Petr Fulín předvedl vynikající finiš v Seat Leon Supercopa na Hockenheimringu !! 18.10.2010 23:54 - tisková zpráva
TZ Petra Fulína - Seat Leon Supercopa Finále na Hockenheimu
Petr Fulín po skvělém finiši v prestižní Supercopě čtvrtý
Petr Fulín po výborném výkonu ve finále prestižního evropského okruhového poháru Seat Leon Supercopa na Hockenheimringu obsadil v konečné klasifikaci čtvrté místo. Po sobotním vítězství a nedělním třetím místě, které bylo jeho čtvrtým pódiovým umístěním v řadě, si plzeňský jezdec otevřel cestu k nečekanému úspěchu.
Petr Fulín odjížděl na Hockenheimring v roli pátého nejlepšího jezdce letošní Supercopy a své postavení si v prvé řadě chtěl udržet. Medailové příčky byly už daleko a dostat se před čtvrtého zkušeného domácího závodníka Bebiona, který měl devatenáctibodový náskok, se zdál spíše teorií. Naopak přetěžký úkol čekal Petra v souboji s několikanásobným vítězem Supercopy Marschallem, který byl za ním na šestém místě o pouhé dva body.
Marschall získal pole position Bitva s Marschallem začala hned od pátečního volného tréninku. Petr zajel třetí nejlepší čas, Marschall byl první. V sobotu se počasí změnilo, začalo hustě pršet a kvalifikace i první závod se jely na vodě. Petrovi těžké podmínky na trati vyhovovaly. V úvodu kvalifikace se dostal do čela a první pozici si držel až do desetiminutové přestávky, kterou si vyžádala nehoda týmového kolegy Němce Alexe Plenagla, který vyletěl mimo trať a narazil do bariéry z pneumatik.
Auto zničil a tím pro něho finále skončilo. „Na okruhu bylo hodně vody a z pátku byl od vozů DTM hodně nagumovaný, takže to místy bylo jak na ledě. Přesto jsem měl do pauzy nejlepší čas. Pak jsem měl defekt, musel do boxu a klesl na čtvrtou příčku. Vrátil jsem se na trať a dostal do sluchátek zprávu, že mám před sebou už jen poslední kolo. Zkusil jsem to a zdálo se, že získám zpět první pozici. Marschall jel ale za mnou a byl o padesát sedm tisícin sekundy rychlejší. Získal pole position a tím i bod, který mohl být důležitý, ale já stál společně s ním v první řadě“, řekl Petr Fulín.
Na vodě konkurence nestačila Start do prvního závodu se Petrovi nepovedl. Klesl na čtvrté místo, ale pak začal na vodě úřadovat. Postupně se probojoval na první pozici a jeho útok zastavil na šest kol až safety car. Poslední čtyři kola ale Petr připravil soupeřům neuvěřitelnou lekci. Cílem projel s náskokem bezmála sedmi sekund na druhého Švéda Simonsena a více než devíti sekund na třetího Marschalla. „Měl jsem skvělý finiš, při kterém jsem zajel i nejrychlejší kolo v závodě a získal jsem zase já cenný bod navíc“, poznamenal Petr, který tak měl osmibodový náskok na Marschalla a Bebionovi se přiblížil na rozdíl deseti bodů.
Vydřené pódium Nedělní závěrečný závod letošního ročníku se jel na suchu a síly se srovnaly. Petr navíc startoval až ze šestého místa. Přesto se dokázal probojovat na třetí příčku a v závěru tvrdě útočil na druhého Simonsena. Cílem projel třetí se ztrátou osmi desetinek sekundy. Body ale i tak měly svoji cenu. Marschall sice vyhrál, ale smazat Petrův náskok nestačil. A Bebion měl problémy už na startu a závod dokončil jedenáctý. Petr se tak o bod v konečném pořadí dostal na čtvrtou příčku.
„Já jsem celou sezonu měl nejrůznější problémy, ale v samém závěru jsem si připsal čtyři pódiová umístění v řadě a v neuvěřitelně vyrovnané bitvě o čtvrté až šesté místo se nakonec prosadil. Po patnácti závodech nás ale dělily s Marschallem pouhé dva body. Před závodem to byla jen teorie, ale to je sport. Škoda, že pohár končí. Dnes sice auto nejelo tak dobře. Dali jsme nové pneumatiky a zřejmě jsme se netrefili se správným tlakem. O to víc jsem bojoval a místy to byla hodně agresivní jízda. Třetí místo bylo vydřené. Marschall vyhrál poslední závod se štěstím, když Williams měl defekt pneumatiky a odstoupil, ale nepředstihl mě, pouze jsme získali na Hockenheimu shodný počet bodů. Těsný náskok jsem tak udržel. Simonsenovi dvě druhá místa naopak stačila ke konečnému prvenství, když se tentokrát nedařilo Polákovi Sawickému. “, dodal Petr Fulín.
Výsledky – Seat Leon Supercopa Hockenheimring
1. závod (15 kol): 1. Fulín 31:26,813 2. Simonsen (S) -6,603 3. Marschall (D) -9,599
2. závod (16 kol): 1. Marschall 26:20,425 2. Simonsen -3,485 3. Fulín -4,331
Konečné pořadí Seat Leon Supercopy 2010: 1. Simonsen 200 2. Sawicki (Pl) 182 3. Williams (JAR) 180,5 4. Fulín 134 5. Bebion (D) 133 6. Marschall 132
PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|