www.car.cz
 

Nelehká cesta Pražáka s Vodičkou za obhájením evropského titulu
     30.11.2010 22:22 - tisková zpráva


Mistři Evropy 2010, aneb jak vypadala cesta za obhájením titulu.

I letost se podařilo Tomášovi Pražákovi a Odřejovi Vodičkovi vyhrát titul mistra Evropy v seriálu Europa Truck Trial. Jak probíhala cesta za obhajobou titulu z loňského roku  poodhalí těchto pár řádků.


Europa Truck Trial začal již tradičně ve francouzském městečku Montalieu, které leží hned vedle řeky Rhone. Prostředí je zde přímo nádherné. Začátky alpského pohoří, pod kterýmy se točí již zmiňovaná řeka Rhone, je nádherný pohled pro oči a vše doplňuje typické francouzské městečko. Uprostřed toho všeho se skrývá lokalita, přímo jako stvořená pro truck trial. Vysušená půda, doplněná „většími kamínky“, je vždy výborně upravená pro „napíchání“ branek a vytvoření sekcí. Ale k samotnému závodu :  Tomáš s Ondrou zde vyhráli a dali tak všem najevo, že titul z minulé sezóny jim právem patří. Závod probíhal podle představ týmu. Všechny však zarazil a zesmutněl úraz Radovana Švandy z druhé české posádky, jejímž řidičem je Bohumír Čáp.

Další závod se konal v německém Clairshaimu. Dá se říct, že to byla náhrada loňského Osnabrücku. I v tomto případě se jednalo o kamenolom, takže to byl opravdu velice težký a tvrdý závod. Zde už Unimog lomské posádky schytal pár tvrdých ran od kamení a posádka tak skončila až na čtvrtém místě. Byl to však druhý závod a Tomáš s Ondrou netrpělivě očekávali další závod v pořadí.

Třetí závod se konal v holandském Emmenu. Lokalita vypadala velice mírumilovně. Jednalo se o motokrosovou trať a všichni si říkali, jestli je vůbec možné vytvořit na této trati takový terén, aby tyto závody vůbec vypadaly jako truck trialové a né plácání se v loužích. Dokonce i při úvodní rozpravě prvního dne vedení evropského truck trialu oznámilo posádkám, že je to odplata za loňský Osnabrück , který byl opravdu tvrdý a že zde nemusí mít strach o zníčení svých vozů.

Holandská půda však překvapila všechny a výsledky nebyly do poslední sekce jasné. Nejvíce však doplatil na nevyzpytatelnost závodu Tomáš s Ondrou právě v poslední sekci, když zajížděli pomaličku do vody. Asi první tři metry měli vodu tak do půli kol, ale najednou se pohnuli o další dva metry a Unimog se ponořil do vody tak, že koukala jen kabina a pár posledních centimetrů korby. V Holandsku skončili mistři Evropy opět na čtvrtém místě a nálada byla pochmurná. Vzdávat se však v polovině seriálu je naprostá hloupost a tým se přesunul na německý Nürburgring.

Německý Nürburgring byl v pořadí čtvrtý závod a na rozdíl od Emmenu zde posádky znaly terén a nemohl je jen tak překvapit. I tak ale byla k vidění „budka“. O první se postaral Christoph Kaßen se svým spolujezdcem Berndem Kaßenem, kteří byli hlavními konkurenty našeho českého týmu až do posledního závodu. Christoph předvedl nádhernou piruetu se svým Unimogem a ustlal si to mezi kamení do nürburgrinské hlíny. Celkově se Tomáš s Ondrou umístila na druhém místě. První místo v kategorii S2 obsadil Rolf Kampf, který se zapojil pouze do jednoho závodu z celého seriálu a nemusel tak řešit případné následky poškození na voze a mohl tak jezdit ve stylu své bláznivé jízdy.

Dál už zbývaly jen poslední dva závody, které na sebe navazovaly. První z nich se odehrával v rakouském Voitsbergu. V této lokalitě byl původně lom na těžbu černého ulí a je známé, že zde často přší. Místní počasí se projevilo ve své vší síle a dešťové srážky závod provázely po celý víkend. Povrch byl díky těmto podmínkám rozmáčený a nikde by jste nenašli kousek suché půdy. Na tento závod však lomská posádka měla připravené nové pneumatiky, zakoupené při předchozím závodu v Německu, které pomohly našim klukům vyhrát a dopřály jim možnost obhájit evropský titul v posledním závodě.

Poslední závod byl jak již minulý rok v maďarském Lakiteleku. Místní křoví a stromy se kácely vždy, když nějaký soutěžní vůz vjel do sekce. Tomáš s Ondrou si však s těmito podmínkami dokázali poradit a vybojovali zde první místo, díky kterému obhájili evrospký titul z loňského roku a mohou si tak připsat na svůj účet další výrazný úspěch – titul Mistrů Evropy 2010 v kategorii S2. Po tomto závodě následovaly bujaré oslavy, které si celý tým právem zasloužil.

Jedna sezóna skončila, ale další začíná v květnu následujícího roku v rakouském Kitzbühelu. Do této doby se tým musí připravit a přes zimu nabrat nové síly. 




Termíny evropského truck trialu 2011


14 - 15. 5. 2011 Rakousko
11. - 12. 6. 2011 Francie
8. - 10. 7. 2011 Nemecko _ Nurburgring
30- 31. 7. 2011 !!!! Česko ?? Ostrava !!!!
27. - 28. 8.2011 Rakousko
1.- 3. 9. 2011 Německo

Neprošlo jazykovou korekturou


 
 
Fotogalerie:   ME v trucktrialu v Německu 2010 a Tomáš Pražák a Bohouš Čáp

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose