Vršecký, Lacko i Vojtíšek v neděli na stupních vítězů chyběli tisková zpráva
V octaviích excelovali Rosina a Matějovský
Na třicet tisíc lidí bez dechu v neděli sledovalo karamboly, výlety z dráhy, radost vítězů i zklamání těch, co nedojeli do cíle. MATADOR Czech Truck Prix 2004 byla velkým motoristickým i společenským svátkem a největším lákadlem pro návštěvníky z České republiky i ze zahraničí jednoznačně bylo historicky nejobsazenější startovní pole ve třídě Race Trucks. Do Mostu totiž nakonec přijelo bojovat celkem 26 obřích závodních strojů.
Mostecký okruh bohužel opět nesvědčil českému jezdci Davidu Vršeckému, který závodí ve slabě obsazené třídě silnějších strojů Super Race Trucks. V sedmém závodě FIA Evropského poháru tahačů zůstal vždy pod stupni vítězů a v celkovém pořadí klesl na třetí místo. Nedařilo se ani dalším českým závodníkům v nižší třídě Race Trucks, kde sobotní dvojitý triumf nezopakoval Adam Lacko. František Vojtíšek dojel dvakrát pátý. V nižší třídě se také poprvé naplno představil mimo závod startující nový vůz, který byl postaven v roudnickém centru stáje Buggyra. Řídil ho dvojnásobný evropský šampion Gerd Körber, který v kvalifikaci dojel na druhém místě a ukázal, že nový tahač Freightliner může být v příští sezóně velice konkurenceschopný.
V kvalifikaci třídy Supertrucků dominoval favorizovaný Östreich, Vršecký skončil až čtvrtý. "Musím přiznat, že Markus jel skutečně skvěle. Podstatně více mě mrzí chyba, po které se přede mně dostal Antonio Albacete," okomentoval kvalifikaci další jezdec Buggyry, třetí Francouz Ludovic Faure.
Po startu pohárové jízdy se dostal do čela skvěle jezdící Albacete s buggyrou a z první pozice ho už nikdo nesesadil. Za Španělem dojel druhý Faure a třetí Östreich, Vršecký dojel dokonce až pátý.
V nedělním měřeném tréninku třídy Race trucks Adam Lacko bojoval opět o co nejlepší umístění pro start v kvalifikačním závodě, ale vzhledem k poruše na předním tlumiči nakonec skončil až na osmém místě. V kvalifikaci se o jednu příčku posunul a pro druhý pohárový závod tak získal startovní pozici ve čtvrté řadě spolu s Portugalcem Rodriguezem. Po startu se postupně velmi dobrou jízdou dostal před Allgäuera i Vojtíška a poté, co ze závodu odstoupil Gerd Körber, skončil nakonec Adam na výborném čtvrtém místě a v celkovém bodování se vrátil na třetí příčku za Olivera a Bernaua.
V neděli byly v rámci nejvýznamnějšího podniku mostecké sezóny k vidění také dvě skutečně hodně dramatické bitvy pohárových octavií z nejlepší domácí okruhové série cestovních vozů. Dopolední sprint Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu 2004 vyhrál Rosina před Doškem a Bohuslavem. V hlavním závodě si pro první místo po taktické dvacetikolové anabázi dojel Michal Matějovský. Ten vyhrál před Rosinou a Janákem, poté, co domácí Bohuslav, který bezmála celých dvacet kol jezdil na vedoucí pozici, musel pro poruchu odstoupit.
Ve švýcarsko rakouské sérii Lista Formel Master v sobotu vyhrál Philip Wurglits a v neděli Harald Schlegemilhs. Mezi českými účastníky formulových závodů ze šampionátu Národní formule do 1400 ccm byl v první jízdě nejlepší Martin Matzke a ve druhé pak Tomáš Chabr.
V Internationale Superracekart Serii dominoval v sobotu Andreas Mairzedt a v neděli Bengt Albertsson. Jediný český účastník závodů neuvěřitelně rychlých motokár se čtvrtlitrovými motory Michal Barták dojel v sobotu celkově šestnáctý a v neděli musel po odjetých čtyřech kolech ze závodu bohužel odstoupit.
V polední pauze mezi závody svezl Daniel Landa pohárovou octavií finalistku soutěže o titul Super Star Šárku Vaňkovou. Pro tu šlo o tak adrenalinový zážitek, že po vystoupení z vozu nebyla schopna jediného slova. Později přiznala, že by si něco podobného ráda ještě někdy vyzkoušela. "Docela mi přišlo líto, že to nebylo delší. Každopádně se mi to moc líbilo a bylo to super," stylově se nechala slyšet. Příděl adrenalinu divákům dopřál i motocyklový kaskadér Pavel Hanzlík.
V boxech i na zaplněném diváckém svahu byly k vidění i další osobnosti nejen z oboru motoristického sportu. Celkem logická byla přítomnost Jarka Janiše, pilota z prestižního německého DTM, či Karla Lopraise, známého monsieur "Dakar". Návštěvníci závodního víkendu ovšem mohli potkat například i známého příznivce závodů trucků, zpěváka Karla Černocha, či sólisty Hudebního divadla v Karlíně Terezu Duchkovou, Romana Vojtka a Otakara "Ťuldu" Brouska. Zvláště toho přítomnost v zázemí velkého motoristického podniku vyloženě nadchla. S chutí líčil svou slabost pro automobilový sport a přiznal se jak za mlada rozebíral motory.
Víkend trucků byl skutečně důstojným vyvrcholením letošní motoristické sezóny na mosteckém okruhu, pro nějž začne v nejbližší době etapa velkých změn v rámci rekonstrukčních prací. Na diváckém svahu bude pokračovat i výstavba multifunkčního polygonu pro výcvik bezpečné jízdy. "Naším cílem je, abychom polygon mohli slavnostně otevřít už při příležitosti MATADOR Czech Truck Prix 2005, tedy přesně za rok," slíbil předseda představenstva AUTODROMU MOST a.s. Jiří Kroužek.
(29.8.l 2004)
tisk info
Dušan Matouš
|