Barumka: Pro oba bratry předčasný konec již v sobotu večer tisková zpráva
Ani jedna z posádek OMV Rally Teamu nepřejela v neděli odpoledne cílovou rampu. V případě Tomáše Vojtěcha a Štěpána Palivce byla na vině havárie, Štěpán Vojtěch s Michalem Ernstem museli odstoupit pro poruchu turbodmychadla. V jejich případě to bylo ale pouze vyvrcholení řady dalších drobných problémů.
„První den jsme měli problém se světly. Neměli jsme k dispozici všechny rampy a navíc se nám přídavná světla trochu klepala, takže to nebylo ono. Druhý den jsem pár chybiček vyrobil sám, když jsem přejel odbočku a nebo dělal hodiny na našem tradičním místě ve Slušovicích. K tomu se přidal klasický defekt na prvním průjezdu Trojáku, na druhém průjezdu Trojáku se pak prodřel disku šroub, který spojuje zadní rameno s těhlicí.
Už se nám to stalo podruhé a zřejmě k tomu dochází při velkém propružení podvozku. Museli jsme měnit kolo, pak jsme pouštěli Emila Trinera a drželi se za ním, ale odešlo turbo. S největší pravděpodobností přestaly fungovat regulační ventily, došlo k překročení povolených otáček turba a to se zadřelo. O tom, že nám vrtule sahary prorazila chladič a museli jsme jej lepit a každou chvíli dolévat vodu, snad ani mluvit nebudu,“ líčil své trápení na Barum Rally Štěpán Vojtěch.
Tomáš Vojtěch havaroval na poslední sobotní RZ a ani letos tak cíl soutěže neviděl. „Bylo to špatné už od začátku! Na RZ1 jsem udělal defekt, na dalším testu jsem tedy musel jet opatrně, protože RZ3 byla hodně dlouhá a měli jsme jen jednu rezervu. Navíc byla na poslední zkoušce čistokrevná tma a vytaháno hodně bláta v zatáčkách. Proto jsem jel hodně opatrně. Druhou etapu jsme začali volněji. Tyhle RZ jsem nikdy nejel závodním autem a špatně jsem chytal rytmus. Ve finále jsem v hustém lese za pološera špatně viděl a ne zcela správně reagoval na Štěpánovo čtení rozpisu, takže jsme vypadli ze silnice v místě, kde hned vedle cesty byly stromy.“
tisk info
|