www.car.cz
 

Matějovský hrdinou tréninků, na kole vyhrál Dostál
     tisková zpráva


Mostecký podnik pro jezdce znamená výzvu
 
Páteční volné, takzvaně seznamovací tréninky absolvovali jezdci Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu 2004 na suché mostecké dráze. Pohár tentokrát pokračuje jako součást vrcholu letošní sezóny na mosteckém Autodromu Duhové energie a je skutečně plnohodnotným doplňkem víkendové MATADOR Czech Truck Prix.
 
První volný trénink se jel těsně po poledni a nejlepším časem 1:45:892 na sebe upozornil Rosina junior. Jen o necelé tři desetiny horší byl Václav Brejla a třetí skončil Jan Dostál. Až šestou pozici obsadil Michal Matějovský, který se nemohl spřátelit s obutím, či spíše nastavením geometrie přední nápravy. „Předek mi klouže nějak víc, než bych čekal a potřeboval,“ stěžoval si v boxech v pauze před druhou jízdou. Ta pak přišla na řadu kolem půl čtvrté a Michal v jejím devátém kole zajel dokonce čas 1:45:533 a druhý trénink vyhrál před Rosinou o sedm tisícin sekundy. Třetí skončil domácí Bohuslav, který zajel své nejrychlejší kolo  o čtyři setiny sekundy pomaleji, než Michal. Opět se tak potvrdila úžasná vyrovnanost pohárových octavií. Michal ovšem v boxech zářil: „Tak teď to klouzalo přesně tak, jak jsem chtěl,“ smál se.
 
O vzruch se v konci tréninku postaral právě Bohuslav, který v jedné nejzapeklitějších zatáček, v takzvané sedmičce před stoupáním pod oblouk MATADORu, vyletěl z dráhy do záchytné zóny. „Bylo to jen tak tak, zastavil jsem tak metr od svodidel zahrabaný do štěrku až po dveře, skoro jsem nemohl otevřít,“ popisoval horkou chvilku v rychlém oblouku, který klame. Naštěstí se ale nic zásadního nestalo. Odtahová služba musela dopravit do boxů na laně také Marka Novotného. Ten po výletu z dráhy vůz raději odstavil mimo, protože si nebyl jist kondicí zavěšení kol po velké ráně o obrubník. Ani v tomto případě ale naštěstí nevznikla mechanikům práce navíc.
 
Posledním bodem pátečního programu byl na mosteckém okruhu cyklistický závod vypsaný promotérem především pro účastníky Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu, ale jehož se účastnilo i několik mechaniků a traťových komisařů. Přesně v momentě startu se spustil drobný deštík a operativně bylo rozhodnuto, že se nepojedou dva, ale jen jeden okruh. I tak šlo pro některé ze závodníků o vpravdě heroický výkon. Po strhujícím finiši dorazil do cíle jako první Jan Dostál před jedním z mechaniků a třetím Jaroslavem Páralem z Bohemia Racing teamu. „Kdyby mi to takhle jelo i v autě,“ smál se na stupních vítězů Dostál, který tak narážel na své až deváté místo z volného tréninku.  
 
Podstatně důležitější ale budou páteční oficiální kvalifikace. První se jede dopoledne v 10,20 a druhá odpoledne ve 14,00 hodin. Na startu bude rovných dvacet vozů. Kromě Dana Landy, který letos v poháru hostuje už podruhé, se tentokrát ve startovním poli objevuje také ruský pilot Alexander Rebjonok, Peter Mikula a motokárový závodník Jiří Navrátil,  který sedlá vůz Adama Lacka.Ten v poháru nestartuje, protože by nestíhal přesedat z trucku a jeho průběžné čtvrté místo ve FIA Evropském poháru tahačů ho zavazuje k maximálnímu soustředění na výkony právě v tomto odvětví. Jisté každopádně je, že sobotní kvalifikace a pak dva nedělní závody nejprestižnější domácí okruhové série budou velkou ozdobou víkendu tahačů v Mostě.
(27.8. 2004)
 
 
tisk info
          Dušan Matouš – RING GROUP a.s.

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose