Pět dní Tomáše Engeho v Jižní Americe. Poslední podnik FIA GT1 je tu. 3.12.2010 23:01 - tisková zpráva
Poslední podnik světového šampionátu FIA GT1 čeká na Tomáše Engeho a jeho kolegu Darrena Turnera již tento víkend 3. až 5. prosince 2010 v San Luis v Argentině, kam se celý tým musel přesunout z brazilského Sao Paula, kde se o uplynulém víkendu uskutečnil předposlední závod letošní sezony FIA GT1 World.
„V pondělí jsme se přesunuli z hotelu na letiště v Sao Paulu a odtud jsme odletěli běžnou linkou do Buenos Aires. Zde jsme přenocovali do úterý. V Buenos Aires jsme navštívili místní vyhlášený steak house, kde jsme měli vynikající argentinské maso. Chuť se nedá popsat, to prostě musíte zažít,“ rozplýval se nad gurmánským zážitkem Tomáš Enge.
V úterý čekal na Tomáše Engeho a ostatní členy týmu Young Driver AMR přelet z Buenos Aires do Mendozy, odkud v zapůjčených automobilech absolvovali dvousetkilometrovou cestu do San Luis. Cestování zabralo celému týmu celý den. „Bydlíme přímo na okruhu. Je to asi patnáct minut chůze od paddocku. Většina týmů bydlí v San Luis, které je vzdálené od tratě asi třicet kilometrů. Je tu neuvěřitelně krásná příroda. Z okruhu vidíte na hory, ty vzdálenější jsou ještě zasněžené, a při tom tady na okruhu dosahuji teploty až 30 stupňů,“ popisoval Enge místo konání posledního podniku premiérové sezóny FIA GT1 World.
Ve středu panovalo na okruhu Potrero de los Funes velké vedro, které využili jezdci stáje Young Driver AMR k relaxaci u bazénu a k přípravě fyzické kondice. „Prošli jsme si také okruh, který je v podstatě městský, protože jednotlivé silnice se využívají k běžnému provozu. Je tu od všeho něco: velmi rychlé ale i pomalé pasáže. Vše lemuje betonová zeď, která vám neodpustí sebemenší chybku. Bezpečnost je tu na vysoké úrovni, ale nejsou tu žádné únikové zóny,“ líčil Tomáš Enge své první dojmy z neznámého okruhu.
Přes noc se v San Luis přehnala silná bouře, která naplavila na okruh nečistoty, které pořadatelé ve čtvrtek museli čistit. „Ještě ve čtvrtek dolaďovali pořadatelé poslední úpravy na okruhu a práci jim zkomplikoval silný déšť, protože bylo potřeba uklidit vzniklou spoušť. Také v pátek máme volnější den, kdy absolvujeme pouze administrativní a technické přejímky. Vše vypukne volnými tréninky a kvalifikací v sobotu,“ dodal český jezdec.
Technické zázemí týmů putovalo v kontejnerech na nákladních automobilech a do místa konání dorazilo až ve čtvrtek večer, kde jej netrpělivě čekali všichni členové jednotlivých týmů. Než se však ke svému obsahu dostali, museli ještě čekat na vyřízení celních papírů. Jednotlivé stáje se následně zabydlely v provizorních boxech.
Posádka Tomáš Enge a Darren Turner je jedinou ve startovní poli, která může ohrozit vedoucí postavení Michaela Bartelse a Andrei Bertoliniho v konečném hodnocení jezdců v šampionátu FIA GT1 World. Česko-britské dvojici patří průběžná druhá pozice, kterou si však zároveň musí hlídat před šesticí jezdců. V hodnocení týmů patří Young Driver AMR třetí místo s minimální ztrátou pěti bodů na druhou pozici. I v tomto hodnocení má německý tým stále teoretickou šanci na celkové vítězství.
Poslední podnik FIA GT1 World Championship a boj Tomáše Engeho a Darrena Turnera o pódiové umístění v konečné klasifikaci jezdců za rok 2010 můžete sledovat v přímých přenosech na televizní stanici SPORT5: v sobotu 4. prosince 2010 od 21:10 hod kvalifikaci, v neděli 5. prosince 2010 ve 13:10 hod kvalifikační závod a od 18:55 hod hlavní závod.
Průběžné pořadí šampionátu naleznete ZDE
Oficiální stránky týmu Young Driver AMR www.youngdriver-amr.com
Agentura BPA sport marketing www.bpa.cz Oficiální stránky - Tomáš Enge www.tomas-enge.cz Oficiální stránky - Darren Turner www.darrenturner.net Oficiální stránky - Stefan Mücke www.stefan-muecke.jgsm.de Oficiální stránky týmu Fischer Racing www.fischer-racingteam.de
Oficiální stránky šampionátu FIA GT1 www.gt1world.com
PR
BPA
Neprošlo jazykovou korekturou
|