Vrchařské finále ve Velké Chuchli je minulostí. 120 jezdců na startu 20.10.2010 13:35 - tisková zpráva
Finále Českého mistrovství závodů automobilů do vrchu
Na trati mezi Velkou Chuchlí vyvrcholily v sobotu 16. 10. boje třetího ročníku Českého mistrovství ZAV s generálním partnerem AAA radiotaxi. Zajímavé závody přinesly poutavou podívanou velkému množství diváků, kteří jistě nelitovali návštěvy i v počasí, které v sobotu panovalo.
Na 120 závodníků se vydalo bojovat se záludnostmi 2300 m dlouhé tratě ve třech závodních jízdách. Proměnlivé říjnové počasí jim připravilo dopoledne jízdu na studené a mokré trati, pak se objevilo sluníčko, to bohužel nevydrželo svítit až do konce a tak závěr poslední závodní jízdy už provázely provazce deště. Pár závodníků a jedna závodnice se s nástrahami tratě vyrovnat nedokázalo, svou snahu po nejrychlejším času přehnali a havarovali, naštěstí, i díky bezpečnostním opatřením pořadatele, jejich extempore skončila bez zranění samotných jezdců a bez ohrožení diváků.
Velký počet startujících zpočátku vyvolával obavy o bezproblémovou organizaci, ale zkušení pořadatelé ve spolupráci se závodníky, jejichž disciplinovaný přístup je nutno vyzdvihnout, náročný program obětavou prací zvládli. K tomu, aby závody proběhly i ke spokojenosti i veřejnosti, velmi přispělo příkladné nasazení příslušníků Městské policie. O závod v Praze na kvalitní trati je zájem nejen mezi kmenovými jezdci seriálu, ale i mezi jezdci z jiných disciplín a mezi jezdci, kteří svou úspěšnou kariéru již ukončili, ale startem na takovémhle podniku si připomenou dobu své slávy. Tak zde například startoval jeden z nejlepších jezdců naší historie Václav Blahna, který se představil na Ladě VFTS v autentických barvách Agroteamu Slušovice.
Úspěch seriálu zřejmě leží v krku konkurenčnímu Autoklubu ČR, a tak zakazuje svým jezdcům v něm startovat. Ti zde samozřejmě startovat chtějí a tak startují pod různými pseudonymy. Vzniká tak tragikomická situace, kdy se diváci jen mohou dohadovat, například která asi legenda motorsportu startuje na již památečním Favoritu v originálních barvách a s jmenovkou Pinďa na okně. Jeden z jezdců, které Autoklub už nesmyslně potrestal, Josef Čermák, mezi fanoušky oblíbený pro svůj dravý styl si vybojoval zasloužené vítězství ve třídě. Závody potvrdily vysokou úroveň celého seriálu, díky níž je oblíben mezi jezdci i fanoušky a příznivci závodních automobilů. Třetí ročník mistrovství je tak za námi, nyní závodníky čeká jen slavnostní vyhlášení celého ročníku a zimní přestávka samozřejmě vyplněná přípravou na ten příští, čtvrtý a doufejme ještě lepší ročník Českého mistrovství ZAV!
Hodnocení tříd SE 1400 Třídu vyhrál, tentokrát osamocený Vlastimil Suk na Suzuki Swift, když Vlastimil junior startoval s dalším Swiftem z rodinné stáje v kategorii závodních aut. Na dalších dvou místech probíhal pikantní souboj. V pátek večer Petru Žežulkovi řekl adieu motor jeho ex-Rosi Peugeotu. Smutný Petr se už smířil s tím, že v posledním závodě sezóny nebude startovat. Petr Tolárek chvíli na nešťastníka koukal a pak mu řekl, tak zaplať startovné a můžeš dublovat na mém autě! Opravdu velkorysá nabídka, vždyť Petrovo auto patří k nejlepším ve třídě, dokazuje, jaká kamarádská atmosféra mezi soupeři obzvlášť v této třídě panuje. A Petr Žežulka nabídku přijal a využíval do mrtě. Málem majitele vozu porazil, po dvou jízdách vedl a po depu chodil nadšený ze špičkového auta. Boj mezi oběma nakonec rozhodlo z vyšší moci počasí. Petr Tolárek odstartoval do třetí jízdy ještě na suchu a zajel krásný čas, kterým smazal ztrátu z první jízdy, Petr Žežulka už měl na svou třetí jízdu trať pod vodou, takže nemohl kontrovat a při škrtání nejhorší jízdy vyšel tedy lepší celkový čas Petru Tolárkovi. SE 1600 Po slabším začátku se nakonec Petr Crhák na Citroenu Saxo vzchopil a vybojoval další vítězství nejrychlejším časem ve třetí jízdě. Jednu jízdu vyhráli i druhý Mojmír Pribula na Hondě Civic a třetí Vladimír Kvasnička na dalším Citroenu. Závodění v této třídě bylo opravdu napínavé, pořadí se měnilo po každé jízdě. V první jízdě se blýskl pěkným třetím časem vítěz Saxo cupu Aleš Hodouš. SE 2000 Manažer Klaro týmu Jan Rothe se mohl celý den spokojeně usmívat. Jeho ovečky mu dělaly radost. Ladislav Klokočka s Alfou Romeo si vedení z první jízdy udržel až do vyhlášení výsledků. Radim Klokočka na Renaultu Clio se z pátého místa dokázal probojovat až na stupně vítězů , na třetí místo, když druhý Martin Čábela byl zjevně nad jeho síly. Ten na Hondě ITR pořádně prvnímu Láďovi zatápěl, nakonec mu chybělo patnáct setin sekundy! SE +2000 Zde byly karty rozdány jasně od počátku. Bezpečně zvítězil Jiří Hák na Mitsubihi Lancer Evo IX. Martin Lev opět dokázal vklínit své Subaru mezi „evolušny“ a vybojoval druhé místo před třetím Martinem Moravcem na dalším Evo IX. I čtvrtému Zdenku Hořánkovi se podařilo ve finálové jízdě zajet hezký čas. Že napínavé souboje se neodehrávají jen o stupně vítězů, dokazoval souboj mezi Davidem Loskotem na Subaru Impreza a Janem Mihaličkem na Lancii Delta Integrale. Nakonec byl v součtu o tři desetiny sekundy rychlejší David. E1 1400 S osmnácti auty na startu nejobsazenější třída závodního programu. Zvitězil Radim Mach na Suzuki Swift, i když možná ne tak suverénně jak je zvyklý. První jízdu vyhrál Milan Andruchovič na speciálu Š 1000 MB, toho ale během dne přeskočil nejen Radim, ale i nakonec druhý rychlý Michal Šmíd na Škodě 130 RS. Čtvrtý skončil vítěz juniorského poháru Jiří Krob na Favoritu. E1 1600 Jasně zvítězil Jaroslav Fikota jr. na Hondě CRX před Petrem Krejzou, také na Hondě CRX. Třetí skončil na Š 110 R nováček v seriálu Vojtěch Macek. Jednotlivými rychlými časy se dokázali blýsknout i Tomáš Mészáros na kitové Felicii a Pavel Chlum na Felicii pick-up, bohužel nedokázali své výkony zopakovat v ostatních jízdách. E1 2000 Také velmi obsazená třída se čtrnácti závodníky na startu. Při závěrečném ceremoniálu sklidil veliký aplaus vítěz závodu, FASem ostrakizovaný, Josef Čermák na Renaultu Clio. Pepíček si závody velmi užíval a zaslouženě se radoval z velkého poháru za první místo. Druhé místo i díky bezchybné druhé jízdě vybojoval David Dolínek na ŠkoděFelici GSI. Pohár za třetí místo o pouhých jedenáct setin sekundy bral Jan Souček startující na Fordu Focus. I přes dvakrát druhý čas, vlivem systému škrtání jednoho času až na čtvrtém místě skončil Martin Čábela, který startoval i v této třídě na Hondě ITR. Pátý skončil Miroslav Mašek na Fabii RS a vyhrál Pohár diesel. E1 +2000 Neočekávaně vyrovnaný a napínavý souboj se udál v této třídě. Po první jízdě se ujal vedení neustále se zlepšující Dušan Bánský závodícím na Subaru Impreza o jednu desetinu sekundy před Edou Paterou startujícím také na Subaru Impreza. V druhé jízdě oba rivalové ještě zrychlili, Eda vrátil Dušanovi porážku o čtyřicet čtyři setiny sekundy. Třetí jízda se jela za deště, takže bylo jasné, že už na celkový čas nebude mít žádný vliv. Eda tedy nakonec uhájil vítězství o třicet čtyři setiny. Třetí skončil Zdeněk na Mitsubishi Lancer EVO IX. Desátou evoluci Lanceru přivezl na start Oskar Beneš a dokázal s ním zajet jeden třetí čas. H 1300 Patnáct historických třináctistovek na startu předvedlo napínavou podívanou. Zvítězil Pavel Kolbaba na Škodě 130 RS, druhý skončil Petr Kolář na Škodě 130 LR, kolekci nádherných závodních škodovek doplnil na stupních vítězů s výstavní Škodou 110 R výstavní jízdou třetí Josef Srnský. Na startu se objevily i obdivuhodně připravené Škody 100 a 120 S patřící vrchaři každým coulem Jiřímu Vovsovi s Josefem Stočesem a Petrem Flosmanem za volanty. H 1600 Opět s rychlým jedničkovým Golfem GTI přijel na start Jaroslav Janák a zvítězil. Druhý skončil na Fordu Escort MK.I Pavel Maier před třetím Davidem Paterou na Citroenu Visa GTI. Šestá skončila Katarína Rozsívalová, které se podařila asi nejtěžší havárie dne, naštěstí jezdkyně opustila havarovaný vůz bez zranění i přesto získala vítězství v dámském poháru. Zajímavostí byl i start legendárního Václava Blahny na Ladě VFTS v barvách Agroteamu Slušovice. H 2000 Dvěmi nejrychlejšími časy v prvních dvou jízdách si zajistil vítězství Ivo Král a tak mohl třetí jízdu za deště v klidu se svým Golfem proklouzat, popravdě mu ani nic jiného na zaplavené trati nezbylo. Druhý skončil na ze soutěží historiků velmi známém Opelu Kadet startující Juraj Teplej. Třetí místo spolehlivě obsadil pražský jezdec Jan Heřmánek na Alfě Romeo 75. H +2000 Vítězství ve třídě a zároveň v Youngtimer poháru získal opět Ondřej Lorenz na Audi Quattro první generace. Druhé místo patřilo Pavlu Baumgartnerovi, kterému vyšla lépe meteorologická loterie. Jako dablér startoval v první jízdě na podstatně vlhčím a studenějším povrchu, naopak ve třetí jízdě získal suchou výhodu proti soupeřům ve třídě, ale i takové jsou závody a tak Pavel skončil druhý. Na třetím místě se umístil Ladislav Rosička současný majitel BMW 325, na kterém se s Pavlem střídají.
Jarda Malík
Neprošlo jazykovou korekturou
|