylé dvě na sobotu naplánované jízdy. Závodní program skončil ve čtyři hodiny odpoledne. Všichni si byli vědomi, že je druhý den čekají čtyři závodní jízdy a že se ještě může stát cokoliv. V neděli odstartoval první jezdec podle harmonogramu v půl deváté a dvě jízdy se stihly do oběda, jak bylo plánováno. Vlhká trať přispěla k ještě větší zajímavosti a napínavosti závodu, neboť pořadí se neustále měnilo a málokdo mohl jet pouze na jistotu, pokud chtěl získat pěkné umístění. Dvě poslední jízdy po nedělním obědě běžely jako na drátku a tak krátce po třetí hodině byli všichni jezdci v cíli a mohly se počítat celkové výsledky.
Závěrečného ceremoniálu s předáváním opravdu reprezentativních pohárů se zúčastnil i pan Jiří Kvasnička, jednatel společnosti AAA radiotaxi, generálního partnera seriálu a starosta obce Chotilsko pan Jiří Šťástka, který kdoví proč pozval naši chásku i na příští rok. Závody tedy proběhly bez problémů za celkem hezkého a na to jak bylo ošklivo v předcházejícím týdnu, luxusního počasí v hezkém místě. Teď se všichni těší a chystají na závěrečný podnik Českého mistrovství ZAV, který se koná v sobotu 16. října ve Velké Chuchli. Startovní listina je už teď nabitá, takže pořadatelé i jezdci zvou všechny fanoušky na zajímavou podívanou.
SE 1400 Vlatimil Suk jr. na Suzuki Swift si od první jízdy udržoval bezpečný náskok před svým otcem, který skončil druhý a jasně zvítězil. Třetí místo vybojoval Petr Žežulka na exRosi Peugeotu 106, čímž si vysloužil sprchu šampaňským na stupních vítězů. SE 1600 V silně obsazené třídě zvítězil Petr Crhák na Citroenu Saxo, těsně v patách za ním závodil Antonín Široký na Peugeotu 106. O třetí místo se rozpoutal velký boj. Zájemci byli tři, s Hondami Civic Jaroslav Fikota a Mojmír Pribula a na Saxu závodící Vladimír Kvasnička. Začátek vypadal příznivěji pro Vladimíra, ale nakonec třetí místo vybojoval o sedm desetin sekundy Jarda a na Mojmíra zbyla pátá příčka. V rámci třídy vypisovaný Saxo cup vyhrál Ondřej Voborník. SE 2000 Martin Čábela na Hondě ITR měl po oba dny problém se hned ráno dostat do tempa, naštěstí pro něj se vždy po první jízdě probudil a zrychloval tak, že zvítězil. Pro druhé místo si dojel spokojený alfista Ladislav Klokočka na AR 147. Třetí místo o tři desetiny sekundy před čtvrtým Jiřím Pilchem uhájil Roman Hovorka, oba na Renaultech Clio. SE +2000 Po pauze způsobené rekonvalescencí Lanceru se vrátil, závodil a zvítězil Jan Kvasnička. Za ním ovšem probíhala velmi napínavá podívaná. Na Mitsubishi Lancer Evo IX startující Jiří Hák, Martin Moravec a Zdeněk Hořánek spolu s Martinem Lvem na Subaru Impreza STi se v každé jízdě přetahovali o desetinky a pořadí se jízdu co jízdu měnilo. Nakonec stříbrnou pozici vybojoval Jirka, třetí místo získal Martin Lev a na čtvrtém místě se ocitl smutný Martin Moravec. E1 1400 S patnácti auty na startu nejobsazenější třídu vyhrál celkem samozřejmě Radim Mach na Suzuki Swift. Za ním na druhém místě skončil na pečlivě připraveném Favoritu rychlý Jan Holeček. O zbývající třetí stupínek bojovali Michal Šmíd na Škodě 130 RS a Milan Andruchovič na Š 1000 MB. Nakonec si pro pohár za třetí místo zaslouženě přišel Michal. E1 1600 Vítězství a druhý zlatý pohár za víkend do rodiny Fikotů přivezl na Hondě CRX Jaroslav junior. Za ním, také na Hondě, skončil Petr Krejza. Nováčci ve třídě bratři Mészárosové zatím více poznávali nový přírůstek v týmu Škodu Felicii s rozdílným výsledkem. Tomáš získal pohár za třetí místo, Jakub zaplatí nový nárazník a masku. Po menší agroturistice přišel o možnost bojovat o stupně vítězů David Mertlík. E1 2000 Ozdobu třídy přivezl ukázat Miloš Lang. Po dvouleté práci, kdy gruntu postavil nádherného Forda Escort Mk.II, konečně přišla odměna v podobě závodního svezení. Třídu jasně vyhrál Miroslav Mašek na Škodě Fabii Tdi. Za ním opět probíhal nesmlouvavý boj. Po tvrdé tahanici o zlomky sekund byl nakonec šťastnější stříbrný Jan Souček na Fordu Focus před Davidem Dolínkem na Škodě Felicia. E1 +2000 V první jízdě překvapil nejrychlejším časem Lukáš Suchomel na Lotusu Elise. Ve dvou zbylých sobotních jízdách sice Eda Patera na Subaru Impreza sice kontroval, ale Lukáš ukazoval, že čas z první jízdy rozhodně nebyl náhoda a že on i auto jsou v perfektní kondici. To se ovšem nedalo říci o Edově Subaru, kterému se v neděli ráno vytrhlo zavěšení, jezdec si podle svých slov užil největší hrůzu v životě, přesto vůz i se ztrátou do cíle dostal. Nabídnutou šanci už Lukáš nepustil a koncentrovaným výkonem získal vítězství. Druhý skončil tedy Eda před Zdenkem Kožmínem na Mitsubishi Lancer EVO IX. H 1300 Nováček na startu Václav Neubert na NSU překvapivě prokázal vyježděnost zkušeného rutinéra a po zásluze zvítězil. Za svůj pěkný výkon získal pohár, který by mu i zasloužilý mistr sportu Miroslav Adámek musel závidět! Další místa už patřila škodovkám. Druhý byl na typu 130 LR Jaroslav Vosmek a třetí na Š 130 RS Antonín Muzikant. H 1600 Další nováček na startu zvítězil. Jaroslav Janák na superrychlém jedničkovém Golfu GTI nedal soupeřům šanci. Až za ním skončil David Patera na Citroenu Visa GTI a třetí Pavel Maier na Fordu Escort Mk. I. František Fadrný na Ladě VFTS skončil těsně pod stupni vítězů. H 2000 Jasně nikým neohrožován zvítězil Ivo Král na VW Golf, za ním na druhé místo přivezl Alfu Romeo 75 Jan Heřmánek. První start na VW Scirocco proměnil ve třetí místo na stupních vítězů Marek Zikán. H +2000 Loňské vítězství obhájil Martin Švarc na velkém BMW 635. Druhé místo a opět po pauze vítězství v poháru pro Youngtimery vybojoval Ondřej Lorenz na Audi Quattro. Třetí místo s trpkou příchutí po ráně za cílem poslední jízdy získal takřka místní matador jaroslav Rejka na Jaguaru XJS.
Jarda Malík
PR
www.edda.cz
Neprošlo jazykovou korekturou
|