V okolí Zlína bude Vladimír Berger hájit druhé místo mezi áčky tisková zpráva
Do Barum rallye odstartují Vladimír Berger a Dalibor Moravec jako druhá posádka v tabulce MMČR ve skupině A. Za toto umístění vděčí vedle jezdeckých schopností, bojovnosti a také hromadě štěstí. Všechny tyto vlastnosti budou potřebovat i ve Zlíně, protože konkurence bude díky startu špičkových „evropanů“ ještě silnější, než doposud.
Když tým Auto Jarov pořizoval dvoulitrovou Škodu Octavia ve skupině A, nemělo toto auto pověst spolehlivého stroje. V rukách Vladimíra Bergera a hlavně díky péči, kterou stroji věnuje spolujezdec a mezi závody hlavní mechanik Dalibor „Saigon“ Moravec, se podařilo dokončit devět (z toho osm v řadě za sebou) soutěží z jedenácti, do kterých odstartovali. V minulém roce ve F2 dojeli třikrát na bedně a celkově obsadili třetí místo mezi dvoukolkami. Letos je F2 zrušena a soutěží se ve skupině A, kde si po pěti soutěžích z osmi, na kterých se bude závodit, drží dokonce stříbrnou příčku.
Pomohlo jim k tomu druhé místo na Šumavě i pracně vybojovaná čtvrtá a pátá příčka na Matadoru a v Krumlově. Na obou těchto soutěžích se zejména jezdec potýkal s vadným tlumičem, nebo servem, takže body byly doslova vydřené a Vladimír si připadal, jako po složení vagónu uhlí. Ještě lépe si boleslavsko – příbramská posádka vede v hodnocení třídy, když pouze v Krumlově nedosáhla na pohár a drží opět druhé místo, ale s větším náskokem na třetího.
Již v Krumlově se extovánímu pilotovi moc nezdál motor, protože spotřeba vody i oleje byla vysoko nad normální spotřebou. Zběžná kontrola závadu neodhalila, ale na Bohemii se podezření potvrdilo. Po přejetí cílové rampy, poté co úspěšně svedli spolu s dalším bývalým škodováckým pilotem Jaroslavem Starým, desetinkový duel o třetí místo ve skupině a přijali zasloužené gratulace, které na domácí soutěži chutnají ještě sladčeji než jindy, se motor octavie deset metrů před vjezdem do uzavřeného parkoviště definitivně zastavil.
„Enzo Ferrari říkal, že závodní auto má vyhrát závod a za cílem se rozpadnout. To platilo možná pro F1, ale my jsme jeho slova téměř naplnili. Třetí místo za Pepíkem Petákem a Mariánem Šínem má pro nás cenu vítězství a kdyby byla soutěž o malinko delší, bylo by to hodně špatné,“ řekl po dotlačení, nyní již ztichlé, ale úspěšné octavie zadýchaný Vladimír Berger.
Dlouhá přestávka mezi Bohemií a Barumkou tedy přišla posádce Auto Jarov více než vhod. Zatímco Dalibor se věnoval kompletní repasi auta, motor i další komponenty putovaly na důkladnou repasi, takže do Zlína odjíždí Škoda Octavia 2,0 jako nová. Obhajoba loňského třetího místa ve F2 a patnáctého v absolutním pořadí však nebude lehká. Soupeřů je plná startovní listina, ale staré a otřepané (a například na Bohemii potvrzené) pravidlo říká, že rallye končí až v cíli na rampě a tam se dostanou jen ti nejúspěšnější, kterým se podaří překonat během tří dnů více než 280 km na patnácti rychlostních zkouškách o kterých jezdec říká: „Pátek je rychlý a technický. Myslel jsem, že se vložky pojedou dvakrát, ale budeme mít jen jeden průjezd, takže to bude spíše na rozcvičení. V sobotu se jede tradiční náročná klasika. Na Pindule jsem si krásně zaklouzal s treninkovou fabií, ale s octavií to na nějaké smyky moc není. Na trati je spousta vytahaného bláta a v zatáčkách jsou zabetonované ocelové sloupky, takže musíme jet spíše čistou stopu. Osobně bych radši jel s kitovou felicií, než s octaviií. Kitová šestnáctka je auto na Pindulu jako dělané.
Na Trojáku jsou v nasypaném štěrku vyjeté koleje a taky se nedá moc vymýšlet. Musí se jet v čistě. Je zajímavé, že na úsecích, které se jely na Matadoru, zmizely retardéry, které tam byly. Slušovická vložka by byla pěkná, ale moc se mi nelíbí motanina mezi obrubníky, to naše auto nemá rádo. Jinak vzhledem k délce vložek musíme dávat pozor, abychom neudělali gumu, což chce i trochu štěstí. Neděli jsme dost nelogicky trénovali v úterý, proto si nepamatuju vůbec nic, takže pokud tam dojedeme, doufám, že má Saigon vše dobře zapsané,“ dodal se smíchem Vladimír Berger, který si přeje spíše sucho, než déšť a mokrou silnici.
tiskinfo
Milan Hauer
Motorsport-review
|