www.car.cz
 

Přijďte na trucky do Mostu, bude to stát za to!
     Pavel Jelínek


Tak se nám rok s rokem sešel a mostecká Czech Truck Prix je zase tady. Termín závodů se o jeden až dvy týdny posunul vzad, ale počasí na mosteckeém okruhu to, zdá se, stejně moc nepomůže, a tak se asi dočkáme mostecké klasiky, tedy kombinace slunečna a přeháněk. Zájemce o kvalitní závodění by to však odradit nemělo a pokud to mají do Zlína na Barum rally daleko, není co řešit.

Proč tedy do Mostu zajet? Třeba proto, že u nás možná naposledy uvidíte krásné a technicky mimořádně vyspělé speciály kategorie Super Race Trucks. O zrušení této kategorie, ve které zbyla fakticky jen pětice vozidel na úrovni, se mluví už dost dlouho a vypadá to, že čas se skutečně naplnil. Koneckonců, i ve stáji Buggyra už myslí na zadní vrátka a vyvinuli nový truck pro nižší třídu Race Truck. Kromě toho - v silnější třídě může na titul reálně myslet hned čtveřice jezdců, z nichž kdokoli může ve kterémkoli okamžiku vyhrát nebo brát "brambory." Nejblíže k titulu má velezkušený Němec Markus Oestreich, jehož ošklivý speciál VW Titan vykazuje až překvapivě skvělé vlastnosti, Oestreich na trati nedělá chyby a se soupeři se opravdu nemazlí - David Vršecký by po Alastaru mohl vyprávět. Piloti na vozech Buggyra se potýkají s kolísavostí výkonů svých vlastních ve spojení s různou nepřízní osudu a trati. Na Nuerburgringu darovali vzájemným ostrým soubojem vítězství do klína Oestreichovi, a tak alepoň divák nemusí žehrat na nějakou sešněrovanost týmovou režií - u Buggyry totiž žádná neexistuje.

Přesto se čekala výraznější převaha buggyr, jenže v Roudnici jsou si vědomi blížícího se konce "suprů" a vrhli se do přípravu dalšího dítka Maria Kresse, race truck na bázi vozu Freightliner City Class. Z amerického vzoru pochází zřejmě jen kabina a základ rámu podvozku, základ motoru a nápravy, to vše spojeno v mimořádně kompaktní celek. Zkouška na Nuerburgringu potvrdila, že vůz je doslova mimořádně skvělý, i když na úvod nevydržely hlavy motoru, ale Koerberovy parádní tréninkové časy nečekal asi nikdo. Jak to bude v Mostě, tedy na trati, kde má Koerber hodně natestováno nejen s Freightlinerem?



Kategorie race Truck cítí, že právě jí patří budoucnost, prospělo jí také částečné uvolnění pravidel v podobě postupného povolení kotoučových brzd na všech kolech, posunutí motoru ke středové ose vozu či nahrazení tčny plastovou atrapou. Vévodí jí sice už několikátý rok firma MAN, ale Renault své klientské týmy už podporuje výrazně i na tovární technické úrovni, mluví se o návratu Mercedesu (jakpak asi třícípá hvězda skousává fakt, že její nejlepší pilot Hahn ladí motor v Roudnici?), vstupu Iveca, které dříve nechtělo o sportu ani slyšet (a šušká se i o jeho podpoře stavby vozů pro Dakar) a už tu máme docela slušnou plejádu továrních týmů a příslib skvělých bitev pro roky příští.

To je však zatím jen budoucnost, i když těch skutečně elitních posádek je nyní mezi race trucky stále více než mezi supry. Tabulce vede výsledkově stálý Brit Stuart Oliver, který o svých kvalitách přesvědčuje dlouho, ale až letos skutečně sbírá nejšťavnatější ovoce. Německý vousatý buldog Lutz Bernau, který obhajuje své staré tituly, dohání ztrátu z úvodu sezony, ale už je druhý a vehementně se tlačí vpřed. Musí si však poradit s dvojicí žlutých manů Algaeurova týmu, z nichž šéf stáje překvapivě nijak zvlášť nevyčnívá na úkor Adama Lacka, frenštátský mladík mu naopak občas naloží takže si to ve vzájemném souboji oba rozdávají velmi tvrdě.

Z dvojice kvaltních Renaultů bohužel tahá za kratší konec náš Frankie Vojtíšek,který dohání ztrátu z úvodu sezony, ale bodový odstup už je značný, na Vincenta Croziera se však Vojtíšek může už v Mostě ze svého osmého místa dotáhnout, zná tam každý metr. Oba race trucky připavené v ČR se zároveň mohou pochlubit titulem nejkrásnějších vozů své kategorie.

Když si přidáme závody Octavia Cupu a Super Race Cart Series, vychází nám, že nebudou-li se trhat nad Hněvínem nebesa, měl by nás v Mostě čekat velmi podařený víkend.

Jiří Vintr, www.car.cz


 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose