www.car.cz
 

Octávia cup Most: Pole position pro Janáka
     tisková zpráva


 
V octavii se sveze Super Star
 
Hned první měřený trénink poháru octavií se v Mostě vyvinul v docela dramatickou honičku. Kvalifikace se ale jedou dvě a tak u každého z jezdců platí lepší čas z obou sobotních jízd. Při MATADOR Czech Truck Prix 2004 byl tím nejrychlejším nakonec Jiří Janák.
 
Okamžitě po začátku prvního tréninku zajel nejlepší kolo František Došek. Celou půlhodinu se na jeho prvenství nic nezměnilo, Fanda se vrátil z trati, chodil po boxech a celkem nervózně sledoval výkony soupeřů. „V tom rychlém kole jsme se navíc na dráze zamotali s Matějovským a Janákem, mohl jsem být ještě o půl vteřiny lepší a teď bych měl klid,“ stěžoval si. Po půlhodině tréninku se na první pozici dostal Štefan Rosina, který byl dosud druhý. Jezdci vždy po odjetí několika ostrých okruhů v boxech chvíli kontrolovali časy svých soků a znovu a znovu se vraceli do vozů, aby se pokusili svou pozici posunout. Ještě jednou tedy vyjížděli například také Brejla a Vršínský, aby se jako týmoví kolegové vyváželi proti větru na cílové rovince. Oběma se také podařilo jejich časy poněkud zlepšit.
 
V samém závěru dopolední kvalifikace pak přišlo překvapení v podobě velké změny na čele. Po skvěle zajetém kole se na první pozici objevil Jirka Janák a na druhé Jiří Navrátil, který startuje neplánovaně a využil volného auta po Adamu Lackovi. Zdálo se, že Janák naprosto cílevědomě čekal na závěr vyhrazené hodiny, až bude trať trochu volnější a pak svůj dosavadní čtvrtý čas podstatně vylepšil. „Ta pauza byla daná spíš tím, že mechanici spravovali řízení porouchané při malém výjezdu mimo trať. Moc jim za tu práci děkuju. Ještě bych ale  nic neslavil, jistota pole position to zatím není a jasno bude až odpoledne,“ říkal Janák při obědě. „Je fakt, že by taky mohlo zapršet a to už by nezrychlil nikdo,“ dodal.
 
Déšť si naopak docela přál v prvním tréninku stříbrný Jiří Navrátil. „Rok jsem v octavii neseděl a vodu bych si docela rád vyzkoušel,“ přiznal jezdec s velkými zkušenostmi hlavně z motokár. „Je fakt, že nastavení Adamova auta jsem si nechal předělat, vlající záď mi moc nevyhovovala. Ale pak jsme to dostali přesně tam, kam jsem chtěl,“ doplnil na otázku  jak moc s mechaniky diskutoval o seřízení podvozku vypůjčeného vozu. Třetí byl tedy po dopoledním tréninku Rosina, čtvrtý Došek, pátý Brejla, šestý Dostál, sedmý Matějovský, osmý Jupa, devátý Bohuslav a desátý Vršínský.
 
Navrátilovo volání po dešti však matička příroda nakonec nevyslyšela. I když několik kapek během poledne spadlo, v momentě startu druhé kvalifikace ve čtrnáct hodin, bylo sice pod mrakem, ale trať byla suchá. Jelo se už jen na půl hodiny, v níž mohlo ještě dojít k různým překvapením. Na čele se už nic zásadního nezměnilo. Janákův, Navrátilův, Rosinův a Doškův čas nikdo nepřekonal. Polepšili si ale Matějovský a Bohuslav, kteří poskočil na pátou respektive šestou příčku. Sedmý byl Brejla a Dostála tak skončil až na osmém místě. Devátý skončil Jupa a desátý Vršínský.
 
Všechno se rozhodne během dvou nedělních závodů, které se dle obvyklého schématu jednou jako dopolední sprint a odpolední maratón. Sprint na deset kol začíná v 11,00, dvacetikolová hlavní bitva bude odstartována ve 14 hodin a 50 minut. Hostem neděle bude, jak už zaznělo, Super Star Šárka Vaňková a také ona, stejně jako mnoho jiných celebrit před ní,  okusí v polední pauze svezení pohárovou octavií.
(28.8. 2004)
tisk info
 
Dušan Matouš – RING group a.s.

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose