www.car.cz
 

Tlusťákův životní i historický úspěch: titul vicemistra Evropy 2010 absolutně!!
     9.12.2010 11:19 - tisková zpráva


TLUSŤÁK ZÚROČIL ZKUŠENOSTI V ZISK TITULU VICEMISTRA EVROPY

Osmadvacetiletý zádveřický automobilový jezdec Antonín Tlusťák se začal před lety prohánět na motokáře, nicméně velká touha ho dovedla do rally. Přišly první mistrovské vavříny, které si vyjel za volantem vozu Honda Civic 1.6 VTi a posléze Honda Civic Type R. V roce 2005 přesedlal na kitový citroën a z českých tratí zamířil v roce 2006 poprvé do Evropy, kde poznával atmosféru závodů mistrovství Evropy. Ve třetí sezoně vybojoval v evropském šampionátu v konečném pořadí sedmé místo.

V loňské sezoně si připsal velký úspěch, neboť se stal mistrem Evropy v hodnocení dvoukolek s vozem Citroën C2 Super 1600 a v celkové klasifikaci evropského šampionátu skončil na pátém místě. A letošní sezona přinesla životní úspěch v podobě titulu vicemistra Evropy v absolutním pořadí hned za Italem Lucou Rossettim! Přispěl k tomu i spolehlivý vůz Škoda Fabia Super 2000. Pro český rallysport se jedná o největší úspěch v historii mistrovství Evropy, neboť zádveřický jezdec překonal třetí místo Václav Pecha před sedmi lety.

Posádka Antonín Tlusťák, Jan Škaloud plánovala v roce 2009 start v patnácti soutěžích, když hlavním cílem byla opětovná účast v mistrovství Evropy, kde byl naplánován start v osmi podnicích z jedenáctidílného seriálu. „Zaměříme se především na hodnocení dvoukolek, kde je vypsána od letošního roku samostatná klasifikace. Chceme uspět v celkovém hodnocení této klasifikace. Rádi bychom nasbírané zkušenosti na evropských tratích zúročili právě v letošním roce,“ pověděl zádveřický jezdec při setkání s novináři v březnu. Loňská cesta seriálem mistrovství Evropy začala v Itálii. Tlusťákovým největším konkurentem byl Todor Slavov z Bulharska, který startoval na voze Renault Clio R3. „Začátek jsme jeli opatrně, abychom postupně sbírali body a oťukli jsme konkurenci. V Itálii nás potrápila technika, nicméně jsme dojeli na druhém místě.  V Chorvatsku jsme bojovali o první příčku, zapršelo a nakonec jsme skončili na druhém místě. V Belgii bulharský jezdec nestartoval, neboť nestihl připravit auto. My jsme dojeli do cíle na prvním místě. Při dalším podniku v Bulharsku jsme jeli v sekundách, nakonec jsme soutěž vyhráli po předčasném ukončení rally. Todor jel v domácím prostředí a výsledek byl pro nás velmi potěšující i překvapující. Ceníme si ho, neboť jsme největšího konkurenta porazili na jeho domácí půdě. Tato prohra mu zřejmě nalomila vaz, neboť takový výsledek rozhodně nečekal,“ hodnotil první polovinu sezony v evropském šampionátu.
Dvojice Tlusťák, Škaloud rozjela velmi dobře sezonu 2009, ale definitivní rozluštění tajenky, kdo se stane evropským šampionem padlo ve druhé polovině sezony. „Na přelomu července a srpna přišla exotická Madeira, kde nás postihla drobná technická závada a bohužel jsme závod na ostrově v Atlantiku nedokončili. Vrcholem sezony byla samozřejmě domácí Barum Czech Rally Zlín. Populární barumku jsme s přehledem a s obrovským náskokem vyhráli. Slavov přijel do Zlína s cílem vrátit nám porážku, ale naštěstí se to nepodařilo. Následovalo Španělsko, kde jsme jeli s rozumem. Nezávodili jsme se Slavovem, nechtěli jsme zkrátka udělat chybu. Zbytečně bychom zatěžovali auto a případné odstoupení by nás hodně bolelo. Naší jednoznačnou prioritou byl evropský titul. Slavov havaroval na předposlední erzetě, čímž ukázal svou nevyrovnanost. Po návratu z Pyrenejského poloostrova jsme učinili rozhodnutí absolvovat náročnou šotolinovou rally v Řecku. Na prašných tratích jsme jeli absolutně v klidu i vzhledem k tomu, že jsme nechtěli citroën rozbít pro nového kupce. Jeli jsme své tempo a cílová rampa nám zajistila evropský titul. Slavov po našem bodovém zisku v Řecku pochopil, že nemá cenu pokračovat a poslední dva závody již neabsolvoval. Reagovali jsme stejně a raději ušetřili finanční prostředky na další sezonu,“ pověděl Tlusťák.
Zádveřický jezdec se tahal o evropský primát pouze se zmíněným Todorem Slavovem z Bulharska. „Spousta lidí může namítnout, že konkurence mezi dvoukolkami v Evropě nebyla, ale stejná situace panuje i v mistrovství světa. Zde hrají prim dva, tři jezdci, stejná situace byla i v juniorském šampionátu. V Evropě hráli hlavní roli dva jezdci. Náš soupeř měl skvělé zázemí, jel velmi dobře, nicméně dokázali jsme ho porazit,“ vysvětlil Tlusťák. Úspěchy přišly i na domácích rychlostních zkouškách. Tři tituly Mezinárodních mistrů České republiky ve skupině A, v hodnocení dvoukolek (2 WD – Formule 2) a ve třídě A6 svědčily o mimořádně vydařené sezoně. „Na domácí půdě jsme vyhráli všechny závody, na kterých jsme startovali. Potvrdili jsme oprávněnost nominace do české reprezentace. Absolvovali jsme společně se Setkáním mistrů v Sosnové celkem šestnáct podniků, což byla na přípravu vozu obrovská porce. Mechanici odvedli fantastickou práci, patří jim velké poděkování. Na začátku sezonu jsme si pořídili ještě druhý vůz citroën, který jsme měli v záloze. Dokonce na některé podniky jsme vezli i rezervní auto. Celoroční usilovná práce se nám vrátila a v týmu panovala velká spokojenost. Dosažené výsledky jsou pro všechny nejlepším poděkováním.“

V týmu Antonína Tlusťáka však nehodlali usnout na vavřínech. Plány na letošní sezonu 2010 byly dané. K dispozici byl nový vůz Škoda Fabia Super 2000, nejlepší auto kategorie Super 2000. Pořízení fabie bylo podmíněno ziskem evropského titulu, což se týmu podařilo. V plánu bylo absolvovat kompletní seriál Mezinárodního mistrovství České republiky a vybrané podniky mistrovství Evropy. Nakonec se situace během sezony obrátila a veškeré úsilí bylo směřováno na evropský šampionát. Přitom úvod letošní sezony nebyl úspěšný. „Tradičně jsme začali na Mille Miglia, kde to byla pneumatiková loterie. Špatně jsme zvolili gumy, což byla zásadní chyba. V Itálii jsou náročné tratě, těžký závod a každoročně startuje množství místních výborných jezdců. Chorvatsko se jelo na nových tratích, dvě etapy nám vyšly, nicméně třetí den nás zbrzdila voda, kroupy a bouřky. V tréninku nás dokonce překvapil i sníh. Na Ypres jsme začali v těžké konkurenci dvacátým místem, ale provázely nás technické problémy a auto se zastavilo,“ uvedl Antonín Tlusťák na své vystoupení v první polovině sezony.

Zádveřický jezdec figuroval až ve druhé desítce průběžného pořadí. Velký obrat začal na domácí Barum Czech Rally Zlín, kde na vypůjčeném voze Peugeot 207 Super 2000 z týmu Kresta Racing předvedl skvělý výkon, který znamenal v evropském pořadí fantastické druhé místo, když Tlusťák využil znalosti domácích tratí. Nastal velký zvrat. Původně jsme se startem ve Španělsku vůbec nepočítali. Po dohodě se sponzory padlo rozhodnutí účasti a start v okolí Ovieda jsme absolvovali opět s peugeotem. Ze začátku jsme měli problémy s brzdami, ale jeli jsme fantasticky a v Evropě nám patřilo skvělé druhé místo. V celkovém pořadí jsme udělali velký skok až na čtvrté místo. To byl důvod i našeho dalšího startu na šotolinové rally v Řecku. Řešili jsme na náročné kamenité cesty auto, které nám pronajala společnost JM Racing za velmi přijatelných podmínek. Během závodu nás neprovázely žádné problémy, skončili jsme na třetím místě absolutního pořadí, druzí v Evropě a v celkovém hodnocení jsme poskočili už na medailové stupně,“ pověděl osmadvacetiletý jezdec.

Závěr sezony tvořily dva asfaltové podniky ve Francii a Švýcarsku, kde se s konečnou platností rozhodovalo o medailovém pořadí. „Závěr nám vyšel skvěle. Francii jsem velmi dobře znal, navíc po více než třech měsících nás čekal start s fabií opět na asfaltu. Dostali jsme nízké startovní číslo 2. Rozjížděli jsme se z volnějšího tempa, ale další dny se nám jelo výborně. V poslední etapě jsme zajížděli skvělé časy a po Antibes jsme se posunuli na celkově druhé místo v Evropě,“ uvedl Antonín Tlusťák. Závěr sezony se odehrál ve Švýcarsku na horských cestách a silničkách v okolí Martigny. „Startoval jsem zde poprvé a byla to jedna z nejnáročnějších rally, které jsem absolvoval. Těžké podmínky na trati, sníh, led, voda, bláto, navíc vše ztížené pouze dvěma průjezdy při seznamovacích jízdách. Neznal jsem prostředí oproti místním mazákům. Nakonec jsme druhé místo uhájili, což pro nás v konečném účtování znamenalo druhé místo a veleúspěšný závěr fantastické sezony,“ řekl Tlusťák. Evropským šampionem se stal podruhé Luca Rossetti z Itálie. Za zády Tlusťáka skončil Michal Solowow z Polska nebo další Ital Luca Betti. „Sezona dopadla nejlépe, jak mohla. Konečný výsledek je nejlepší v mé kariéře. Loni jsme dokázali v boji o evropský titul ve dvoukolkách zrychlit. V závěru letošní sezony jsem si připadal jako za starých časů. S Honzou Škaloudem jsem měli z jízdy skvělý pocit. A plány na příští sezonu v roce 2011? Záleží na sponzorech, čemu dají přednost a zda budou nadále s námi spolupracovat. Osobně bych preferoval opět starty v mistrovství Evropy. Technika zůstane stejná, to znamená osvědčený vůz Škoda Fabia Super 2000,“ uzavřel Antonín Tlusťák.

Sezona 2010 dopadla pro  A.T. Motosport na výbornou. Pochvalu zaslouží celý tým mechaniků, který vede Jiří Malčík a hlavní inženýr Jaroslav Vančík. „Tým mechaniků spolupracuje se mnou již šestý rok. Patří jim velké poděkování za fantastickou a profesionální práci. Máme vytvořené perfektní zázemí, rovněž spolujezdec Jan Škaloud pracuje na vysoce profesionální úrovni. Celý tým je s letošní sezonou na výsost spokojen,“ uzavřel Antonín Tlusťák. Na závěr sezony se setkal se zástupci sdělovacích prostředků na tiskové konferenci, které se zúčastnily i interligové házenkářky HC Zlín a české reprezentantky Michaela Budayová, Barbora Jalůvková a Šárka Pospíšilová. Sličná děvčata tentokrát vyměnila palubovku sportovní haly za sedačku v kokpitu fabie a vyzkoušela si post navigátora v závodním voze.

„Bylo to super, náš největší zážitek. Byl to obrovský adrenalin. Ze svezení si odnášíme jen samá pozitiva,“ pověděla za všechny Michaela Budayová, nejlepší střelkyně házenkářské interligy v loňské sezoně.

 

 VÝSLEDKY POSÁDKY ANTONÍN TLUSŤÁK, JAN ŠKALOUD – SEZONA 2010
ŠKODA FABIA SUPER 2000 / ANTONÍN TLUSŤÁK (CZECH NATIONAL TEAM)

FIA European Rally Championship 2010 (ERC)
22. – 24. dubna Rallye 1000 Miglia Itálie 10. ME, 25. celkově
13. – 15. května Croatia Rally Chorvatsko 5. ME, 6. celkově
24. – 26. června Geko Ypres Rally Belgie odstoupil – technická závada
27. – 29. srpna Barum Czech Rally Zlín Česká republika 2. ME, 12. celkově
09. – 11. září Rallye Principe de Asturias Španělsko 2. ME, 6. celkově
01. – 03. října Elpa Rally Řecko 2. ME, 3. celkově
15. – 17. října Rallye Antibes Cóte d´Azur Francie 3. ME, 4. celkově
28. – 30. října Rallye International du Valais Švýcarsko 3. ME, 9. celkově

Mediasport Mezinárodní mistrovství České republiky 2010 (MMCR)
26. – 27. března Sheron Valašská rally Valašské Meziříčí 6. celkově, 5. Super 2000
16. – 17. dubna Mogul Šumava Rallye Klatovy Klatovy odstoupil – technická závada
21. – 22. května 38. Rallye Český Krumlov Český Krumlov 7. celkově, 5. Super 2000
11. – 12. června Agrotec Mogul Rally Hustopeče Hustopeče 9. celkově, 4. Super 2000
2. – 4. července Rally Bohemia Mladá Boleslav 13. celkově, 10. Super 2000
21. – 23. srpna Barum Czech Rally Zlín Zlín 12. celkově, 4. Super 2000 (CZ)

ECOSUN Mistrovství České republiky ve sprintrally 2010
6. – 7. srpna Fuchs Oil Rally Agropa Pačejov 7. celkově, 3. Super 2000
22. - 23. října alza.cz Partr Rally Vsetín Vsetín 5. celkově, 3. Super 2000


Volné podniky
3. – 4. prosince Pražský rallysprint Praha 10. celkově, 2. Super 2000
11. prosince PdTech Mikuláš Rally Slušovice Slušovice

Poznámka: Podniky Barum Czech Rally Zlín, Rallye Principe de Austurias a Fuchs Oil Rally Agropa na voze Peugeot 207 Super 2000.

 

Roman ORDELT

PR


 
 
Fotogalerie:   IRC - Barum rallye Zlín 2010 objektivem Jana Šnábla

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
zvětšit

 
 

© 2008 Webfarm s.r.o. - info@webfarm.cz - ISSN 1803-1692 - rss/xml doudoune canada goose pas cher  canada goose pas cher   canada goose Schweiz  Belstaff Leather Jackets canada goose