www.car.cz
 

Ford chce v Japonsku zopakovat výsledek z Mexika
     tisková zpráva


Japonská rallye (3. – 5. 9. 2004)
 
Posádky týmu BP-Ford WRT Markko Märtin s Michaelem Parkem a Francois Duval se Stéphanem Prévotem se připravují na start  Japonské rally (3. - 5. září). Asijská soutěž je do kalendáře světového šampionátu zařazena poprvé v historii. Obě posádky doufají, že se jim  podaří zopakovat výsledky z březnové Mexické rally, která rovněž v šampionátu debutovala. Fordy Focus RS WRC dokončily jihoamerickou soutěž na prvním a druhém místě. Pokud by se jim tento výsledek podařilo zopakovat, naděje na zisk titulu v šampionátu značek by velmi stouply.
 
Na předchozí Německé rally si upevnil BP-Ford svou druhou pozici v šampionátu značek a Markko Märtin se současně vyšplhal na druhou příčku v šampionátu jezdců. Ze šestnácti podniků mistrovství světa zbývá již jen šest, a proto je důležité zopakovat stejný výkon, díky kterému dokončily posádky Německou rallye na druhém a čtvrtém místě.
 
Japonská soutěž je jedenáctým podnikem letošního šampionátu. V minulých dvou letech byla součástí Asijsko-pacifického šampionátu a pro letošní rok byla premiérově zařazena do seriálu mistrovství světa. Pro účastníky to bude opravdový krok do neznáma. Žádný z pilotů BP-Ford ještě nikdy Japonsko nenavštívil, oba se tedy budou muset učit přímo na místě.  Dvoudenní seznamovací jízdy začínají ve středu. Základna soutěže je v Obihiru, ležícím 900 km od Tokya, na nejsevernějším Japonském ostrově Hokkaido. Ani žádný jiný z předních pilotů na místní soutěži ještě nestartoval. Je tedy jasné, že předchozí zkušenosti tu nebudou hrát žádnou roli.
 
Jeden z manažerů týmu BP-Ford John Millington v loňském roce japonskou soutěž navštívil a snažil se získat co nejvíce poznatků.“Obihiro samotné je podobné Americkým městům. Je rozdělené do obytných čtvrtí, ale mimo město si připadáte jako na vesnici. Krajina i domy připomínají Skandinávii. Okolo silnic jsou dokonce i tyče, které při sněhové nadílce vymezují cestu,“ řekl Millington.
 
“Mnoho rychlostních zkoušek první a druhé etapy je podobných těm, které se jedou po cestách velšských lesů při Britské rally. Jsou docela široké, plynulé a jezdcům se určitě budou líbit. Většina třetí etapy a část prvních dvou se jede na uměle vybudovaných šotolinových cestách. Silnice jsou úzké a stromy nad nimi tvoří jakousi střechu. To znamená, že tratě mohou zůstat mokré, i když během soutěže nebude pršet. Na trati není mnoho prudkých zatáček a jezdci mají před sebou jedinečnou výzvu. Otázkou bude počasí. Září je v této části Japonska nejdeštivějším obdobím. Je pravděpodobné, že během soutěže bude hustě pršet,“ dodává Millington.
 
Märtin je v čele skupiny pěti jezdců, které dělí pouhých osm bodů. “Bitva o druhé místo je v současné době docela ostrá,“ řekl osmadvacetiletý Estonec. “Mým cílem je ale bojovat o první místo, ne o druhé. V Japonsku chci odstartovat stíhací jízdu za Sebastienem Loebem. Šampionát je ve fázi, kdy může být každá soutěž rozhodující. Japonsko, i příští soutěž v Británii, jsou šotolinové podniky a pokud chci mít ještě nějakou šanci na zisk titulu, potřebuji se na těchto dvou soutěžích k Sebastienovi co nejvíce přiblížit.“
 
“O Japonské rally vám nemohu opravdu nic povědět, protože o ní vím jen velmi málo. Rád startuji na nových soutěžích a pokud se z Japonska vrátíme se stejným výsledkem, jakého jsme dosáhli v Mexiku, budu moc rád. Vzhledem k tomu, že se jedná o novou soutěž, bude velice důležité udělat přesný rozpis. Rychlostní zkoušky si můžeme projet pouze dvakrát a na nějaké velké úpravy rozpisu tedy nebude čas. V této oblasti budeme muset během seznamovacích jízd tvrdě pracovat,“ dodal Markko.
 
Francois Duval bodoval již pětkrát za sebou a je jasné, že si hodně věří. Třiadvacetiletý Belgičan má na nových soutěžích excelentní výsledky. V roce 2003 skončil při premiéře Turecké rally ve světovém šampionátu na třetím místě a letos byl druhý v Mexiku.
 
“Japonsko je do světového šampionátu zařazeno poprvé a takové soutěže mi poskytují určitou výhodu,“ řekl Duval. “Na většině podniků doplácím na nedostatek zkušeností a neznalost rychlostních zkoušek. Do této soutěže ale startují všichni poprvé a to by mělo zaručit vyrovnané podmínky pro všechny piloty. Myslím, že jsem schopen dojet v první pětce. Pokud budu pátý nebo šestý, nebudu riskovat vše jen pro to, abych se dostal na třetí nebo čtvrté místo. Chci dojet až do cíle a tratě co nejlépe poznat i s ohledem na budoucnost.“
 
“Nevím jaké budou při soutěži podmínky, ale počítám s tím, že některé z rychlostních zkoušek budou úzké. Nejsou nijak dlouhé a to mi vyhovuje. Budu se snažit najít si svůj  rytmus a uvidím, jak se bude soutěž vyvíjet. Japonské rally se účastní méně továrních posádek. Již dvě nebo tři odstoupení zajistí bodový zisk, což je můj cíl,“ dodává Duval.
 
Základna soutěže je ve městě Obihiro, v regiónu Tokachi na ostrově Hokkaido. Servisní areál je v Kita Aikoku, několik kilometrů jižně od základny soutěže. Rychlostní zkoušky, mimo divácké Satsunai, jsou ale situovány severně od Obihira. Ve čtvrtek večer je na programu slavnostní ceremoniál a v pátek úvodní a zároveň nejdelší etapa soutěže. Ta se jede ve dvou identických kolech, severně od města Rikubetsu, 100 km od Obihira.
 
Druhá etapa bude pokračovat ve stejném formátu s tím, že obě kola se pojedou více na jih. Obě etapy končí diváckou zkouškou Satsunai, která se jede na okraji Obihira. Zajímavostí je, že v první a druhé etapě se druhá série rychlostních zkoušek jede vždy v obráceném směru. Poslední den soutěže je nejkratší a zahrnuje také dvě identická kola. Rychlostní zkoušky jsou situovány severozápadně od Obihira a jsou rozděleny posledním průjezdem diváckou zkouškou Satsunai. Na posádky čeká celkem 27 rychlostních zkoušek, které dohromady měří 387,50 kilometrů. Celková délka soutěže je 1677,43 km.
 
tisk info
Martin Linhart,
 

 
© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose