V Japonsku je cílem pro Peugeot vítězství tisková zpráva
Japonská rallye (3. – 5. 9. 2004)
Jedenáctým podnikem šestnáctidílného seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích je Japonská rallye. Vedle Mexické rallye a říjnové Italské rallye, která se koná nově na Sardinii, je Japonsko další novou soutěží v kalendáři mistrovství světa. Piloti vozů Peugeot 307 WRC Marcus Grönholm a Harri Rovanperä jsou odhodláni stát se premiérovými vítězi debutující soutěže!
“Naše situace v obou šampionátech není růžová, a proto je naším zájmem pustit se do zbývajících soutěží s co největší vervou,“ naznačuje šéf týmu Peugeot Sport Corrado Provera. Cíl, kterého by měla dvojice finských pilotů dosáhnout tak nemůže být jasnější. Vítězství! Marcus Grönholm má na svém kontě v šampionátu jezdců 42 bodů a jeho jméno tak stále figuruje ve skupině pilotů bojujících o přední příčky. V současné době je na páté pozici. Ztrácí pět bodů na Markko Märtina, čtyři na Carlose Sainze a pouhé dva na Pettera Solberga. Tito čtyři soupeři mají stále o co hrát. O titul už to ale asi nebude, protože Sebastien Loeb si na vedoucí příčce tabulky vytvořil poměrně značný náskok.
Japonská rallye je následníkem Rally Hokkaido a koná se na nejsevernějším ostrově země vycházejícího slunce. Místní soutěž je již dlouhé roky považována za jednu z nejlepších japonských rallye. Organizátoři ji ve spolupráci s japonským mediálním gigantem, firmou Mainichi, neustále vylepšovali s jasným cílem - dostat ji do kalendáře mistrovství světa.
Když se zaměříme na sportovní hledisko soutěže, jedná se pro všechny zúčastněné o úplně nový podnik a je velmi těžké cokoli předpovídat. Povrchem rychlostních zkoušek by měla být jemná šotolina s proměnlivou přilnavostí. Celkově jej lze přirovnat k tomu, co znají jezdci z Finska a Británie. Na těchto dvou soutěžích se Marcusovi Grönholmovi tradičně daří. Poté, co dal nové 307 WRC na domácí půdě poprvé okusit příchuť vítězství, má dvojnásobný světový šampión jediný cíl. Získávat další. Podaří se to v Japonsku?
Piloti Peugeotu mají jistě dostatečné kvality na to, aby v zemi vycházejícího slunce zazářili. A statistiky sezóny 2004 ukazují, že Peugeot 307WRC je určitě velice rychlý! Francouzské vozy patří v poli účastníků šampionátu k těm, které mají letos na svém kontě nejvíce nejrychlejších časů v rychlostních zkouškách. Pokud by nebylo několika odstoupení, včetně toho v první vložce Německé rallye, byly by statistiky Marcuse Grönholma ještě mnohem lepší.
Bývalému světovému šampiónovi by se mělo jet v Japonsku dobře. Také jeho týmový kolega Harri Rovanperä je před soutěží v optimistické a bojovné náladě. “Jsem přesvědčený o tom, že máme v Japonsku velkou šanci na další vítězství. Tým letos odvedl fantastickou práci a udělal z 307 WRC skvělé auto,“ potvrzuje Harri. “Je to nová soutěž, proto nemáme žádná data pro nastavení vozů, ale 307 WRC již dokázala, že je na nezpevněném povrchu nesmírně rychlá. Lidé se často domnívají, že Finové, Britové a Francouzi umí jet nejlépe pouze na jejich domácích podnicích, protože je znají nazpaměť. S tímto tvrzením ale nemohu úplně souhlasit. Japonská rallye bude bezpochyby nová pro všechny a budeme stát na stejné startovní čáře. Jsem zvědavý, kdo vystoupí na nejvyšší stupínek,“ zakončil předstartovní úvahy Rovanperä.
World Championship 2004
Jezdci
1. Sebastien Loeb 76
2. Markko Martin 47
3. Carlos Sainz 46
4. Petter Solberg 44
5. Marcus Gronholm 42
6. François Duval 39
7. Mikko Hirvonen 19
8. Janne Tuohino 16
9. Harri Rovanpera 14
10. Freddy Loix 7
11. Daniel Carlsson 6
12. Gilles Panizzi 6
13. Cedric Robert 4
Značky
1. CITROEN 125
2. FORD 96
3. SUBARU 67
4. PEUGEOT 65
5. MITSUBISHI 17
tisk info
Jean Claude Lefebvre, Peugeot Sport Communication,
|