Jak se staví český dakarský speciál Hummer H3 EVO & H3 EVO I 2.12.2010 22:25 - tisková zpráva
H3 EVO & H3 EVO I V roce 2007 se v dřevohostických dílnách zrodila myšlenka postavit si vlastní závodní speciál. Za pomoci počítačových simulací se Antonínu Černému a Janu Krasulovi podařilo tento závodní skvost – H3 Evo sestavit. Jeho výroba trvala téměř dva roky a poprvé se veřejnosti představil začátkem října na VII. Internext Rally Vsetín, kde si s přehledem dojel pro zlatou příčku.
Pilot Miroslav Zapletal s navigátorem Tomášem Ouředníčkem se svým závodním speciálem ještě do konce listopadu 2009 zúčastnili třech podniků.
Po úspěšné Internext Rally Vsetín dostal tým OffroadSport CZ vřelé pozvání na dvoudenní závod „Mustangs 09“ do lotyšského města Liepaja. Zde si dojeli pro 3. místo.
Pro zlatem se třpytící poháry za 1. místo v maďarském šampionátu si Miroslav Zapletal s Tomášem Ouředníčkem přijeli také v H3 Evu. Před převzetím ocenění ještě na okruhu v Hungaroringu předvedli, že si tituly mistrů opravdu zaslouží. Svoji první pozici si pánové udrželi až do konce závodu.
Jako poslední závod v sezóně se zúčastnili dvanáctého ročníku 24 hodinového vytrvalostního maratonu 24 Horas TT Vodafone v portugalském městečku Fronteira, kde po náročném dni skončili na 3. místě.
V roce 2010 se zúčastnilo Italian Baji, Rally Albánie, Baji Carpathie či VIII. Internext Rally Vsetín, bohužel bez pilota Mirka Zapletala a navigátora Tomáše Ouředníčka, neboť po havárii na DAKARu 2010, nebyli ještě schopni závodit.
H3 Evo se ukázalo jako velice kvalitní závodní speciál, a proto se Mirek Zapletal rozhodl postavit další kus. Nyní to je H3 Evo I – upravený závodní speciál na DAKAR 2011, vytvořený podle FIA reglementů 2010.
Práce na zbrusu novém H3 Evu I odstartovaly začátkem května. Chystala se dokumentace a výkresy, poté přišla na řadu příprava trubková konstrukce, na kterou navazovaly další práce. Neustále se něco vyměřovalo, svařovalo, skládalo, rozkládalo a opět skládalo, natíralo, lakovalo, pískovalo, objednávaly se nové a nové díly, zkrátka vše, co bylo potřeba. Jak ubíhal měsíc za měsícem, tak se i trubková konstrukce dočkala svého dokončení. Ten den nastal 8. 11. 2010, kdy se do trubkové konstrukce začala postupně pasovat nádrž, motor, převodovka, elektrika a další důležité součásti.
Týden nato se částečně zakryla trubková konstrukce lamináty a nadále se pokračovalo v skládání. Dny přímo sprintovaly závratnou rychlostí, sil ubývalo, ale stále bylo mnoho práce na dokončení.
Veliký okamžik nastal 20. 11. 2010 v 17:50, kdy poprvé slavnostně Petr Zábranský nastartoval H3 EVO I – tento krásný zvuk 6 válcového motoru opět dodal síly pokračovat ve vražedném tempu. O dva dny později poprvé vyjelo z garáže. 23. 11. 2010 – tedy den před odjezdem na přejímky do Le Havru, byl nejdelším posledním dnem všech, kteří se podíleli na sedmiměsíční stavbě H3 Eva I. Opět probíhaly poslední ukončovací práce na speciálu.
Dlouho očekávaný moment nastal 24. 11. 2010 v 5:30, kdy H3 Evo I bylo naloženo a v doprovodu svých asistenčních speciálů MANa a VOLVA odjelo na přejímky do Le Havru. Mechanici týmu OffroadSport, pod vedením Mirka Zapletala, předvedli opět neskutečně dobře odvedenou týmovou práci, za což jim náleží veliké poděkování.
Teď už vše záleží na Zdeňkovi Sládkovi a Mílovi Janáčkovi, jak se jim bude dařit v novém speciálu na DAKARu 2011. Držíme Vám palce.
Technické parametry H3 EVA I: Motor
Toyota, 6 válcový 4 litrový Zdvih. Objem 3 990 ccm Max. výkon kW 250/5500 Nejvyšší rychlost 160 km/h Točivý moment 420 Nm
Převodovka
6-ti stupňová sekvenční SADEV Spojka AP Racing Diferenciál Mitsubishi
Konstrukce
Rám podvozku OffroadSport Carbon - Kevlar tělo Faster Pomocný rám přední Heggemann
Brzdový systém
4 pístové, Alcon
Pneumatiky
4 disky EVO Corse 4 pneu BF Goodrich Tlumiče, pérování Reigner Racing
Rozměry
Délka 4745 mm Šířka 1995 mm Výška 1900 mm Hmotnost 1825 kg Rozvor 2900 mm
Místa
FIA Norm 2
Klec
FIA Norm OffroadSport
Tripmaster
Standard Teratrip 202 +
Hasicí systém
ZERO 2000 FIA Lifeline
Nádrž
500 l FT3 Bezpečnostní nádrž
Jack systém
Hydraulic Onboard Heger Jack Systém
www.offroadsport.cz .
Neprošlo jazykovou korekturou
|