Vydařená tečka Miroslava Janoty a Pavla Dreslera ve Francii 1.12.2010 23:57 - tisková zpráva
Vydařený závěr roku Hájek historic rally teamu
Premiérovou sezonu ambiciózního tříletého projektu s názvem Hájek historic rally team uzavřela účast posádky Miroslav Janota a Pavel Dresler s Opelem Kadett C GTE 16V na Rallye Historique du Var s centrem ve francouzském městě Sainte Maxime.
Před startem posledního podniku Mistrovství Evropy v rallye historických automobilů musel tým řešit otázku, se kterým spolujezdcem bude Janota bojovat o evropský bronz, jelikož jeho stálý navigátor Pavel Stráský ještě stále doléčuje obnovené zranění krční páteře po havárii na Rally Costa Brava. Místo kombinézy Pavel oblékl společenský oděv a v pátek večer převzal v pražském Hotelu Ambassador poháry za letošní titul mistrů České republiky.
Na francouzskou riviéru odjížděl jezdec Hájek historic rally teamu s určitými obavami, jelikož ho čekal premiérový start se zaskakujícím spolujezdcem na nejdelší rallye, jaké se kdy zúčastnil. „Dvě více než třicetikilometrové erzety u mě vzbuzovaly velký respekt,“ svěřil se Janota a vzápětí doplnil: „S Pavlem Dreslerem jsme si padli do oka, když je to navíc takový perfektní mitfára. Tímto mu chci poděkovat za jeho nadšení, s jakým k těmto závodům přistoupil.“
Náročnost tamní rallye poznali Janota s Dreslerem už při seznamovacích jízdách. „Společně s posádkami pole soudobých aut trénovalo neuvěřitelných 250 dvojic. Na trať nás pořadatelé pouštěli po minutě a nesměli jsme se nikde loudat. První den se najížděla naprostá většina erzet. Seznamovačky začínaly v sedm ráno – my jsme dorazili na start o pár minut později a před námi už stála fronta téměř padesáti seznamovacích vozidel. Z auta jsme vystoupili až v devět večer, přitom jsme jedli za jízdy na přejezdech,“ horlivě vyprávěl po návratu do České republiky Mirek Janota. „Bohužel jednu z dlouhých vložek jsme nestihli ideálně zkontrolovat, což se nakonec odrazilo na našem výkonu…“ nedokončil pilot Opelu Kadett svou myšlenku, aby se k ní později zase vrátil.
Úvodní etapa 26. ročníku Rallye Historique du Var zahrnovala tři rychlostní zkoušky. Do té první vlétl Janota jako uragán, když zajel třetí nejrychlejší čas. Jeho nadšení potom mírně opadlo na následujícím třiatřicet kilometrů dlouhém testu Collobrières (10. místo se ztrátou 1:21,2), ale na třetí rychlostní zkoušce opět dosáhl dílčího bronzového stupínku. Po první etapě patřilo svěřencům Ctirada Hájka páté místo absolutně a byli druzí v klasifikaci evropského šampionátu.
Sobotní ráno vyšlo Janotovi s Dreslerem opět skvěle. Na čtvrté erzetě pokořili všechny místní specialisty, dosáhli nejrychlejšího času a poskočili na průběžné třetí místo a vedoucí pozici v rámci ME. Potom se sice třemi výsledky těsně pod pomyslnými stupni vítězů propadli na bramborovou příčku, přesto se mohli po sedmém testu stále chlubit titulem nejrychlejší posádky registrované do mistrovství Evropy. „A pak se ukázalo, jak zásadní byly seznamovací jízdy,“ navázal Janota na konstatování o nedokončeném tréninku rychlostní zkoušky Collobrières. „Celou dobu jsme jeli na tvrdém slicku. Před startem osmičky sice začalo lehce mrholit, ale rozhodl jsem se tam suchou směs ponechat. To se nakonec ukázalo jako špatná volba. Na desetikilometrovém přejezdu napadly tři centimetry sněhu… a my stáli na startu se slicky. Náš minutový náskok na Myrsella jsme totálně prohospodařili,“ litoval hlubošský jezdec a dodal: „Opět se potvrdilo, jak je rallye rozmanitá.“ Janota se tedy po závěrečném testu druhé etapy propadl na páté místo absolutního pořadí a druhé mezi registrovanými Evropany.
V neděli potom čekal na soutěžící poslední průjezd královským testem Collobrières. Dvojice Hájek historic rally teamu ho zajela skoro o minutu a půl rychleji než v sobotu odpoledne, dosáhla třetího času a na cílovou rampu dorazila jako čtvrtá nejúspěšnější posádka. Kromě toho obsadili Miroslav Janota s Pavlem Dreslerem druhé místo v celkovém hodnocení mistrovství Evropy se ztrátou 48,5 sekundy na Švéda Matse Myrsella s Porsche 911 RS, stejného úspěchu dosáhli také v Kategorii 2 a třídu C3 v rámci registrovaných jezdců vyhráli! Mnohem důležitější však byl dvanáctibodový zisk do tabulky Kategorie 2 evropského šampionátu.
Díky němu se Miroslav Janota probojoval na konečné třetí místo za novopečeného mistra Evropy, Nora Valtera Christiana Jensena, a již zmíněného Matse Myrsella ze Švédska. Jelikož jezdci i spolujezdci jsou v Evropě hodnoceni zvlášť, titul druhého vicemistra získal také Janotův stálý spolujezdec Pavel Stráský, jehož nesesadila z medailové příčky ani absence ve Francii. Aby byla statistika kompletní, nutno zmínit ještě úspěch Hájek historic rally teamu, který i přes to, že startoval v Evropě s jedinou posádkou, dosáhl pátého místa mezi týmy!
Šestadvacátou Rallye Historique du Var vyhrála francouzská posádka vozu Alpine A110 Jean Charles Redele – Laurent Cordonnier, druzí skončili Gérard Moriere a Odette Gabella (Porsche 911 SC) a bronz získala nejrychlejší evropská dvojice Mats Myrsell - Esko Juntila.
„Díky francouzskému mistrovství se u tratí sešly spousty diváků. Tamní erzety byly velice náročné, takzvaně z rohu do rohu. Za celou soutěž jsem jel jenom dvakrát několik vteřin se zařazeným pátým rychlostním stupněm,“ uzavřel svoje hodnocení francouzské soutěže Miroslav Janota, jenž nezakrýval upřímnou radost ze svého životního úspěchu. „V takový výsledek jsem ani nedoufal, nicméně jsem hrozně rád, že se nám to povedlo. Sám bych to ale nedokázal – je to výsledek snažení celého týmu, který pracoval celý rok na sto procent,“ smekl skromný jezdec.
Z Francie se vrátil nadšený také zaskakující navigátor Pavel Dresler. „Rallye du Var patří ke klasickým francouzským soutěžím. Vždy se zde schází kvalitní a pestré startovní pole. Jsem velice rád, že jsem mohl být letos součástí této náročné rallye. Ze svezení v kadettu jsem nadšený, celou soutěž jsem si náležitě užil. Až na jednu špatnou volbu pneumatik nám závod vyšel. Mám radost, že jsem Mirka celou soutěží provedl bez penalizace a nějakého většího zádrhelu, což bylo při občasné chaotické organizaci dost důležité. Na týmu bylo vidět nadšení, se kterým celý projekt startů v mistrovství Evropy historiků realizuje, a to se mi moc líbilo. Chtěl bych poděkovat za spolupráci i nabídnutou příležitost a popřát lidem okolo Ctirada Hájka co nejvíce kvalitních výsledků do budoucna,“ netajil se svojí spokojeností spolujezdec Pavel Dresler.
„Rád bych pogratuloval Mirku Janotovi a Pavlu Stráskému k jejich úspěchu, ke kterému vedla nelehká cesta. Přesně před rokem jsme měli jen vizi. Díky společnosti Hájek reklama a hlavně jejímu majiteli v osobě pana Ctirada Hájka jsme dostali šanci začít budovat partu, zázemí a technické vybavení. Zkrátka se odvedlo hodně práce a je pravdou, že se cosi dobrého povedlo. Na druhou stranu sami kluci dnes již vědí, že cesta za titulem mistra Evropy není a nebude jednoduchá. Vědí, kde mají slabiny a na čem musí ještě moc a moc zapracovat,“ uvedl manažer Hájek historic rally teamu Jan Možný. „Zároveň bych ještě rád zmínil Pavla Dreslera, který se zasloužil o úspěšné zvládnutí posledního letošního kroku na Rallye Historique du Var. Jsem přesvědčený, že právě tento spolujezdec je velkým příslibem pro rallye do budoucna. Myslím, že je jen otázkou času, kdy ho uvidíme vedle nějakého profíka. Odvedl totiž stoprocentní práci a byl jsem s ním nadmíru spokojen,“ dodal Možný.
Závěrečné slovo za právě skončenou sezonou 2010 si vzal majitel týmu Ctirad Hájek: „Poslední soutěž roku pro nás byla kvůli rozmarům počasí a neznalosti tratí nesmírně těžká, avšak úspěšná. Své kvality prokázal Pavel Dresler, kterého jsme oslovili na poslední chvíli. S neustálým úsměvem na tváři podal velmi kvalitní výkon,“ řekl spokojeným tónem Hájek. „Naše letošní výsledky jsou hodně nad mým očekáváním. Když jsme před rokem dávali tým dohromady, říkali jsme si, že by bylo fajn v premiérové sezoně neudělat v Evropě ostudu.
Nakonec jsme se dostali až na třetí místo mezi jezdci i spolujezdci a jako tým jsme skončili pátí. Chtěl bych tímto poděkovat manažerovi Honzovi Možnému za profesionální a tvrdé vedení týmu, můj dík patří i dalším spolupracovníkům - šéfmechanikovi Tondovi Sůsovi, našemu dvornímu motoráři Tomáši Fuchsovi, karosáři Jiřímu Horákovi a také Pavlovi Kacerovskému za mediální podporu,“ vyjmenoval spřízněné duše Ctirad Hájek a dodal: „Držme si palce do sezony 2011!“
Konečné pořadí FIA European Historic Sporting Rally Championship 2010 Kategorie 2 - jezdci: 1. Valter Christian Jensen (Norsko) 88 bodů, 2. Mats Myrsell (Švédsko) 66, 3. Miroslav Janota (Česká republika) 53, 4. Reinhard Hainbach (Německo) 45, 5. Ferran Font (Andorra) 43. Kategorie 2 - spolujezdci: 1. Erik Pedersen (Norsko) 88 bodů, 2. Esko Juntila (Švédsko) 66, 3. Pavel Stráský (Česká republika) 41, 4. Mathieu Roux (Francie) 32, 5. Luisa Zumelli (Itálie) 20. Týmy: 1. Germany 1 – MSC Gütersloh 168 bodů, 2. Rally Club Sandro Munari 160, 3. Glub Galaxy 135, 4. Rododendri Historic Rally 127, 5. Hájek historic rally team 53. Hájek historic rally team děkuje za finanční i jinou podporu partnerským společnostem Hájek reklama, Auto Kobl, Sazama Group s. r. o., Remax Realis, Brudra, Luka motorsport, Autodoprava Karel Rys a Družstvo kovářů Praha, bez kterých by letošních úspěchů nedosáhl.
Pavel Kacerovský, Hájek historic rally team, PR
Neprošlo jazykovou korekturou
|